Ga naar inhoud
  • 0

raar geluid na stevig remmen


ptrpassat

Vraag

eergisteren moest ik flink in de remmen met Passat tdi uit 2000. Dat ging net goed. Daarna bij remmen hoorde een soort van zwaar stoterig/slepend geluid bij het linkervoorwiel. Na ongeveer een half uurtje was geluid was. Dag erop herhaald en precies hetzelfde. Net alsof er wat aanloopt. Zou eigenlijk vandaag op vakantie gaan maar vertrek uitgesteld. Morgen naar de garage. Heeft iemand idee? Ik ben niet zo handig, mijn zwager doet altijd het onderhoud maar die is ook op vakantie en voordat de VW uit voorzorg alles gaat vervangen zou ik zelf wat willen weten. :?: Wie ziet er nog kans om op korte termijn te reageren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Even het wiel eraf en kijken hoe dun de blokken zijn en of de schijven inmiddels niet ook al vlijmscherp zijn geworden... als je met je vingers van de naaf naar de buitenkant strijkt over de schijf en aan de rand over een (scherpe) rand moet zijn iig je schijven aan vervanging toe.

 

Houd er rekening mee dat als er schijven vervangen worden ALTIJD ook nieuwe blokken opgezet worden(dure reparatie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je flink remt dan wordt de boel erg heet.... Alles zet een beetje uit en zo kun je rare dingen krijgen.

 

Los van de versleten remmerij weet ik zo nog een mogelijkheid : er zit een soort van metalen plaat / hitte schild tussen je rem en de auto in... deze kan een beetje omgebogen zijn en op het moment dat het echt heet wordt -> uitzet raakt deze dan net een ander stuk metaal.

 

Maar wanneer hoor je het geluid ? Alleen na het remmen en niet tijdens ? Wat gebeurd er als je een bocht maakt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je flink remt dan wordt de boel erg heet.... Alles zet een beetje uit en zo kun je rare dingen krijgen.

 

 

Los van de versleten remmerij weet ik zo nog een mogelijkheid : er zit een soort van metalen plaat / hitte schild tussen je rem en de auto in... deze kan een beetje omgebogen zijn en op het moment dat het echt heet wordt -> uitzet raakt deze dan net een ander stuk metaal.

 

Maar wanneer hoor je het geluid ? Alleen na het remmen en niet tijdens ? Wat gebeurd er als je een bocht maakt ?

 

bedankt voor je reactie. Ik heb mijn vakantie met een dag uitgesteld en de schijven en blokken laten controleren bij de VW garage. Alles bleek in orde. Eenmaal in italie bij een afdaling in bergachtig gebied hoorde ik het geluid weer tijdens het remmen bij het linkervoorwiel. Alsof er iets aanloopt (beetje geluid van een wasmachine die op toeren komt). Gelukkig zijn we zonder problemen weer in nl en laat ik mijn zwager er binnenkort naar kijken en zal ik jouw opmerkingen aan hem meegeven.

 

groet Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden