Ga naar inhoud
  • 0

winterbanden icm sneeuwketting


ATS

Vraag

Een vraagje,

 

Volkswagen schrijft voor dat als je 17" onder de 3C hebt je met winterbanden naar een breedte van 205 cq 6J moet om sneeuw kettingen te kunnen gebruiken. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

 

En de enige velg die ik kan vinden is de Charmonix van VW zelf in die maat.

Iemand nog een andere alternatief?

 

Voelt een beetje als; wij van WC eend adviseren WC eend.... :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zit met hetzelfde dilemma en heb vanwege lease ook geen mogelijkheid om voor een andere wiel- bandenmaat te gaan tenzij volledig op eigen kosten. Er zitten nu dus winterbanden maat 235-45-17 op.

 

Ik heb de proef op de som genomen en de kettingen van mijn vorige auto met bandenmaat 225-45-17 "gepast", en ze raken nergens. Waarschijnlijk een voordeel van het feit dat ze net een beetje te klein zijn, daarom zitten ze goed strak. Het zijn tevens kettingen met extra platte schakels. Desalnietemin hou ik de snelheid in de gaten mochten ze er omheen moeten en geen full lock met insturen.

 

Mocht je echter de mogelijkheid hebben om voor met name smallere banden te gaan voor de winter, zou ik het zeker doen. Ik vind 235 voor winterbanden eigenlijk te breed en ook merkbaar in de recente sneeuw en troep. 205 of 215 lijkt mij stukken beter.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoi Patrick,

 

er is een velg van VW, die je een smallere band geeft (205) alleen is deze zeer moeilijk leverbaar.

Misschien dat hij weer leverbaar is eind 2010.(volgens de dealer)

 

ben ondertussen de meeste velgen boeren afgeweest en die geven aan dat er echt heel weinig velgen zijn in die maat..

 

wat betreft de sneeuw kettingen wil ik eigenlijk de nieuwe van de anwb (een sneller te monteren model)

met mijn vorige auto was het altijd zo'n gedoe. paste nooit lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien heb je hier wat aan:

 

Zelf met de passat 3c banden maat 205/50-17 in combinatie met een 6,5 j Velg,hier passen de kettingen omheen.

 

Dit word ook aangegeven in de handleiding''

 

Of gewoom de maggi track plaatsen aan de buitenzijde dit past zowiezo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt in de handleiding staat 205/45- 17 alleen bied vw hem aan op een 6j velg.

Nu ben ik niet zo thuis in de velgen en banden verhaal, (snap wel de code op de band, maar niet de conversie van 205 naar 6J c.q. 6,5J)

 

maar dan kan dus een 6,5J velg ook, komt er meer keus.

 

bedankt voor de info

Antoine

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden