Ga naar inhoud
  • 0

storing lampje grootlicht Passat 3c


Arjan A.C.Parts

Vraag

Goedeavond,

 

Even het volgende probleem ik heb een passat variant van 2010 170 pk Tdi Dsg.

 

Hiebij blijft het grootlicht lampje knipperen in de cockpit er zitten verder geen storingen in de auto ik heb hem uitgelezen. Iemand een oplossing. Grootlicht werkt overings ook gewoon zoals het hoort.

 

Alvast bedankt

 

Arjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

ik neem aan dat je met vagcom dan naar de Xenon-groep bent gegaan? Heb je daar al eens een basisafstelling of eeen output test gedaan, het kan nl zijn dat de spiegels niet goed meer klappen voor je groot-licht functie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja basis afstellingen zijn gedaan in 55 ook geen storingen te vinden. En wat het gekke is het groolicht siginaal werkt perfect. Als het contact op zijn eerste stand staat en ik dan mijn hendel bedien dan blijft het lampje ook gewoon constant branden. Als ik vervolgens het contact op stan 2 zet gaat hij weer knipperen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

Ik heb laatst mijn tellerunit vervange. Zolang dit niet gecodeerd was was het grootlichtlampje aan 't knipperen... Misschien heb je hier wat aan...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben wel bezig geweest ik heb er ook al een andere cockpit ingezet en toen was het probleem nog niet weg maar vertel wat zou ik moeten veranderen aan de code ?of wat is jou code nu die je hebt Dre? Ik wil er binnenkort nog even een kleure cockpit inzetten maar wil eerst dit probleem opgelost hebben.

 

Wat ik zeg maar gedaan heb ik is een compleet carossrie gepakt van 2006 en deze helemaal uitgekleed gespoten en vervolgens een auto gebouwd. Ik heb heb alles vanuit een 2010 gehaald en vervolgtens full options gemaakt en r36 uitgevoerd.Ik hoef dus niet bij de dealer aan te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

met vagcom zie je als je de 07 Coding doet van je 17 Instruments een getal staan, dat getal moet overeenkomen met de uitrusting van je auto, bijv:

 

{Kombiinstrument}

 

Steuergerät Codierung

 

STG 17 (Kombiinstrument) auswählen

STG Codierung -> Funktion 07

 

??xxx: Extra-Optionen und Mehrausstattungen

 

+00 - keine extra Optionen

+01 - Bremsbelagverschleißanzeige aktiv

+02 - Sicherheitsgurtwarnanzeige aktiv

+04 - Wischwasserstandswarnanzeige aktiv

 

Als je dus alle opties hebt zijn de 1e 2 cijfers: 07xxx

 

xx?xx: Ländervariante

 

1 - Europa (EU)

2 - USA (US)

3 - Kanada (CDN)

4 - Großbritannien (GB)

5 - Japan (JP)

6 - Saudi Arabien (SA)

7 - Australien (AUS)

 

Europa 3e cijfer: xx1xx

 

xxx?x: Wartungsintervall

 

0 - Standard

Onderhoudsint. 4e cijfer: xxx0x

 

 

xxxx?: Wegstreckenkennzahl

 

5 - Standard

KM puls. 5e cijfer: xxxx5

 

 

 

Dat maakt totaal: 07105

 

Steuergerät Anpassung

 

STG 17 (Kombiinstrument) auswählen

STG Anpassung -> Funktion 10

 

-> Kanal 02 (Serviceintervallanzeige)

Zum zurücksetzen "00000" eingeben und den Wert speichern.

 

-> Kanal 03 (Verbrauchsanzeige)

Der Basiswert ist 100 nun könnt ihr das ganze in 1% Schritten einstellen, die jeweiligen Maximalwerte sind 85 (%) bzw. 115 (%).

 

-> Kanal 04 (Sprache)

Alle Mitteilungen im Kombiinstrument erscheinen in der hier eingestellen Sprache.

 

00000 - keine Sprachausgabe

00001 - Deutsch (German)

00002 - Englisch (English)

00003 - Französisch (French)

00004 - Italienisch (Italian)

00005 - Spanisch (Spanish)

00006 - Portugiesisch (Portuguese)

00007 - ohne Text (Symbole)

00008 - Tschechisch (Czechoslovakia)

 

-> Kanal 30 (Tankgeberkennlinie)

Der Basiswert ist 128 nun könnt ihr in 1 Ohm Schritten einstellen, die jeweiligen Maximalwerte sind 108 bzw. 148.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet voor de nieuwste KI's minstens vagcom 908 hebben om te kunnen coderen. Dan heb je ook een goede labelfile waar de nodige uitleg instaat.

 

In de codering zitten inderdaad een paar andere zaken dan in de oude KI, je moet hier bv. coderen met 'long coding'.

 

Ik weet m'n code niet uit het hoofd, zal hem nog eens uitlezen en je meedelen.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deze codering heb ik er ook in staan. dus dat is het probleem niet. Wat het einige nog kan zijn is de koplampen zelf maar dat lijkt me strek want die ik heb zijn van 2008. En die worden volgens etka nog steed gemonteerd.

 

Ik heb wel communictie in het abs blok vor het inparkeer systeem maar hij geeft bij mij steeds aan dat de snelheid te laag is als ik het knopje indruk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je echt een koplampfout hebt krijg je het gewone gele lampje van defecte lamp. Als je een fout hebt met de xenonmodule ook, en krijg je bovendien een melding in het MFA. Dus dat zal het probleem ook niet zijn... raar probleem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je ook de '10 - Adaption' van je tellerunit aangepast? Zoals de km-stand, het aantal gereden km en dagen sinds laatste onderhoud, soort olie enz...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden