Ga naar inhoud
  • 0

chippen 3b 2.5 TDI


Redbull5733

Vraag

hallo,

 

ik heb dus een 3b 2.5 TDI Automaat met 240000 km op de klok,

 

wie heeft ervaring met het chippen van dit type motoren en automaatbak?

 

ik heb nu 150 PK op bijna 1600 kg en dat is eigenlijk een beetje te weinig vind ik zelf,

 

is het verstandig of zeggen jullie dat het beter is om het zo te laten??

 

GR Menno

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Voordat je gaat chippen eerst ff je blok en nokkenas laten controleren, is een zwak punt bij de V6 TDI

automaatbak evt van nieuwe olie en filter laten voorzien en dan kun je er rustig een nieuw programma in je chip laten zetten.

vermogenswinst is bij de V6 niet zo groot als een standaard 1.9 TDI maar een 170~180 pk moet haalbaar zijn.

 

neem anders contact op met Van vught in lutjegast/grotegast

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zojuist mijn nieuwe passat opgehaald ook 2.5 tdi, wel 132kw ABT getuned naar 210 pk, afgestempeld in het boekje. ik moet zeggen... WAUW!!!! was een a4 2.5 tdi 150 pk gewend, dit is echt wat anders!!! zeker doen dus!!!! ps ik kan nog geen uitspraken doen over het verbruik, maar ik vrees met grote vrezen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Voordat je gaat chippen eerst ff je blok en nokkenas laten controleren, is een zwak punt bij de V6 TDI

automaatbak evt van nieuwe olie en filter laten voorzien en dan kun je er rustig een nieuw programma in je chip laten zetten.

vermogenswinst is bij de V6 niet zo groot als een standaard 1.9 TDI maar een 170~180 pk moet haalbaar zijn.

 

neem anders contact op met Van vught in lutjegast/grotegast

 

bijna alles is vervangen:

 

nieuwe turbo

nieuwe nokkenassen

nieuwe kleppen

nieuwe brandstofpomp

nieuwe kleppendeksels

nieuwe distributie riem en toebehoren

nieuwe luchtmassameter

 

voor de zekerheid wil ik de Automaat bak olie en filter vervangen binnenkort,

 

daarna moeten de motor en automaatbak goed zijn

 

pk zegt mij neit zoveel maar hoeveel koppel krijg je er ongeveer bij?

 

GR Menno

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
zojuist mijn nieuwe passat opgehaald ook 2.5 tdi, wel 132kw ABT getuned naar 210 pk, afgestempeld in het boekje. ik moet zeggen... WAUW!!!! was een a4 2.5 tdi 150 pk gewend, dit is echt wat anders!!! zeker doen dus!!!! ps ik kan nog geen uitspraken doen over het verbruik, maar ik vrees met grote vrezen.....

 

ik heb helaas geen nieuwe Passat,

 

verbruik is nu ook hoog, weet je als je een 2.5 koopt, maakt mij ook niet zo veel uit,

 

GR Menno

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden