Ga naar inhoud

Xenon 3BG


Gast Anonymous

Aanbevolen berichten

Wou graag weten wat jullie allemaal voor xenon in jullie 3BG hebben? Is het zo'n lampje dat lijkt op xenon of hebben jullie het echte werk?

 

Zat er namelijk aan te denken om het zelf te nemen maar niet zo goed waar ik moet beginnen en wat de kosten zijn om dat spul aan te schaffen. Inbouwen is geen probleem, daar heb ik iemand voor. :D

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de passat zit er xenon in Dim en mistlicht, groot licht licht nog in de schuur, ben er nog niet aan toegekomen om deze in te bouwen.

In de Arosa van mijn vrouw heb ik een setje in het dimlicht zitten.

Alles is 6000K

Het setje voor de arosa heb ik via e-bay.de incl verzendkosten voor 37,50 gescoord. Even op tijd bieden en het is goedkoper dan een hongkong setje (44 euri).

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor al jullie reacties. waar moet ik op letten als ik een setje ga kopen voor m'n auto via ebay? ik weet dat ik H7 heb maar is er nog iets waar ik op moet letten?

 

alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het echte werk wilt inbouwen (en dat is dus af -fabriek xenon), moet je het volgende allemaal aanschaffen:

- xenon koplampunits

- automatische hoogteregeling sensoren plus kabelboom

- eventueel koplampsproeiers plus bumper aanpassen

- nieuwe schakelaar in interieur voor dashboard lichtsterkte (zonder zonder hoogteverstelling)

 

En dat is alles bij elkaar vrij prijzig denk ik. Of je drukt een xenon aftermarket setje in je halogeen-units, ben je voor een paar tientjes klaar. Maar iedere Passat kenner ziet ogenblikkelijk dat dat toch een beetje nep is :wink:

 

Een xenon koplampunit onderscheid zich namelijk op meerdere punten van een halogeen unit, zoals:

-andere lens

-bi-xenon (bij grootlicht inschakelen past de lens/reflector zich aan waardoor de xenon lamp hoger schijnt ofzo)

-dimlicht zit aan de buitenkant en knipperlicht in het midden, waar een halogeen unit aan de buitenkant het knipperlicht heeft en dimlicht in het midden. Resultaat: dimlichten staan verder van elkaar af, waardoor je een wat bredere lichtbundel voor je op de weg hebt en het iets 'dikker' en breder oogt in de spiegel van je voorligger als je die van achter nadert

- netjes onderin de unit weggewerkte electronica en ballast

- electronische hoogteregeling, je hebt dus ook geen (scrabbelaars let op:) koplamplichtbundelhoogteversteldraaiknopje in je interieur

- uit te lezen en af te stellen via vagcom

 

Op de foto hieronder kun je 't klepje in de bumper goed zien waar de sproeiinstallatie achter zit, en je ziet de xenon lens helemaal aan de buitenkant van de unit zitten, met in het midden knipperlicht en stadslicht en aan de binnenkant het grootlicht

 

file.php?id=14488&mode=view

Link naar reactie
Delen op andere sites

OEM Xenon is mooi maar heb t idee dat die minder licht geven tov een Halogeenset omgebouwt naar Xenon.

En als je wagen van voor 2007 is (31-12-2006) heb je geen hoogte regeling en sproei-installatie nodig.

Wel moet je hoogte verstelwieltje verwijderd worden omdat die niet meer werkt. (ivm APK)

Link naar reactie
Delen op andere sites

spreek uit ervaring.

Heb mijn wagen met nieuwe xenon (OEM) naast die van Jeroen gehad. Hij had toen nog Halogeen units met Xenon pitten (5000k)

Die units gaven beduidend meer licht dan mijn OEM set (achteraf ingebouwd)

Heb nu 50W xenon D2S en nu is de licht opbrengst beter

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden