Ga naar inhoud
  • 0

Koplamp vervangen en geknetter achter dashboard


Jmaarschalkerweerd

Vraag

Goedemiddag allemaal,

 

ik ben nieuw hier op het forum en heb weinig verstand van bepaalde dingen in mn auto. Ik rijd een Volkswagen Passat B5 uit 1997. Nu moet ik de rechter koplamp vervangen door een defect. Aangezien hier leden rondlopen ben ik denk ik sneller af als ik het even snel vraag dan dat ik zelf ga zitten prutsen.

Ten tweede heb ik af en toe dat er geknetter achter mijn dashboard te horen is. Er komt daarbij geen vreemde lucht of iets dergelijks vrij. Voor de rest functioneert alles prima hierbij. Kan iemand me hierbij helpen?

 

Alvast bedankt!

 

J. Maarschalkerweerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
knetteren achter het dashboard zal hoogst waarschijnlijk je knipperlicht zijn.

grote kans dat het de richtingaanwijzer hendel is die versleten is.

 

Dat lijkt er eigenlijk niet op. Of ik moet het verkeerd hebben. De hendel functioneert uitstekend en het geknetter komt niet alleen wanneer ik richting aangeef. Soms hoor ik het al als de sleutel niet eens in het contact zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

richting aanwijzer hendel vv. is eerst stuur demonteren.

vaak merk je wel aan de hendel dat als de boek knettert je door een beetje op en neer bewegen van de hendel het knetteren stopt

of door een paar keer achter elkaar de hendel op en neer te doen.

Het relais kapot komt mindervaak voor dan de hendel.

nieuwe zit zo tussen de 50 en 60 euro.

zou geen 2e hands nemen aangezien je dan binnen een jaar weer met hetzelfde probleem zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het kan ook zijn dat er een relais onder de afdekking onder het stuur defect is of de moeren op een van de 12v aansluitingen zitten er niet goed(meer) op..

 

file.php?id=21938&t=1

 

Links Bij het groene cirkeltje zitten die moertjes.. tevens zie je daar ook wat relais zitten.

 

 

Offtopic:

Bekende naamtrouwens Maarschalkerweerd, ik had ooit een klant in Bilthoven waar een vrouwlijke Maarschalkerweerd werkte.(Isotis)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden