Ga naar inhoud
  • 0

Airco perikelen


rob41

Vraag

Het is alweer een tijd geleden dat ik op het forum een vraag heb gesteld.

Maar mijn vraag is wie zou mij kunnen helpen in de buurt van Alkmaar om mijn Airco in de basic settings terug zetten,ik heb dit nl laatst laten doen bij de dealer(schilder)en daar moest ik 21 euries betalen,en idd alle foutcodes waren weg en dan heb ik het over de volgende codes 25b 4fa7 fa8 en ook mijn cc begint soms spontaan warme lucht te blazen en ook is het regelbereik niet goed. .Ik weet nu inmiddels dat dit met de stelmotoren te maken heeft.Helaas was deze basic setting door de dealer van korte duur want na een uur stonden alle foutcodes er weer in,de dealer zei ook dat ik dan waarschijnlijk de stemotoren moest vervangen.Nu ben ik er niet zo een voorstander van om gelijk veel geld over de brug te smijten mede omdat ik op het forum gelezen heb dat je soms de climate control in de basic settings moet zetten en dat er dan als je geluk heb een klep van de stelmotor "losschiet".Dus daarom mijn vraag is er iemand die zo vriendelijk zou willen zijn om bij mijn passie (TDI 130pk 2002) de basicsettings in te stellen?

 

Alvast mijn dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik wil m best resetten voor je hoor, maar je kan beter kijken op de vagcomlijst wie er het dichtst bij je in de buurt woont en diegene een PM doen

 

Niet iedereen leest alle topics.

 

Bovendien bestaat het forum uit mensen die elkaar vrijwillig willen helpen. ik kan niet inschatten met je 19 berichten hoe behulpzaam jij bent naar medeforummers. Geef het dus een beetje tijd. Als je nu langs de dealer rijdt vermoed ik dat je ook niet direkt aan de VAGkast gehangen wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ha die Jee zo bedoel ik het niet en het is ook niet mijn bedoeling om mensen af te zeiken ben juist blij dat dit forum er is.daarnaast hoef ik ook niet vrijwillig te worden geholpen bij de dealer moet ik er ook voor betalen maarrrrrr ik krijg wel een kl... gevoel als ik bij de dealer wegrijd en alle foutcodes staan al weer in de cc.Daaroom schrijf ik ook dat je soms je cc meerdere keren in de basic settings moet zetten voordat zon klep losschiet, maar misschien is het wel heel wat anders hoor en zijn de stelmotoren toch een beetje gaar.ieder geval bedankt voor je aanbod.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Merci Groovejunk maar wat bedoel je precies met outputtest doen?bedoel je die twee knoppen van je fan en econ tegelijk indrukken?dat heb ik nu al een keer of duizend gedaan en de foutcodes verdwijnen dan wel echter na paar minuten staan ze er weer in.Codes varieren van 4fa7 25b fa8 fa 9 en soms alles tegelijk de airco werkt dan nog steeds echter van regelen is dan geen sprake meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan trouwens wel een output test doen zonder vag-com (in ieder geval op een 3BG):

 

- sleutel uit contact halen

- RECIRC en ECON ingedrukt houden

- sleutel erin en op contact

- knoppen loslaten

 

Op de climactronic unit zal alles even oplichten en begint ie met de test. Zodra de test klaar is krijg je eventuele foutcodes te zien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden