Ga naar inhoud
  • 0

Meyle versterkte voorste wielophanging ook voor 4Motion?


villyman

Vraag

Ik overweeg "voor de zekerheid" een versterkte set aan te schaffen, maar ik heb een stationwagen 4Motion (3BG, 2004).

Ik las eerder al dat een FWD en 4Motion een nadere voorwielophanging zouden hebben (schroefset FWD zou niet passen op de mijne ...) maar kan iemand zeggen waaruit het verschil dan precies bestaat? Het is toch onzinnig om een nieuwe voorwielophanging te maken omdat de achterwielen ook worden aangedreven?

Benieuwd of in het verschillende geval Meyle ook voor de 4Motion (én Audi Quattro!) een aangepaste set zal hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vdub: ik zie achteraan inderdaad grote verschillen maar mijn vraag gaat eigenlijk over de voorkant.

Waarom zouden ingenieurs die veranderen bij FWD en 4Motion? Ik kreeg al ergens een reactie dat die waarschijnlijk anders zou zijn maar zeker was die er niet van.

Mocht die anders zijn, waar zitten dan de verschillen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou dat ook straf vinden ... Zie daar geen reden voor, maar ik ben dan ook geen ingenieur ...

In dat geval heb ik een inox KW V2 (voorkant) van een voorwielaangedreven Audi A4 onterecht aan mij laten passeren ... Spijtig maar helaas.

Het verbreedt alleszins mijn (nu ja, voor de auto dan!) mogelijkheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden