Ga naar inhoud

Veel vragen van een nieuwkomer...


Eduardo

Aanbevolen berichten

Hallo!

 

Ik mag weer een nieuwe firmawagen kiezen. Meestal kies ik voor een franse wagen, maar nu staat de Passat Variant Bluemotion met Think Blue pakket (momenteel een gratis optie die normaal 6.604,- euro kost) ook op het keuzelijstje.

 

Ik ben eens langsgeweest bij de lokale VW dealer, en de auto viel echt in de smaak. Erg goede zetels, degelijk afgewerkt, genoeg ruimte boven het hoofd, achteraan voldoende beenruimte, en een grote koffer. Ik vind alleen dat hij er wat saai uitziet (persoonlijke smaak natuurlijk). Binnen enkele dagen heb ik een proefrit gepland, maar ik had toch al enkele vraagjes:

 

- Er is geen bluetooth verkrijgbaar, en dit vind ik zeer eigenaardig in 2010. Volgens de verkoper zijn ze daarmee gestopt omdat niet alle telefoons compatibel waren. Vind ik maar een zwak argument.

 

- Hoe kan ik de mp3's naar de RNS510 copieren? Gaat dat via de een cd of met een SD kaart?

 

- Zijn er kaartupdates te verkrijgen voor de RNS510?

 

- Als ik de "Mobile device interface (mp3/USB)" erbij neem, zit die dan in het handschoenkastje? Of is dat in de plaats van de SD kaart?

 

- Het spelen van DVD's is geblokkeerd tijdens het rijden. Op welke manier? Als de handrem opstaat? Of boven een bepaalde snelheid? Is dit enkel via hardware te omzeilen?

 

- Op het internet vond ik besprekingen van de RNS510 waar spraaksturing en bluetooth inzit. Is dit dan met custom firmware gedaan?

 

- Is de optionele parkeerhulp "park assist" de moeite waard?

 

- Als ik geen multifunctioneel stuur neem, waar bedien ik dan de boordcomputer? (op dat stuur zit enkel boordcomputer en radio, dacht ik?)

 

- Is de voorruitverwarming erg zichtbaar?

 

- welke kleur vinden jullie er goed uitzien? Ik dacht aan deep black of mokka antraciet.

 

- volgens de verkoper kan ik slechts uit 3 kleuren kiezen voor de zetels: zwart, flanelgrijs of Latte Macchiato. Welke passen goed bij bovenstaande kleuren? En ook: verandert de onderkant van het dashboard dan ook mee van kleur, of zijn het enkel de zetels?

 

- en tenslotte... is die 1.6 CRTDI een beetje te doen?

 

Veel vragen hé... alvast bedankt om te antwoorden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Eduardo,

 

Passat is natuurlijk een goede keuze. Ik heb er zelf onlangs ook kennis mee mogen make. Mijn configuratie is o.a. ook de RNS510 met spraakbesturing. Helaas werkt deze spraakbesturing alleen als de 510 is ingesteld op duitse of engelse taal. Maardan is het ook wel lachen om hiermee een telefoonnummer o nieuw ades in te voeren. Mijn Nokia maakt gewoon verbinding met de 510, nu is het wel zo dat ik ook de optie telefoonvoorbereiding Preium heb. Dus ik weet niet wat dan de extra toegevoegde functies zijn buiten het feit dat je op het dashbord display alle telefoonnummers kunt zien en kiezen. Kaartupdates zijn verkrijgbaar á €. 235,- Multifunctioneel stuur was onderdeel van mijn Executive Plus pakket. Zeer aan te raden, zeker als je toch al de 510 wil. Bokkering videos gaat in bove eebeaa wagensnelheid, zo rond de 5 tot 10 km/uur.

Overige vragen heb ik geen antwoord op. Mijn motor is 1.4 Bluemotion met DSG.

 

Oh, ja, de mooiste kleur is natuurlijk deep black met zwart interieur!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas werkt deze spraakbesturing alleen als de 510 is ingesteld op duitse of engelse taal.!

En waar zit de microfoon dan? In de RNS510 zelf?

 

nu is het wel zo dat ik ook de optie telefoonvoorbereiding Preium heb.

Die optie was zelfs niet aangezig bij mijn dealer! (misschien anders in België dan in Nederland...)

 

Multifunctioneel stuur was onderdeel van mijn Executive Plus pakket. Zeer aan te raden, zeker als je toch al de 510 wil.

Kan je de 510 dan ook bedienen met dit stuur? Of is het enkel de boordcomputer en de radio? De boordcomputer bedien ik slechts zelden, dus enkel voor de radio zou het interessant zijn in mijn geval (en ik weet niet of het enkel daarvoor wel de moeite van de investering waard is).

 

Oh, ja, de mooiste kleur is natuurlijk deep black met zwart interieur!

Is dat niet wat saai, echt alles in het zwart? Ik weet het niet hoor, ik heb 'm nog niet gezien...

 

Bedankt voor je reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduardo,

 

Ik denk dat de microfoon in de dakconsole zit. Daar zitten nog wat bedieningsknoppen voor de telefoon. Noodoproepknop en verbindingsknop voor nieuw aan te melden telefoon.

 

Bediening 510 beperkt te bedienen via stuur. Dit valt mij zelf ook enigzins tegen. Touchscreen op de 510 is leuk, maar is afleidend t.o.v. verkeer. Bediening op stuur werkt dan m.i. beter, of inderdaad spraakbesturing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Er is geen bluetooth verkrijgbaar, en dit vind ik zeer eigenaardig in 2010. Volgens de verkoper zijn ze daarmee gestopt omdat niet alle telefoons compatibel waren. Vind ik maar een zwak argument.

 

Het premium pakket is ontwikkelt samen met Nokia, (staat ook op de module) daarom hebben veel een probleem met dit systeem, de BT set premium van skoda pas er 1 op 1 in en werkt met alle telefoons, alleen geen Rsap,,

 

- Hoe kan ik de mp3's naar de RNS510 copieren? Gaat dat via de een cd of met een SD kaart?

 

Ik doe dit meestal met de SD kaart, met de cd/dvd was me niet gelukt. makkelijk want dan kan je de mappen al maken op de computer thuis.

 

- Zijn er kaartupdates te verkrijgen voor de RNS510?

 

Ja, via VW of via verschillende nieuws groepen te downloaden :wink:

 

- Als ik de "Mobile device interface (mp3/USB)" erbij neem, zit die dan in het handschoenkastje? Of is dat in de plaats van de SD kaart?

 

De SD zit net onder het touch screen, USB zit in het dashboard kast je. als je veel gebruik maakt van Ipod is het handig. anders is een SD kaart makelijker (vandaar dat ik persoonlijk het er niet op heb laten zetten)

 

- Het spelen van DVD's is geblokkeerd tijdens het rijden. Op welke manier? Als de handrem opstaat? Of boven een bepaalde snelheid? Is dit enkel via hardware te omzeilen?

 

zoals al reeds beschreven, volgens mij is dat er ook of te halen, maar daarvoor zul je de zoekfunctie kunnen gebruiken

 

- Op het internet vond ik besprekingen van de RNS510 waar spraaksturing en bluetooth inzit. Is dit dan met custom firmware gedaan?

 

RNS 510 is de touch screen, kunnen allemaal opties op gezet worden. achteruit rij camera, sensoren,BT etc.

 

- Is de optionele parkeerhulp "park assist" de moeite waard?

 

Ik vindt het beter als de camera, had eerst alleen park assist. na een week camera laten inbouwen (orgineel VW) en moet zeggen dat de parkeerhulp ik de sneeuw, regen makkelijker werkt. en je heb voor ook sensoren, geen paaltjes meer... :wink:

 

- Als ik geen multifunctioneel stuur neem, waar bedien ik dan de boordcomputer? (op dat stuur zit enkel boordcomputer en radio, dacht ik?)

 

durf ik niet te zeggen, heb zelf een multi stuur en dat had ik ook in mij renault,

 

- Is de voorruitverwarming erg zichtbaar?

 

Alleen als je heel dicht bij het raam komt, 20cm, tijdes het rijden moet je net achter iets wits rijden en heel goed kijken, mijn mede passagiers hebben het niet ontdekt, maar het gemak in de winter... wil nu niet anders. heb tevens verwarmde voorstoelen ook een top uitvinding

 

 

- welke kleur vinden jullie er goed uitzien? Ik dacht aan deep black of mokka antraciet.

 

is heel persoonlijk, ik wou zwart, mijn vriendin wou grijs. is ijsland grijs geworden..

 

- volgens de verkoper kan ik slechts uit 3 kleuren kiezen voor de zetels: zwart, flanelgrijs of Latte Macchiato. Welke passen goed bij bovenstaande kleuren? En ook: verandert de onderkant van het dashboard dan ook mee van kleur, of zijn het enkel de zetels?

 

volgens mij is er met een Blue motion minder keuze als met een "gewone benzine uitvoering" ik kon de stoelen kiezen en het dashboard inleg (alu of wortel hout) kleur van de rest is afhankelijk van de stoel kleur geloof ik.

 

- en tenslotte... is die 1.6 CRTDI een beetje te doen?

 

Veel vragen hé... alvast bedankt om te antwoorden!

 

heel veel veilige km gewenst met je mogelijke aanwinst

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga je ook een caravan trekken.

ik had 2 jaar terug iemand op de camping en die had ook een bleu motion besteld en die kreeg te horen dat ie niet goed genoeg was om een caravan te trekken.waarom weet ik niet presies en misschien is het in de tijd wel veranderd maar daar werd hij wel op gewezen.

is dat bij jou ook gebeurt.

misschien is het wel een tip maar misschien is het niet meer nodig.

gr dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Ondertussen is mijn Passat geleverd! (1.6CRTDI bluemotion, ijsland grijs, zwart interieur, thinkblue pakket).

 

Rijdt echt heel comfortabel (perfect voor lange ritten op de autosnelwegen), veel ruimte, RNS510 is geweldig (mp3's op de harddisk is super), park assist is verbazingwekkend, airco werkt goed en is niet rumoerig, de electrische handrem is handig bij starten op een helling, ...

 

Helaas geen telefoonvoorziening; dit is niet meer verkrijgbaar in België momenteel (vraag me niet waarom, maar dat is wel balen).

 

De climatronic is ook iets veranderd t.o.v. wat ik verwachtte. De wagen waarmee ik een proefrit gedaan had (en ook de foto in de catalogus) was die van "foto1", terwijl mijn wagen nu de climatronic van "foto2" heeft (ik denk dat dat degene is van de Passat CC?)

 

post-10787-1423824794,4756_thumb.jpg

post-10787-1423824794,7412_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

zit er wel telefoon voorbereiding in je auto?

(zit een kastje onder de bijrijder stoel.)

 

als dat zo is kun je de skoda, seat premium set inbouwen.

heb ik ook werkt perfect, alleen mis je 2 voordelen tegen over de passat premium set, (ontlading van de telefoon is iets sneller tijdens bellen en de sms komen niet op de auto display)

het nadeel van de passat premium set is dat daar inderdaad alleen nokia's goed opwerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden