Ga naar inhoud

  • 0

Lekkage in kofferbak 3bg sedan


bb1.8T

Vraag

Mensen,

 

Zoals al aangegevevn in het voorstel rondje heb ik wat last van lekkage/vocht in de kofferbak. Eigenijk ook op een beetje raar plekje, rechts in het kleine bakje. En niet gewoon "vochtig" maar eigenlijk "nat"... nu heb ik al gedacht aan de wielkuip maar die lijkt me wat te ver weg te zitten, andere optie (wat ik hier ook wel links en rechts lees) zou de afwatering kunnen zijn. Toch lijkt het me nog raar dat dit vanaf de klep hierheen zou lopen, het is verder namelijk nergens nat...

 

Iemand enig idee? Ik heb in de bijlage 2 foto's toegevoegd

post-9924-1423823930,8691_thumb.jpg

post-9924-1423823933,447_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 89
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast maarten1410

Update!!

 

Gister de auto opgehaald bij de dealer. Was even een paar daagjes weg voor garantiereparatie waaronder de lekkage. Bij mij bleek het te liggen aan een missende plug! Er heeft ook eens een trekhaak opgezeten en in het gat voor het doorvoeren van de bekabeling hoort een rubberen dop te zitten. Die zat er dus niet. Volgens de dealer was het niet verholpen maar ik houd het nog even in de gaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Update!!

 

Gister de auto opgehaald bij de dealer. Was even een paar daagjes weg voor garantiereparatie waaronder de lekkage. Bij mij bleek het te liggen aan een missende plug! Er heeft ook eens een trekhaak opgezeten en in het gat voor het doorvoeren van de bekabeling hoort een rubberen dop te zitten. Die zat er dus niet. Volgens de dealer was het niet verholpen maar ik houd het nog even in de gaten.

 

Missende plug, bij mij was er ook een plug uitgehaald, ik dacht het ook gevonden te hebben maar de plug was eruit gehaald zodat het water weg kon!!

Bekleding eraf halen, erin gaan liggen en de tuinslang eroverheen! :D

 

Succes.

 

Groetjes Mario

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast maarten1410
Update!!

 

Gister de auto opgehaald bij de dealer. Was even een paar daagjes weg voor garantiereparatie waaronder de lekkage. Bij mij bleek het te liggen aan een missende plug! Er heeft ook eens een trekhaak opgezeten en in het gat voor het doorvoeren van de bekabeling hoort een rubberen dop te zitten. Die zat er dus niet. Volgens de dealer was het niet verholpen maar ik houd het nog even in de gaten.

 

Missende plug, bij mij was er ook een plug uitgehaald, ik dacht het ook gevonden te hebben maar de plug was eruit gehaald zodat het water weg kon!!

Bekleding eraf halen, erin gaan liggen en de tuinslang eroverheen! :D

 

Succes.

 

Groetjes Mario

Als het goed is heeft de dealer er dus al de slang opgezet, maar je weet het natuurlijk nooit zeker met die gasten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oke dan gaan we maar weer verder in dit topic om alles een beetje bij elkaar te houden..

 

Ik heb ook lekkage in mijn kofferbak en aan de bestuurderskant achterin.

Aan de bestuurderskant achterin zal wel door het rubber komen, dat moet ik nog even nakijken.

Maar de kofferbak vind ik een beetje vreemd.

Als ik de klep open doe hoor ik het door de klep lopen en komt het er hier uit:

Even een foto geleend hoor ;)

 

photo001220large.jpg

 

Iemand een idee hoe het daar nou weer beland? :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vooral bij sedans komt het nog wel eens voor dat de klep geforceerd wordt. Ondanks dat de rubbers nog perfect in orde zijn sluiten ze dan toch niet meer op de klep aan, met als gevolg de lekkage die je aangaf. Het kan verschillende oorzaken hebben. Of je klepscharnieren zijn ontwricht en de klep ligt in ruststand dus te hoog. Dat is wel te controleren, de klep moet vlak aansluiten t.o.v. het metaal onder de achterruit.

Andere optie is dat de rand waarop het rubber gemonteerd zit iets naar beneden is gedrukt. Is wat lastiger te controleren. Je kunt de rubbers eens heel dunnetjes insmeren met iets van vaseline en dan heel zachtjes de klep sluiten (zonder erop te duwen). Als je 'm dan weer opent moet je over de hele omtrek van de klep een afdruk terugvinden, daar waar geen vaseline zit lekt hij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vooral bij sedans komt het nog wel eens voor dat de klep geforceerd wordt. Ondanks dat de rubbers nog perfect in orde zijn sluiten ze dan toch niet meer op de klep aan, met als gevolg de lekkage die je aangaf. Het kan verschillende oorzaken hebben. Of je klepscharnieren zijn ontwricht en de klep ligt in ruststand dus te hoog. Dat is wel te controleren, de klep moet vlak aansluiten t.o.v. het metaal onder de achterruit.

Andere optie is dat de rand waarop het rubber gemonteerd zit iets naar beneden is gedrukt. Is wat lastiger te controleren. Je kunt de rubbers eens heel dunnetjes insmeren met iets van vaseline en dan heel zachtjes de klep sluiten (zonder erop te duwen). Als je 'm dan weer opent moet je over de hele omtrek van de klep een afdruk terugvinden, daar waar geen vaseline zit lekt hij.

Dank je, hier heb ik wat aan :wink:

Ik zal het zometeen even bekijken, maar heb het idee dat de klep dan idd iets te hoog ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden