Ga naar inhoud
  • 0

Remklauw loopt vast


Ton_81

Vraag

Hallo Allemaal,

 

Als ik een enige tijd op de snelweg rij begint mijn stuur te trillen, na langere afstand wordt het trillen steeds erger. Nadat ik ben gaan kijken had ik gemerkt dat mijn linker schijf heel warm was.

 

Nou hebben ze bij de garage nieuwe revisie set gezet en goed ingesmeerd.

Doordat het probleem alsnog voorkomt verteld de garage mij dat het het ABS pomp of hoofrem cilinder niet goed meer is.

Dit zijn best grote bedragen volgens mij. Maar hij kan mij geen conclusie geven wat het nou exact is.

 

Heb verder geen storing op mijn boordcomputer. En rechtsachter gaat hij ook een revisie set plaatsen, doordat hij heeft gezien dat deze ook vast loopt. Aangezien de slijtage aan mijn remschijf..

 

*2 weken terug remblokken voor + achter vervangen en remschijven achter.

*Remslang linksvoor is ook vervangen vanwege deze eerdere klacht.

 

Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zijn je schijven voor niet krom? Kun je testen door hem op de krik te zetten (bij voorkeur als ze warm zijn) en dan aan je wiel te draaien, als ze soms los lopen en dan weer even niet kan het een kromme schijf zijn. Maar dat hebben ze vast bij de garage ook al gecontroleerd!? En of het een gevolg of oorzaak probleem is weet ik ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja, beetje mosterd na de maaltijd maar als linksvoor en rechtsachter (of RV en LA) blijven hangen in de hydrauliek is dat een teken van de hoofdremcylinder dat 'ie de geest heeft gegeven. Vielen de kosten nog een beetje mee?

 

Ik zou echter toch even controleren of de afvoerdoppen in je accubak wel verwijderd zijn, want hoe komt er zoveel roestvorming op die onderdelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden