Ga naar inhoud
  • 0

reservewiel bouten?


BSM

Vraag

Heb een stalen 7J16 reservewiel aangeschaft (3C variant >2008) maar ben benieuwd of de bouten die bij de 16" LM velgen type Milwaukee worden geleverd ook passen op dit stalen reserve wiel :?: .

Staat zu lullig bij een lekke band :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom op dit forum. Stel je even voor in het topic 'Ik ben ... en ik rij ...', da's hier een goede gewoonte :wink:

 

Het zou in principe moeten passen omdat het allebei origineel VW is en het dus bolconische boutzittingen zijn. Zou echter wel even passen op een verloren momentje, want regels zijn er om vanaf te wijken (in elk geval af en toe bij volkswagen :wink: ).

Passen heeft nog een andere reden: de stalen velgen zijn meestal dunner (qua materiaal) dan de lichtmetalen velgen. Het zou dan zomaar kunnen gebeuren dat de bouten te lang zijn voor de stalen velg en daarmee de vrijloop van je wiel blokkeren. Bij de 3B en 3BG-modellen (tot 2005) kwam dit probleem nogal eens voor, ik weet niet of dat ook voor de 3C (jouw model) geldt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toch maar een keer passen dus. Het zekere voor het onzekere.

Een volwaardig wiel geeft me toch een veiliger gevoel dan een reparatie kitje m.n. bij een iets groter gat waarbij die vloeistof mss niet helemaal dicht. Maar dit terzijde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden