Ga naar inhoud
  • 0

Wie legt het me echt uit ?


kuipstoel

Vraag

Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer.

 

Wie kan me definitief uitleggen wat ik nodig heb om bij mijn 3B Variant van 1998 de deuren op afstand te openen ??

Andere comfortmodule ?? Welk type en/of origineel nummer ?

Waarschijnlijk 1 of uiteraard 2 afstandbedieningen ??

Kan het zijn dat mijn auto ooit wel met cv + afstandbediening is geleverd maar dat dit niet meer werkt of dat de ab weg is ofzo ?

Zou je dit bij de dealer aan de hand van het chassisnummer kunnen achterhalen?

Ik vind het best wel apart:

Een Highline variant met leder/alcantara interieur, houtinleg, climate control, 4x elec ramen en spiegels enz. Maar bijv geen ab op cv en geen cruise control.... :?

 

Grt Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

beste bas,

 

ik heb van de week een setje ingebouwd van form cars. ik had originele centrale vergrendeling maar niet via afstandsbediening. Ik heb dit setje besteld, de sleutel na laten maken voor in de klapsleutel. (er worden 2 sleutelbaarden bijgeleverd, en 2 klapsleutels) De sleutel na laten maken en daarna het setje inbouwen. Het setje inbouwen was even wat uitzoek werk maar als je wilt weten hoe het zit dan wil ik je dit graag uitleggen. Zit er nu bij mij in en werkt echt goed. Dit setje is goed in te bouwen en ik vind de kwaliteit/prijs verhouding erg redelijk. Dit kan trouwens met elk universeel setje, hoeft niet speciaal deze te zijn, maar dan heb je een idee

 

http://form-cars.nl/?page=catalog&view= ... uct_id=874

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb ook een andere comfortmodule ingebouwd en hier een originele klapsleutel bij gekocht.., wat je ook kunt doen is naar de 1e de beste sloper gaan en daar uit een vergelijkbare auto <2001 de zenderkant van de sleutel en de comfortmodule kopen.. weet je zeker dat het werkt met elkaar

 

Is een module incl klapsleutel origineel geleverd voor een 3B ? Ik dacht dat dit alleen leverbaar was vanaf de 3BG ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo'n Votex set heb ik ook gezien, ik vind alleen die extra afstandbediening er wel heeeel erg groot/lomp uitzien.

Het mooiste zou inderdaad zijn om het bestaande om te bouwen naar een klapsleutel alleen ben ik dan erg bang voor eventuele storingen.

Een OEM oplossing dan wel weer het mooiste.... :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
beste bas,

 

ik heb van de week een setje ingebouwd van form cars. ik had originele centrale vergrendeling maar niet via afstandsbediening. Ik heb dit setje besteld, de sleutel na laten maken voor in de klapsleutel. (er worden 2 sleutelbaarden bijgeleverd, en 2 klapsleutels) De sleutel na laten maken en daarna het setje inbouwen. Het setje inbouwen was even wat uitzoek werk maar als je wilt weten hoe het zit dan wil ik je dit graag uitleggen. Zit er nu bij mij in en werkt echt goed. Dit setje is goed in te bouwen en ik vind de kwaliteit/prijs verhouding erg redelijk. Dit kan trouwens met elk universeel setje, hoeft niet speciaal deze te zijn, maar dan heb je een idee

 

http://form-cars.nl/?page=catalog&view= ... uct_id=874

 

gr

 

Deze set ziet er wel netjes uit en zeker niet duur.

Zou je me een (korte) beschrijving kunnen geven voor de inbouw en hoe lang je ermee bezig bent geweest ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb ook een andere comfortmodule ingebouwd en hier een originele klapsleutel bij gekocht.., wat je ook kunt doen is naar de 1e de beste sloper gaan en daar uit een vergelijkbare auto

 

Is een module incl klapsleutel origineel geleverd voor een 3B ? Ik dacht dat dit alleen leverbaar was vanaf de 3BG ?

 

Ja, dat was optie, en de 3B in het overgangsjaar 2000 had dit vaak wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
beste bas,

 

ik heb van de week een setje ingebouwd van form cars. ik had originele centrale vergrendeling maar niet via afstandsbediening. Ik heb dit setje besteld, de sleutel na laten maken voor in de klapsleutel. (er worden 2 sleutelbaarden bijgeleverd, en 2 klapsleutels) De sleutel na laten maken en daarna het setje inbouwen. Het setje inbouwen was even wat uitzoek werk maar als je wilt weten hoe het zit dan wil ik je dit graag uitleggen. Zit er nu bij mij in en werkt echt goed. Dit setje is goed in te bouwen en ik vind de kwaliteit/prijs verhouding erg redelijk. Dit kan trouwens met elk universeel setje, hoeft niet speciaal deze te zijn, maar dan heb je een idee

 

http://form-cars.nl/?page=catalog&view= ... uct_id=874

 

gr

 

Deze set ziet er wel netjes uit en zeker niet duur.

Zou je me een (korte) beschrijving kunnen geven voor de inbouw en hoe lang je ermee bezig bent geweest ?

 

Dit is een systeem wat simpel in is te bouwen, het neemt alleen wat tijd in beslag.

 

Je begint met je deur paneel(van de bestuurder) te verwijderen, en dan de kabelboom te zoeken van de centrale deurvergrendeling:

 

via deze site kan je goed zien waar die zit:

http://www.taligentx.com/passat/maintenance/doorlockmechanism/

 

Zodra je die hebt gevonden zoek dan de kabels voor het sluiten en openen. Bij mijn passat (van februari 98) moest ik de draden: Rood/groen is open en rood/blauw is de sluitpuls. Dit kan je even controleren door te strippen er een plus of min op te zetten.

 

Op het kastje van form cars zitten een aantal kabels. De witte en wit/zwarte heb je nodig voor het open en sluiten. daarnaast heb je oranje en oranje/zwart, die gaan op de plus en geel en geel/zwart die gaan op de min. Samen met natuurlijk de plus en de min voor de voeding van het kastje. Ik heb alles bij de schakels gehaald onder bij je voeten. Links zit een kapje en daar kan ej er goed bij. het kastje heb ik weggewerkt achter de plaat waar je linkervoet kan rusten, hier zit genoeg ruimte.

 

Je knipperlichten kan je aansluiten, ook je ramen sluiten, allemaal opties. Ik heb het niet aangesloten, aangezien ik de CH/LH module ook in ga bouwen.

 

Dan de sleutelbaarden laten slijpen, bij mij in de buurt(rotterdam) waren er maar een aantal zaakjes die de sleutels konden namaken, 25 euro voor 1 sleutel. Ik heb het chipje voor de startonderbreker uit de reserve sleutel gehaald en gelijmd in de klapsleutel van formcars. Werkt allemaal super!

 

Met het inbouwen ben ik ongeveer een paar uur bezig geweest. Gewoon op een zaterdag heb je genoeg tijd om het in te bouwen.

 

Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het graag

 

gr

maarten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Super info !!

 

Hier kan ik wat mee !!

 

Dank je.

 

Gr. Bas

 

beste bas,

 

ik heb van de week een setje ingebouwd van form cars. ik had originele centrale vergrendeling maar niet via afstandsbediening. Ik heb dit setje besteld, de sleutel na laten maken voor in de klapsleutel. (er worden 2 sleutelbaarden bijgeleverd, en 2 klapsleutels) De sleutel na laten maken en daarna het setje inbouwen. Het setje inbouwen was even wat uitzoek werk maar als je wilt weten hoe het zit dan wil ik je dit graag uitleggen. Zit er nu bij mij in en werkt echt goed. Dit setje is goed in te bouwen en ik vind de kwaliteit/prijs verhouding erg redelijk. Dit kan trouwens met elk universeel setje, hoeft niet speciaal deze te zijn, maar dan heb je een idee

 

http://form-cars.nl/?page=catalog&view= ... uct_id=874

 

gr

 

Deze set ziet er wel netjes uit en zeker niet duur.

Zou je me een (korte) beschrijving kunnen geven voor de inbouw en hoe lang je ermee bezig bent geweest ?

 

Dit is een systeem wat simpel in is te bouwen, het neemt alleen wat tijd in beslag.

 

Je begint met je deur paneel(van de bestuurder) te verwijderen, en dan de kabelboom te zoeken van de centrale deurvergrendeling:

 

via deze site kan je goed zien waar die zit:

http://www.taligentx.com/passat/maintenance/doorlockmechanism/

 

Zodra je die hebt gevonden zoek dan de kabels voor het sluiten en openen. Bij mijn passat (van februari 98) moest ik de draden: Rood/groen is open en rood/blauw is de sluitpuls. Dit kan je even controleren door te strippen er een plus of min op te zetten.

 

Op het kastje van form cars zitten een aantal kabels. De witte en wit/zwarte heb je nodig voor het open en sluiten. daarnaast heb je oranje en oranje/zwart, die gaan op de plus en geel en geel/zwart die gaan op de min. Samen met natuurlijk de plus en de min voor de voeding van het kastje. Ik heb alles bij de schakels gehaald onder bij je voeten. Links zit een kapje en daar kan ej er goed bij. het kastje heb ik weggewerkt achter de plaat waar je linkervoet kan rusten, hier zit genoeg ruimte.

 

Je knipperlichten kan je aansluiten, ook je ramen sluiten, allemaal opties. Ik heb het niet aangesloten, aangezien ik de CH/LH module ook in ga bouwen.

 

Dan de sleutelbaarden laten slijpen, bij mij in de buurt(rotterdam) waren er maar een aantal zaakjes die de sleutels konden namaken, 25 euro voor 1 sleutel. Ik heb het chipje voor de startonderbreker uit de reserve sleutel gehaald en gelijmd in de klapsleutel van formcars. Werkt allemaal super!

 

Met het inbouwen ben ik ongeveer een paar uur bezig geweest. Gewoon op een zaterdag heb je genoeg tijd om het in te bouwen.

 

Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het graag

 

gr

maarten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja, je kunt van een 2000-er 3B een module kopen incl de zenderdelen van (beide) de sleutel, de (klap)sleutelbaard zelf kun je beter bij de dealer bestellen adhv van je chassisnr en door VW laten slijpen.

 

1j0959799 ah 03c Comfortmodule(3B bwjr 2000)

!BgmemQw!Wk~$(KGrHqIH-DYEsK0y8NM+BLF7gOtZO!~~_35.JPG

 

1j0959753n zenderdeel hoekig 2 knoppen

2-tasten-eckig-sender_tn.jpg

 

1j0837246F INB sleutelbaar/klapbaar

schluesselkopf-eckig_tn.jpg

 

 

krijg je:

2-tasten-eckig-schluessel_tn.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb de voorganger van dit setje gemonteerd in een 5 tal auto's en werkt super

een ervan zie ik nog wekelijks en niks als lof over zijn setje

er valt vanalles te programmeren in dit setje zoals ramen dicht bij het sluiten knipperlichten aansturen , en naderhand er een alarm aan koppelen

origineel is natuurlijk top , maar als het zo moeilijk te vinden is :cry: en wat is dan de prijs als je het vind , ik zou niet twijfelen en zo een aftermarket set inbouwen , had ik bij mijn 3b ook gedaan en werkt prima

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

is dat een 2 of 3 knops sleutel?

 

Op zich zou er genoeg voor te krijgen moeten zijn omdat er zat passat's op de sloop staan :P vraag me dan af waar al die modules en zenderdelen blijven :S

 

Had van iemand een adresje gehoord in Duitsland waar ze heel veel spul hebben.

 

Voor alsnog heb ik het liefste een originele set!

 

Wat ik van Matthijs begreep dat hij vrij snel en voor weinig een originele set heeft kunnen krijgen...

 

Gr,

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

even gezocht op de onderdelenlijn:

 

Knipsel2.jpg

 

 

Of het nu uit een golf of Passat Limo komt maakt nmw niet uit, de (extra)module die ik meegenomen had uit de donorauto(Passat Limo) voor mn motor had hetzelfde nummer als die van een Golf 4 Variant. Dit is dus niet de module die ik heb ingebouwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden