Ga naar inhoud

Limousine Bluemotion technology


shaammda

Aanbevolen berichten

Ik hoop op jullie advies/hulp. Ik wil de Highline 1.4 Benzine Limousine Bluemotion technology bestellen. De dealers komen zelf in de war met highline, bluemotion en bluemotion technology. Ik zag bijvoorbeeld een passat diesel bluemotion met R line. Een dealer vertelde dat de benzine versie ook deze heeft een ander verteld dat het niet kan. Confusion bij mij.

 

Heeft iemand toevallig foto's van een bluemotion technology benzine limousine highline? (zou mooi zijn als deze in een mocca of zwarte kleur is met een dynamic pakket).

 

Andere tips of adviezen over de highline limousine benzine bluemotion technology is aub ook welkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 1.4Tsi(benzine 122pk) is er in Bluemotion, de 1.9Tdi PD 105pk en de 1.6Tdi CR 105pk en ik geloof zelfs ook een 2.0Tdi CR 110pk

 

Dat Technology hoeft er nmw niet achter gezet te worden.. het is dus een Passat 1.4Tsi Bluemotion..

 

Helaas omdat het een Bluemotion betreft ben je gebonden aan een beperkte setup.. alle BM-ers zijn verlaagd, hebben een spoilerpakket, dichte grill etc..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi heb even met Pon gesproken. Dit is me verteld. De BM (diesel dus) heeft wel de styling pakket (spoiler, sideskirts, etc). De BM technology (Benzine dus) heeft de styling pakket allemaal niet standaard. Sterker nog, deze styling opties kunnen niet op de BM technology. Wilde een proefrit maken met de BM technology 1.4TSI . Helaas de dealers die ik belde hebben alleen maar de BM technology DSG versie. Heeft iemand nog ervaring met de 1.4TSI BM Technology (Benzine) handgeschakeld of weten jullie toevallig een dealer die een heeft staan voor een proefrit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
OK.. klinkt goed.. maar s ff proberen een Bluemotion Technology R36 bestellen ;)

 

:lol:

Alle gekheid op een stokje: Volkswagen (of Pon) maakt er tegenwoordig een potje van met de verschillende BlueMotion (technology) uitvoeringen, in combinatie met de opties die wel/niet mogelijk zijn.

Als ik zie wat ik twee jaar geleden nog op mijn BlueMotion af-fabriek kon bestellen, en je vergelijkt dat met de actuele prijslijst, dan kan er bijna niks meer.

 

Maarrrr: de R-spoilers krijg je tegenwoordig wel standaard op een BlueMotion.

Dus Matthijs: je kunt wel degelijk een BLueMotion R16TDI bestellen! :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik er van begrepen heb is dat de oorspronkelijk schone diesel (2.0 115 pk) Bluemotion werd genoemd. Nu zijn er ook benzine versies en deze heten Bluemotion Technology. VW gaat nu geloof ik alles (dus ook de diesels) BM Technology noemen.

Als je een 1.4 benzine DSG besteld en je wilt 20% bijtelling, dan kan je wel het Dynamic pakket bestellen, maar je krijgt dan alleen het sportonderstel (net als BM 15 cm verlaagt, maar dan straffer geveerd, dus wel degelijk een verschil), de 17" velgen en de donkere ramen. Het R-lijn plastic pakket komt er dan niet op. Als je niets met bijtelling te maken hebt, kan ik me voorstellen dat je wel de R-line er bij kan krijgen.

Ik heb een black on black 1,4 TSi DSG Highline besteld met exec. plus en Dynamic (en dus zonder R-line want hij gaat in de lease).

Deze setup stond vorige maand bij Witteburg in Den Haag. Ik zal wat foto's posten als ik hem volgende week heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Ik heb net bij ZIJM in arnhem een Bluemotion Technology besteld

mocca brown 1.4 tsi met exec plus en dynamic met R-LINE.

ze vertelde me dat het formeel niet kan. Maar dat ze er al tien

hadden besteld bij de fabriek en ze allemaal met r-line zijn

afgeleverd...................................................hopen op de goede afloop

 

Mijn 1.4TSI Highline BMT + Exec Plus + Dynamic verwacht ik eind april. Hoop dat ze bij mij ook de "fout" maken door de R-line mee te nemen. Magus2, wanneer verwacht jij de jouwe? Laat wel weten hoe de mijne is afgeleverd als het zover is. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Shaammda

 

afleverdatum is tussen 10 en 20 april. Ik heb ze nog gebeld en ze bevestigen dat het een R-LINE is...........

 

Volgens mij zit het probleem bij de 20% bijtelling en volgens PON ook, vertelden ze mij (ik heb de email van de importeur hierover gelezen). Als je hem dus gewoon zelf koopt is er niets aan de hand. Als de leasemaatschappij 'm koopt dan moeten ze 25% bijtelling in rekening brengen. Wordt toch 20% bijtelling in rekening gebracht met een R-line pakket dan is dat belastingfraude. 't is niet anders :|

 

Als het goed is, is voor de BMT het dynamic pakket goedkoper omdat juist het R-line 'plastic' er niet bij zit. Wordt voor jou dan ook het hele bedrag van de dynamic optie in rekening gebracht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden