Ga naar inhoud

Airbag bijrijder..


MonkeyBrainsNL

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Allereerst zou ik mij even voorstellen, mijn naam is Frank na 2 jaar lang audi te hebben gereden heb ik nu een passat gekocht. Passat variant TDI (115pk) uit 2000. Deze is voorzien van al het denkbare opties incl een automaat/tiptronic.

 

Maar dat terzijde nu ik het forum hebt gelezen las ik iets over de bijrijders airbag, ( dit ivm maxi cosi ) dat je die door de dealer kan laten uitzetten, een handtekening moet zetten ivm schadeverhaal, en dat er natuurlijk eninge kosten aan zijn verbonden.. Nu is heb ik vanochtend de dealer gebeld om te vragen hoe of wat en die vertellen mij dat ze dat ten zeerste afraden, en dat de maxi cosi gewoon op de achterbank moet dat schijnt veel veiliger te zijn..

 

Alleen dan ben ik natuurlijk wel het zicht kwijt op de kleine, heeft hier iemand enige ervaring mee??

 

Alvast bedankt voor de eventuele reacties, en ga zo door met het forum dankszij dit forum heb ik besloten om de Passat te kopen.. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat idd verstandigst is om maxi cosi gewoon op de achterbank te zetten

Heb ik ook altijd gedaan

 

Uitschakelen pass airbag kost aardig bedrag bij dealer.

Je kan m zelf wel uitzetten, moet je stekker onder je stoel lostrekken, dan krijg je foutmelding airbag, volgens mij werkt er dan geen enkele airbag (weet niet 100 % zeker)

 

voorkomen is beter dan genezen, bovendien kan baby je afleiden, dus gewoon achterin.

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Frank.

Stel je ook even voor in het andere Topic, ik ben en ik rij....

 

Om op je vraag terug te komen, het is inderdaad verstandiger om een maxi cosi op de achterbank te plaatsen. Het kind loopt dan minder gevaar mbt eventuele voorwerpen die door de voorruit mochten komen. Tevens heeft het nog een extra buffer in de passagiersstoel. Als jij een passat uit 2000 hebt met alle denkbare opties zitten er ook vast zij-airbags in de stoelen.

Wanneer deze af mochten gaan en het kind zit op die voorstoel dan kan het vervelend aflopen, geloof me ik heb het resultaat gezien en dat was niet prettig. Het verstandigste is gewoon om de maxi-cosi achterin te plaatsen, het is niet altijd even handig dat geef ik toe maar wel het verstandigst.

Wil je meer info kijk dan ook eens op www.3vo.nl

 

Succes en nogmaals welkom op deze site.

Link naar reactie
Delen op andere sites

eehhhh... :embarassed:

 

Ik heb m uit laten zetten en was rond de 50 euro kwijt

voor zo'n papiertje met handtekening.

 

Wij hebben ervoor gekozen om de maxi cosi voorin te zetten

omdat je er dan gewoon bij kan.

 

Gewoon praktisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de airbag van mijn vorige auto ook uit laten schakelen, dit ivm wagenziekte van mijn dochter waardoor ze voorin moest zitten. Je moet tekenen voor het uitschakelen en die papieren gaan naar PON. Denk er wel om dat sommige verzekeringsmaatschappijen moeilijk doen wanneer bij een ongeval de bijrijder letsel heeft dat met de airbag voorkomen had kunnen worden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had mijn zoon ook op de achterbank, en eerlijk gebied mij ook te zeggen dat ik hem eerst ook op de bijrijders zitting had gezet, hij keek een beetje in het rond.

Toen mijn vrouw eens zij dat ze dat niet zo prettig vond, heb ik hem eens achter in gedaan, en wat bleek, hij viel binnen een minuut in slaap.!

Sindsdien hebben we het niet anders meer gedaan. (diezel rules)

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 euro valt me mee

 

ik heb namelijk bedragen gehoord van 150 euro

 

gr jee

 

Ik heb het niet bij een officiele VW garage laten doen

maar bij een garage hier in Nieuwerkerk en die heeft

het uitbesteed aan een officiele VW garage, misschien

scheelt dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk dat is goed nieuws!!! Het is idd iets onhandiger achterin maar ja de veiligheid van die kleine gaat voor alles lijkt me.

Op de site van 3VO is erg veel handige info te vinden.

 

Zo zie je maar weer dat een forum altijd gemakkelijk is en er zijn altijd wel mede mensen die hetzelfde meemaken/ of gebreken hebben en dan zeggen dat wij Hollanders nooit behulpzaam zijn... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 months later...
Je kan m zelf wel uitzetten, moet je stekker onder je stoel lostrekken, dan krijg je foutmelding airbag, volgens mij werkt er dan geen enkele airbag (weet niet 100 % zeker)

 

Is dit waar?? Heb deze stekker moeten afsluiten vanwege montage van een ASS-stoel. Lijkt me slordig als alle airbags niet meer werken bij het falen van slecht 1 airbag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is dus absoluut niet zo dat wanneer je een foutmelding krijgt van de airbags dat alle airbags zijn uit geschakeld

grtz Johan

 

Dat is goed nieuws! Ondertussen is de vag-com stekker besteld en ga ik daarme de foutmelding resetten en de airbag uitschakelen.

 

Dank voor alle info!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden