Ga naar inhoud
  • 0

turbo storingsdiagnoselijst


Carpmaster

Vraag

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De bypassklep N75 moet tussen de 25-35 Ohm meten op de polen.

 

Turbodefect komt ook voor als je olieklonters (sludge) hebt door gebruik te maken van aldi-olie. De olieleidingen raken verstopt doordat de goedkope olie gaat aankoeken en de turbo gaat na verloop van tijd na z'n grootje.

 

Ik vind het wel een beetje vergezocht als de pijp tussen compressor en inlaatspruitstuk verstopt raakt, dit kan niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb op onze rit richting Emden de volgende storing gehad, olie druk te laag. Dit gebeurde toen we op de duitse autobahn zaten, en probeerden Antonio bij te houden lol ;-)

 

Dus ik was hem flink op de staart aan het trappen, Op de terug weg nog enkele malen op de staart getrapt ( vraag Kenny maar;-) ) maar de storing is niet meer terug gekomen.

 

Ik dacht dat het een vuiltje was dat misschien ergens op de sensor zou hebben gezeten.

 

Echter afgelopen vrijdag deed hij het weer, en toen reed ik normaal 120 km/h en trok door naar 140 lm/h.

uiteraard gebeurde dit vrijdag om 18.05u, dus alles was al dicth.

 

vandaag gebeld met de volkswagen garage, en hij vertelde me dat dit een bekend euvel is van de 18T.

 

Hij vertelde me dat ze de service interval gingen terug zetten naar 15.000km en dat het probleem het volgende was:

 

 

Bij het kartel zit een filter. Omdat er "long-life" olie in zou zitten, zou dit filter sneller verstopt kunnen raken. Hij adviseerde het karter eruit te halen, het filter te vervangen, de interval omzetten naar 15.000km, en andere olie te gebruiken.

 

Dit zou me € 600,- gaan kosten.. :shock:

 

Klinkt dit bekend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden