Ga naar inhoud
  • 0

MDI Interface


wvanbruksvoort

Vraag

Hallo,

 

Ik sta op het punt een vw passat 3c variant aan te schaffen, en ben van plan om hier als optie ook de MDI interface op te laten zetten. Ik heb hier alleen nog 2 vraagjes over:

 

1. Waar bevindt deze MDI interface zich in de auto? In het dashboardkastje of in de armsteun?

 

2. Klopt dat een RNS510 geen ondersteuning heeft voor iPod playlists?

 

Alvast bedankt.

 

Groeten,

 

Wilco

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi, welkom!

 

1. In de armsteun volgens mij.

 

2. Klopt. De ipod wordt gezien als een CD wisselaar en laat 6 'playlists' zien waar je dan je muziek in kan parkeren.

 

Persoonlijk : Ik zou zorgen dat ik de niewste firmware versie op de RNS heb draaien en dan een 16 gig of 32 gig SC kaartje erinfriemelen voor je muziek. Enige nadeel is dan weer dat je mp3's maar 192 bits mogen zijn. Maar dat hoor je niet met de standaard speakers van een Passat ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

MDI zit in het handschoenvakje, waar anders de manual zit.

320 bits is geen probleem, VBR ook niet... 32Gb kaartje werkt (voor mij) uitstekend in de RNS. ik heb ook de MDI, maar met USB... zit ook een 16 Gb in. Spijtig genoeg geen playlist, zelfs geen 6 zoals gemeld.... (is wel zo met 'erzarts' cd wisselaars....) ook geen playlist met iPod. :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik geloof dat dat het geval is bij de Golf....

Trouwens ik heb de mijn ingebouwd achter de airco, en de USB aansluiting gemaakt in de (niet in gebruik zijnde) asbak. Deksel dicht : alles zit mooi weggestopt....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo,

 

Ik sta op het punt een vw passat 3c variant aan te schaffen, en ben van plan om hier als optie ook de MDI interface op te laten zetten. Ik heb hier alleen nog 2 vraagjes over:

 

1. Waar bevindt deze MDI interface zich in de auto? In het dashboardkastje of in de armsteun?

 

2. Klopt dat een RNS510 geen ondersteuning heeft voor iPod playlists?

 

Alvast bedankt.

 

Groeten,

 

Wilco

 

Hoi,

 

Juist gevonden, en misschien goed nieuws... er is een firmware update voor de MDI die playlistst ondersteund... toch op USB:

Only USB 2.0 hard drive and usb flash drives should be attached to the USB cable.

No USB cable extenders should be used, only a USB cable or a USB powered hub.

The hard drive and flash drives should be formatted with the FAT file system FAT16 for <2GB devices and FAT32 for >2GB devices.

Complex file structures will create delays in reading the contents.

Only the first partition is playable if the device has multiple partitions.

Memory card adapters are not supported.

MP3, WMA, OOG Vorbis and AAC format files are supported, 3GP and WMA lossless files are not supported. WMA files that are DRM (Digital Rights Management) protected will not play.

DRM protected M4P and similar files will not generally play back from mass storage (USB).

PLS, B4S, ASX and WPL playlists are supported.

Playlists must reside in the same directory as the media file.

.....

 

lees meer hierover : http://www.my-gti.com/2491/volkswagen-media-device-interface-mdi-firmware-upgrade-0111-kw22-2010

hier staat ook een downlodlink voor deze fimware. Ga hem vanavond direct testen.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik dacht dat de MDI onder de armsteun zat Dreke? (waar heb ik dat dan weer gelezen??)
MDI zit in het handschoenvakje, waar anders de manual zit.

 

Bij mij zit deze in de armsteun z'n 3.5 Jack aansluiting.

Als optie was toen mogelijk (niet genomen) aansluiting i-Pod en USB mogelijk, thevens ook in de armleuning.

 

Ben ook aan het overwegen om een USB in te planten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mhh vreemd.

Ik heb sinds donderdag een Passat 3c berline met RNS 510 + MDI (met ipod cable).

 

1. MDI zit in het handschoenkastje waar normaal je handleiding zit.

2. RNS 510 heeft gewoon ondersteuning voor alles. Browsen via albums, artists, songs, playlists ...

Ik heb ook nog een aux aansluiting in de armsteun, ik ga er van uit dat die werkt. Heb het nog niet geprobeerd. Ben in de setup menus van de RNS wel al tegengekomen dat je de aux input moet activeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

MDI gebruikt dus ook op USB de gewone 'M3U' en 'PLS' playslist... Ik heb ondertussen een 'ALDI' harddisk, 500 gB aan de USB-poort hangen. Speelt perfect. Een paar lijsten gemaakt met 'Wimamp', gewoon van de verkenner naar winamp slepen - één bestand of hele mappen, het werkt allemaal - en bewaren als PLS of M3U file en klaar....

 

De playlist werkt op op het gewone SD-slot... waarschijnlijk dus ook op de HD.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hulp gevraagd. :book:

Ben bezig met het monteren Van een MDI interface.

Op e-markt aangekocht deze is een 5N0 035 341 C en wordt gemonteerd in het handschoenvak in het extravak waar de boordpapieren zitten.

Maar echter wil ik het zo niet monteren omdat ik dan het extra vak moet vervangen om de MDI in te bouwen (3C1 857 285 E 9B9)

 

Merk op dat de wagens MJ10 en MJ11 deze niet meer hebben maar met een verlengkabel werkt de volledige set is 5N0057342 (foto bijlage)

Ook te vinden in Golf en Polo

 

Wie kan mij helpen met het art.nr van alleen die kabel aangeduid op de foto (in etka niets te vinden en de dealer ook niets)

Het is de kabel die tussen te interface box en de usb en of i-pod aansluiting

post-5402-1423824880,7987_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Art.nr gevonden.

Verlengkabel voor MDI interface 000 051 447 (Volgens http://www.my-gti.com )

Deze kabel is van de MDI zonder het opbergvak en in KIT (5N0 057 342)

 

Dealer kent het niet en ook de KIT nog niet tegen gekomen en Etka kent de kabel evenmin :(:(

Dealer heeft een mail verzonden met de vraag of het art. los te verkrijgen is naar Dieteren (= NL PON).

Op hoop van zege anders wordt het toch in bouwen in het handshoenenvak i. p.v een kabel.

Woensdag of donderdag zou ik antwoord moeten hebben.

 

Ondertussen MDI gemonteerd en werkt alleen nog geen vaste plaats gekregen. :blink1:

post-5402-1423824907,1409_thumb.jpg

post-5402-1423824907,2816_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb afgelopen weekend een MDI in mn Passat 3C met RCD315 ingebouwd om nummers op mn iPhone 4 te kunnen afspelen.

 

Alles werkt prima, behalve de playlist.

 

Met afspelen begint de MDI vooraan in het alfabet, dus het eerste nummer "Aan de Kust", dan "About a Girl" etc etc... Het zou toch ook mogelijk moeten zijn dat je playlists hebt per album of artiest.. Of kan dat niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat kan, maar dan moet je die playlist aanmaken.

 

Ik heb de MDI met 500 gb harddisk eraan, staan zo'n 20 000 nummers op. Dus zonder playlist kom je niet ver...

Ik heb dus een map "ijsten\alfabetisch\a" tot z (nummers); "ijsten\artiest\a"tot z en nog een aantal persoonlijkle lijsten, zoals bv. 80's muziek enz...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zelf geen ipod, dus dat weet ik niet, maar ik vermoed dat je toch playlists kan maken? volgens mij gaat dat zelfs met iTunes. Daar kan de RNS toch mee werken?

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stel de vraag eens aan Wim Luycks... Ik heb bij hem de MDI ingebouwd voor iPod. En ik dacht dat hij de playlist van de ipod kon gebruiken... Hier vind je zijn topic met zijn probleem van de ipod : viewtopic.php?f=125&t=38873

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag nog een MDI geplaatst. Iphone aangesloten -> direct werkend, playlists worden herkent ook... Ik he hier wel de laatste firmware (0150) opgezet....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor de antwoorden, bij mij werkt het iig niet (icm een RCD310, ligt het wellicht daaraan?). Ook niet met de fw150.

 

Wat wèl werkt is eerst op de iPhone de CD/artiest etc selecteren en afspelen en vervolgens de iPhone koppelen aan de MDI.... Dus dan dat maar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even oud topic omhooghalen.

Mijn vader heeft dus een 3C gekocht met RNS 510. Nu wil hij de iPod hier op aansluiten. Ik begrijp dus dat je het beste een MDI interface kunt gebruiken.

Welke p/n heb ik nodig om alles netjes aan te sluiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden