Ga naar inhoud
  • 0

koelvloeistof temperatuur


Ed

Vraag

Hallo mensen

 

Een veemd verschijnsel bij mijn passat 130 pk tdi .Na een rit op vrijdag van zo'n 20 km merkte ik op dat de koelvloeistof in mij expantievat gewoon koud is terwijl de temperatuur op de meter 90 graden aangeeft.De kachel in de auto word ook gewoon wel warm.Ik weet niet of dit normaal is ,maar ik heb gisteren er toch maar even een nieuwe thermostaat ingezet.

Vanavond de auto goed warmgereden en even weer gevoeld. maar nog steeds hetzelfde.De bovenste slang bij de radiateur voelde wel warm .Is dit normaal of is de waterpomp niet goed.Deze zit er nog maar 40000km in.Of is dit normaal bij deze -temperaturen .heeft iemand een idee. alvast bedankt.

 

Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Meten=weten, heb je de temperatuur in het expansievat ook gemeten?

Een goede koortsthermometer of keukenthermometer doet wonderen ;-)

 

Wat is zelf merkte is dat mijn diesel bij deze temperaturen erg langzaam warm wordt. Gisteravond na een ritje van 15km, net voor aankomst pas watertemperatuur op 90 graden. Het zou heel goed kunnen dat het expasievat in het "grote circuit" zit en je koelwater nog niet de temperatuur heeft bereikt om de thermostaat open te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelfs bij dooi blijft het vat koud.Neem maar aan dat het zo hoort bij deze buitentemperaturen.Had op de site van Speek al het een en ander gelezen over de tdi motor .Wanneer de temperaturen weer gaan stijgen kijk ik wel weer even .

 

Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden