Ga naar inhoud

PietD

Members
  • Aantal items

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over PietD

  • Verjaardag 23-08-1955

Profile Information

  • Plaats
    Netherlands

PietD's Achievements

0

Community reputatie

  1. Heren, bedankt voor alle adviezen. het lijkt er op dat ik toch ergens onder het dashboard op zoek moet naar een geschakelde 12V draad. Die is wel te vinden want ze hebben er electrisch een zooitje van gemaakt bij VW. Het betreft hier een splinternieuwe VW Passat 2.0 TDI Variant Comfortline. Beide draden voor de radio (geel en rood) hebben continue 12V. Een garagemonteur bevestigde dat dit zo was omdat de standaard fabrieksradio's dit nodig zouden hebben. Ik heb wel eens betere smoesjes gehoord..... Verder staat er in het boekje dat de 12V van de sigarettenaansteker een continue 12V zou zijn (dit was ook zo bij mijn vorige Passat). Handig om de GPS muis atijd actief te houden. Helaas heeft deze nieuwe Passat zijn eigen gebruikershandleiding niet gelezen. Deze aansluiting is nu geschakeld.... Zal wel niks anders opzitten dan wat afschermplaten los te maken en met de bedrading te gaan rommelen. Gewoonweg zonde om dit bij een nieuwe auto te moeten doen. Tenzij iemand nog een goeie tip heeft voor een andere oplossing.... Zulke foute bedradings ellende zou eigenlijk door VW gratis gecorrigeerd moeten worden!
  2. Heb ik net mijn nieuwe Passat, dacht ik snel een radio in te bouwen.... Helaas kom ik tot de conclusie dat op het aansluitblok met DIN verloop beide 12V draden continue 12V leveren. Er is dus geen geschakelde 12V bij! Weet iemand waar ik die kan vinden, of nog beter: waar zit die rode draad ergens aangesloten (zekeringkastje of zo?) en kun je die daar omsteken op een geschakelde aansluiting??
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden