Ga naar inhoud
  • 0

aansluiten autoradio


PietD

Vraag

Heb ik net mijn nieuwe Passat, dacht ik snel een radio in te bouwen....

Helaas kom ik tot de conclusie dat op het aansluitblok met DIN verloop beide 12V draden continue 12V leveren.

Er is dus geen geschakelde 12V bij!

 

Weet iemand waar ik die kan vinden, of nog beter: waar zit die rode draad ergens aangesloten (zekeringkastje of zo?) en kun je die daar omsteken op een geschakelde aansluiting??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Bij mijn Passat (ook een verse) zit er linksonder, ACHTER het vakje onder je lichtschakelaar een rode (altijd plus) en gele (geschakelde plus) draad. Daar heb ik m'n carkit op aangelsoten en 't werkt prima. Misschien kun je 'm daar vandaan vissen....

 

is daar ook een detail foto van? de foto's van alpine zijn een beetje druk :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kan me vergissen, maar als je achterop de radio de gele en rode draad met elkaar verbind of andersom weet het zo niet uit mijn hoofd.

Dan schakel je toch ook tussen altijd aan of altijd uit als je sleutel uit het contact haalt???

Zo heb ik het tenminste altijd gedaan.

Dan hoef je ook geen draden bij te trekken.....

Of l*l ik ernaast nou en heb ik het topic niet helemaal goed begrepen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja maar als er een iso stekker in je auto zit dan hoef je daar niets aan te veranderen.

De autoradio merkt door zijn eigen gele en rode draad of ie uit moet als je de sleutel eruit haalt...zo bedoel ik het.

ligt dus aan de radio en niet aan de auto....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja maar als er een iso stekker in je auto zit dan hoef je daar niets aan te veranderen.

De autoradio merkt door zijn eigen gele en rode draad of ie uit moet als je de sleutel eruit haalt...zo bedoel ik het.

ligt dus aan de radio en niet aan de auto....

 

nouh...... bij nieuwe misschien wel ja. maar ik heb toch al aardig wat custom ISO - zeg maar - blokken gezien.

 

In theorie klopt het wat je zegt: ISO is een standaard en die kant is dus goed en je radio kennelijk niet. Sommige merken bieden een workaround door tussen ISO blok en radio stekker extra stekers te plaatsen zodat je kunt overpluggen.

 

Maar mijn tip blijft toch: altijd even nameten, kleine moeite en scheelt veel gekloot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja precies 18T en Volkswagen jullie snappen me wel :wink:

 

Daarom vind ik het een raar verhaal dat het aan de auto zou liggen.....is GVD een splinternieuwe!!!!!

Dan hoef je toch geen draadjes te gaan lopen trekken.....lijkt me sterk.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja precies 18T en Volkswagen jullie snappen me wel :wink:

 

Daarom vind ik het een raar verhaal dat het aan de auto zou liggen.....is GVD een splinternieuwe!!!!!

Dan hoef je toch geen draadjes te gaan lopen trekken.....lijkt me sterk.....

 

Ik heb wel eens gehoord dat je met de nieuwe 3c soms problemen hebt met de geschakelde plus. Dat die aan blijft staan oid.

 

Dan moet je dus wel draadje trekken. :wink:

 

Mrruh, anders radio zelf ff uitdrukken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik begrijp dit topic niet. Volgens mij zitten er in de 3C helemaal geen ISO-connectoren, maar wordt er gewerkt met een Quadlock (Fakra) stekker. Het grote nadeel hiervan is dat er (naast de speaker-draden) alleen een constante plus, een massa en twee CAN-bus draden op zitten. Alle andere signalen (verlichting aan / achteruitversnelling / geschakelde plus / speedpulse etc.) dienen vervolgens met een speciaal hiervoor bedoelde interface uit het CAN-bus signaal te worden gehaald of dienen nog te worden aangelegd. De standaard VW-radio's worden aangesloten op de CAN-bus en kunnen hier zonder interface de juiste signalen uit halen.

 

De goedkope verloopstekkers (zonder interface) van Quadlock naar ISO die te koop zijn, werken dus in de meeste gevallen niet omdat er alleen een constante plus en een massa overblijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geschakelde draad 12V zit op de rood/blauwe draad, ff testen met sleutel er in en er uit, heb ik ook gedaan.

Ik weet niet of je in het bezit bent van een multi-meter, bij de bouwmarkt voor 10 euries, werkt ook prima hoor.

Rode draad is inderdaad +12V, bruin is Massa, Rood/blauw is geschakelde +12V, groen/blauw is voor verlichting. Dit alles kun je via google o.i.d. halen.

 

M.v.g: gelijk, passat Variant 2000, 1,9 TDI, 110 PK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden