Al een tijdje constateer ik dat de koelvloeistof temperatuur niet heel hoog staat. Ongeveer in een hoek van 45 graden. Dit is dan na een tijdje rijden op de auto(snel)weg. Bij stilstand voor de deur komt de naald pas op 90 graden (temp). Ik ga ervan uit dat de "werktemperatuur" moet liggen op ongeveer 90 graden.
Mijn dealer zegt dat dit kan liggen aan de thermostaat of aan de sensor en dat het niet is uit te lezen wat het nu wel is.
Hij rekent een dikke € 100 voor de thermostaat en € 50 voor de sensor.
Iemand een idee waar het aanligt, hoe je kan testen of het de sensor of de thermostaat het is en rekent de dealer een normale prijs?
Vraag
VW-18T
Al een tijdje constateer ik dat de koelvloeistof temperatuur niet heel hoog staat. Ongeveer in een hoek van 45 graden. Dit is dan na een tijdje rijden op de auto(snel)weg. Bij stilstand voor de deur komt de naald pas op 90 graden (temp). Ik ga ervan uit dat de "werktemperatuur" moet liggen op ongeveer 90 graden.
Mijn dealer zegt dat dit kan liggen aan de thermostaat of aan de sensor en dat het niet is uit te lezen wat het nu wel is.
Hij rekent een dikke € 100 voor de thermostaat en € 50 voor de sensor.
Iemand een idee waar het aanligt, hoe je kan testen of het de sensor of de thermostaat het is en rekent de dealer een normale prijs?
Link naar reactie
Delen op andere sites
19 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten