Ga naar inhoud
  • 0

regensensor van slag


Robert65

Vraag

Ik heb zit speuren in oude topics, maar ben "mijn" antwoord helaas nog niet tegengekomen.

 

Bij mijn passie (3bg 2001) is sinds een paar maanden de regensensor van slag. De intervaltijd is zonder dat er aan de auto gesleuteld is plots korter geworden (of misschen beter gezegd: de gevoeligheid van de sensor lijkt hoger geworden te zijn).

 

Bij wijze van spreken bij 5 druppels per uur zit hij nu in korte intervalstand (normaal gesproken wist hij dan zeer incidenteel) en bij alle neerslag hierboven zit hij in continu wissen. Langere intervalstanden lijken niet meer te bestaan. Gelukkig schiet 'ie niet in de hoogste wisstand (het zenuwachtig heen en weer zwiepen).

 

Ik heb redelijk nieuwe ruitenwissers, zelfs met oude lorren van wissers heb ik hier nooit problemen mee gehad. En ik heb ook geen vlekken/vuil/troep op de ruit voor de sensor zitten. Het gevoeligheidsknopje op de "stengel" (da's wel heel mooi omschreven of niet?? :wink: ) heeft nog wel wat invloed, maar niet veel. Het systeem reageert wel enigszins op het verstellen, maar niet zoals vroegah.

 

Betekent dit dat mijn sensor is overleden?

Zo ja, enig idee van de kosten van vervanging, of dat dit redelijk eenvoudig zelf te doen is?

 

Alvast bedankt voor het meedenken,

Robert

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het raam is perfect vlek/vuil/troep vrij.

Expres nogmaals gecontroleerd, dus daar ligt het niet aan.

Dus ik ben benieuwd of iemand een lead kan geven waar ik het probleem moet zoeken.

Het kan toch niet zo simpel zijn dat dit opnieuw in te programmeren is? Als dit mogelijk is wordt de vraag; hoe is het mogelijk dat zonder spanningsloosheid of sleutelen het programma (Deels) gewist wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden