Ga naar inhoud
  • 0

Aandrijfas rechtsvoor uitbouwen.


patjev5

Vraag

Hey mensen,

 

Wie o wie, kan er in Etka opzoeken hoe ik rechtsvoor me aandrijfas moet demonteren.

De keerring die achter mijn aandrijfas zit, voor me automatische transmissie die lekt, en moet ik dus vervangen.

Alleen heb ik werkelijk geen idee hoe ik het spul moet demonteren om daar bij te komen.

 

Alvast bedankt voor alles.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dus t is niet gelukt zaterdag?

 

auto omhoog en wiel er af om mee te beginnen :lol:

 

Om er makkelijker bij te komen is het beter om het kapje wat over de aandrijas zit los te maken deze zit vast met 2 bouten torx 25, en om de flensbouten los te draaien is het handig als je een lang verlengstuk hebt van ongeveer 50cm of langer.

 

Bout losdraaien van de aandrijfas, orgineel is het imbus 17mm anders bout met meestal 19mm sleutelmaat.

 

Dan boutjes van aandrijfas op flens( bak ) losdraaien , dit is dacht ik 10mm veeltand(12)

 

Dan zie je in het midden van de flens een bout met imbus 6mm, deze draai je er uit en dan kan de flens er uit.

 

Nu kun je keerring vervangen en alles weer opbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die centrale aandrijfas bout kan behoorlijk vastzitten, hier heb je bruut geweld voor nodig, of lucht of een flinke breaker bar. Die centrale bout maak je dan ook los met de wielen aan de grond voor meer weerstand (wielkapje vooraf verwijderen).

 

Ik meende ook dat je de ABS sensor moet verwijderen voordat je de aandrijfas uit het lager haalt ivm mogelijke beschadigingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden