Ga naar inhoud

Tips voor aanschaf Passat 2001-2003?


zoefzoef

Aanbevolen berichten

Ben nieuw hier, en van plan ook een Passat onder de kont aan te schaffen. Mijn vraag is erg algemeen, misschien heeft iemand tips:

 

* waar specifiek op te letten bij aanschaf/keuring (ben van plan bij ANWB langs te gaan)

* welke types/motoren beter vermijden?

* sommige types misschien juist wel?

 

Of is er niks zinnigs over te zeggen...

 

Was zelf van plan om te kijken naar een station uit pakweg 2001/2003, benzine, handbak, niet het kleinste motortje maar hoeft ook geen turbo (regelmatig problemen met die dingen?). Zou pakweg 8000 euro moeten kosten, da's een hoop geld dus als iemand me kan behoeden voor foute keuzes, graag 8-)

 

Groet,

 

Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op dit forum.

 

Misschien heb je ze al gevonden maar dit zijn misschien wel handige onderwerpen om even uit te printen:

viewtopic.php?f=141&t=27232

en

viewtopic.php?f=141&t=26908

 

Ik zal nu wel een hoop reacties oproepen van : ik rij in dat type en heb er nog nooit problemen mee gehad, maar met name de 1.8T (benzine) en de 2.5 V6 TDI willen wel eens problemen opleveren dus daar zou ik heel goed mee uitkijken.

De 2.0 benzine lust graag een slok olie maar het is verder wel een goed blok.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke benzinemotor heeft wel zijn/haar nukken zoals oliesporen(v6), kettingrevisie(v5), verkoling van de olie (1.8T), hoog olieverbruik(2L 115 8v/130pk 20v)

 

Eigenlijk zijn de enige 2 motoren die geen gekke problemen kennen de 1.8 20v met 125pk en de 1.6 met 101pk.

De laatste is een klein beetje aan de lichte kant voor de Passat maar je kunt er best mee leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden