Gast Anonymous Geplaatst 4 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2010 Wou graag weten wat jullie allemaal voor xenon in jullie 3BG hebben? Is het zo'n lampje dat lijkt op xenon of hebben jullie het echte werk? Zat er namelijk aan te denken om het zelf te nemen maar niet zo goed waar ik moet beginnen en wat de kosten zijn om dat spul aan te schaffen. Inbouwen is geen probleem, daar heb ik iemand voor. Alvast bedankt! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeroen Geplaatst 4 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2010 Ik heb hier alles Xenon (dim, groot en mistlicht) Mocht je evt belang hebben bij een goed setje kan je altijd even een pb doen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mausey Geplaatst 5 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2010 Prijzen zijn heel verschillend hoor. Is maar net wat je er voor over hebt. Een goede set kan je met gemak €100,- (of meer) kosten. Maar je kunt ook een setje van een B-merk kopen of zelfs uit China (of die contreien) laten komen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
35iB4 Geplaatst 5 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2010 In mijn passat heb ik xenon 8000k ingebouwd, setje koste ongeveer 130 euri. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Twanzel Geplaatst 5 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2010 In de passat zit er xenon in Dim en mistlicht, groot licht licht nog in de schuur, ben er nog niet aan toegekomen om deze in te bouwen. In de Arosa van mijn vrouw heb ik een setje in het dimlicht zitten. Alles is 6000K Het setje voor de arosa heb ik via e-bay.de incl verzendkosten voor 37,50 gescoord. Even op tijd bieden en het is goedkoper dan een hongkong setje (44 euri). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Anonymous Geplaatst 5 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2010 bedankt voor al jullie reacties. waar moet ik op letten als ik een setje ga kopen voor m'n auto via ebay? ik weet dat ik H7 heb maar is er nog iets waar ik op moet letten? alvast bedankt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mausey Geplaatst 5 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2010 Even uitzoeken welke kleur je wilt hebben/mooi vind. Persoonlijk vindt ik 6000k wel mooi. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeroen Geplaatst 5 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2010 6000/5000k zorgt ook nmw voor de meeste lichtopbrengst. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Anonymous Geplaatst 5 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2010 bedankt voor alle adviezen mensen, jeroen heeft pb van mij. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gert-Jan Geplaatst 5 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2010 Welke aanpassingen moet je maken als je xenon wilt inbouwen? Is het plug and play of moet er meer gebeuren? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mausey Geplaatst 5 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2010 Is gewoon P&P hoor. Alleen een gat in je dop van je lampunit maken waar een doorvoerrubber in komt. Verder moet je de ballasten ergens aan vast maken. Maar ook dat is geen probleem. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeroen Geplaatst 5 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2010 en ff je klemmetje aanpassen zodat hij de xenonlamp vastklemt;) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
gurby Geplaatst 6 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 6 september, 2010 Als je het echte werk wilt inbouwen (en dat is dus af -fabriek xenon), moet je het volgende allemaal aanschaffen: - xenon koplampunits - automatische hoogteregeling sensoren plus kabelboom - eventueel koplampsproeiers plus bumper aanpassen - nieuwe schakelaar in interieur voor dashboard lichtsterkte (zonder zonder hoogteverstelling) En dat is alles bij elkaar vrij prijzig denk ik. Of je drukt een xenon aftermarket setje in je halogeen-units, ben je voor een paar tientjes klaar. Maar iedere Passat kenner ziet ogenblikkelijk dat dat toch een beetje nep is Een xenon koplampunit onderscheid zich namelijk op meerdere punten van een halogeen unit, zoals: -andere lens -bi-xenon (bij grootlicht inschakelen past de lens/reflector zich aan waardoor de xenon lamp hoger schijnt ofzo) -dimlicht zit aan de buitenkant en knipperlicht in het midden, waar een halogeen unit aan de buitenkant het knipperlicht heeft en dimlicht in het midden. Resultaat: dimlichten staan verder van elkaar af, waardoor je een wat bredere lichtbundel voor je op de weg hebt en het iets 'dikker' en breder oogt in de spiegel van je voorligger als je die van achter nadert - netjes onderin de unit weggewerkte electronica en ballast - electronische hoogteregeling, je hebt dus ook geen (scrabbelaars let op:) koplamplichtbundelhoogteversteldraaiknopje in je interieur - uit te lezen en af te stellen via vagcom Op de foto hieronder kun je 't klepje in de bumper goed zien waar de sproeiinstallatie achter zit, en je ziet de xenon lens helemaal aan de buitenkant van de unit zitten, met in het midden knipperlicht en stadslicht en aan de binnenkant het grootlicht Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Anonymous Geplaatst 6 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 6 september, 2010 dit kost iets van €700 als ik het goed heb... dus dan is zo'n aftermarket xenon kit veel goedkoper. en tja... nep of niet het is wel xenon. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
evilsniper Geplaatst 6 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 6 september, 2010 verschil tussen orgineel en aftermarket is toch ook 50 watt en 35 watt ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jee13 Geplaatst 6 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 6 september, 2010 verschil tussen orgineel en aftermarket is toch ook 50 watt en 35 watt ? nee OEM xenon is 35 W Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
gurby Geplaatst 6 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 6 september, 2010 Origineel 3bg is d2s fitting, 85 volt en 35 watt. Geen idee wat aftermarket is, ik denk wel verschillende uitvoeringen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 6 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 6 september, 2010 OEM Xenon is mooi maar heb t idee dat die minder licht geven tov een Halogeenset omgebouwt naar Xenon. En als je wagen van voor 2007 is (31-12-2006) heb je geen hoogte regeling en sproei-installatie nodig. Wel moet je hoogte verstelwieltje verwijderd worden omdat die niet meer werkt. (ivm APK) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
gurby Geplaatst 6 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 6 september, 2010 Minder licht? Geen idee. Wat dat betreft kan je natuurlijk alleen nieuwe pitten met nieuwe pitten vergelijken. Geen zojuist ingebouwde aftermarketset met een originele xenon die er al 140.000km inzit... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 6 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 6 september, 2010 spreek uit ervaring. Heb mijn wagen met nieuwe xenon (OEM) naast die van Jeroen gehad. Hij had toen nog Halogeen units met Xenon pitten (5000k) Die units gaven beduidend meer licht dan mijn OEM set (achteraf ingebouwd) Heb nu 50W xenon D2S en nu is de licht opbrengst beter Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
evilsniper Geplaatst 8 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 8 september, 2010 Ik merk altijd als ik in een tunnel rijd (ik rij bijna altijd rechts) en ik ingehaald word door bv een 5 serie (bmw) of iets die veel meer licht opbrengst hebben dan mijn aftermarket setje... en ik eigelijk wel betere zou willen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten