Ga naar inhoud

Vraag van een vriend: dubbeldin in Golf IV


Fopperr

Aanbevolen berichten

Een vriend van mij heeft een golf IV 1.9tdi 131 pk station uit 2002 gekocht.

 

Op dit moment zit bij hem een losse cd speler en een casette radio in de golf. Hij heeft een radio gezien waar alles in een zit. Is dit makkelijk om te bouwen?

 

Kan hij er een 2din frame bij kopen waardoor de huidige serie radio's er ook in passen? Of past dit nooit...

 

Ik zal hem om een fototje van de huidige situatie vragen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kun je het 2 din frame die we ook in de 3B en 3BG's hebben geplaatst gebruiken voor een Golf IV.

Dan kan hij zo'n super radio kopen waar alles in zit!

 

 

Je kunt 'm zeker ombouwen naar 2din, maar beslist niet via het DIN paneel dat in een Passat zit (hooguit die zwarte 2din bak die hetzelfde is maar de buitenkant niet)...

Wellicht moet de Golf eigenaar eens op de TDIClub informeren, dat kunnen ze er vast wel meer over vertellen want daar zitten veel meer Golf rijders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook een golf 4 gehad en daar had ik ook zo'n radio in gedaan en die heb ik nu mee genomen in de passat.

je hoef alleen de bakje weg te halen en om de radio een fram plaatsen die er bij zit en dan klaar.

ik moest wel iets achter in de sparing een beugel verwijderen omdat de radio best dik is.

gr dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmmm begrijp dat het nog niet heel erg duidelijk is of het wel of niet past..

 

Mijn kameraad had nog wel een ander puntje.... dat het misschien helemaal niet mooi is om zo'n "moderne" radio in een relatief ouderwets dashboard te zetten.

 

Hij twijfelt hier nog wel over.... qua kosten maakt het niks uit. Of hij nou een RCD300 of een ouder type radio/cd speler voor de golf IV neemt...

 

Ik laat wel ff weten wat hij nou gekozen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook lang zitten twijfelen tussen een dubbeldin van pioneer of klapscherm. Toch toen voor t klapscherm gegaan, want hij valt niet zo hard op als ie ingeklapt zit. Toen werden er nog redelijk wat golfjes los getrokken. Nu is het spijtig genoeg de rns 510.

 

Dubbeldin past zo zonder ander raamwerk eerst of erna te plaatsen zoals in de passet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden