Ik zit met het volgende probleem waar ik niet uit kom.
Wanneer ik bij mij de wijk inrij, en maak een bocht naar links met +/- 25kmh, In deze bocht vind een wissel van asfalt naar klinkers plaats, dan hoor ik een klapper/bonk. Net alsof mijn wiel niet goed vastzit (deze zit uiteraard wel goed vast).
Dit klinkt echter niet gezond en is vrij goed hoorbaar. Het is trouwens niet hoorbaar bij een bocht naar rechts.
weet iemand wat dit kan zijn? (het is geen homokineet geluid!)
Ik dacht zelf aan de stabilisatie stangen/U-vormen, ik heb deze gecontroleerd op speling echter weet ik niet wat toegestaan is? ik kan deze zijwaards zo'n 5/6 mm bewegen?
Ik rijd overigens gewoon op 16inch standaard staal met wieldoppen en de auto is niet verlaagd.
Vraag
ronaldk
beste forumleden,
Ik zit met het volgende probleem waar ik niet uit kom.
Wanneer ik bij mij de wijk inrij, en maak een bocht naar links met +/- 25kmh, In deze bocht vind een wissel van asfalt naar klinkers plaats, dan hoor ik een klapper/bonk. Net alsof mijn wiel niet goed vastzit (deze zit uiteraard wel goed vast).
Dit klinkt echter niet gezond en is vrij goed hoorbaar. Het is trouwens niet hoorbaar bij een bocht naar rechts.
weet iemand wat dit kan zijn? (het is geen homokineet geluid!)
Ik dacht zelf aan de stabilisatie stangen/U-vormen, ik heb deze gecontroleerd op speling echter weet ik niet wat toegestaan is? ik kan deze zijwaards zo'n 5/6 mm bewegen?
Ik rijd overigens gewoon op 16inch standaard staal met wieldoppen en de auto is niet verlaagd.
(gaat om een passat 1.8 20v 1997)
Alvast bedankt voor jullie hulp.
gr,
Ronald
Link naar reactie
Delen op andere sites
18 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten