Ga naar inhoud
  • 0

aero finn


Ed

Vraag

Zag deze week een item op de regionale zender over een ring die in het luchtinlaat traject geplaatst werd.Deze ring zou er voor zorgen dat de prestaties van de motor aanzienlijk verbeterd worden .Dit zou komen doordat de lucht zou gaan wervelen (draaikolk effect),Hierdoor zouden de cilinders sneller gevuld worden met lucht.de ring was al toegepast bij scheepsmotoren en nu dus ook bij personen wagens.De bedenker van de ring zou zelfs defensie voertuigen gaan uitrusten met deze ring.Zou zo'n ring ook effect hebben bij een turbo motor omdat immers de lucht er al onder druk in gaat. Iemand hier een idee over.Helaas geen duidelijke foto, maar inwendig bevat de ring 3 schoepen in de vorm van een schroef van een boot.

 

ED

post-4327-1423823902,6988_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

die vinnen heb ik bij mijn oude baas aangebracht in diversen scania's en bij verschillende mitsubishi's.

Dit was meer met het idee van 'zuinig rijden', ze beweerde namelijk dat door de betere cilinder vulling een betere verbranding zou worden voldaan dus wat resulteerde in een beter vemorgen en zuiniger rijden.

 

Wij hebben dat toen in de praktijk gebracht, maar na 20.000km met de scania te hebben gereden vond de chauffeur wel dat hij lekkerder was gaan rijden (gladde vermogens koppel) maar uit te tank gegevens kwam er weinig winst uit qua diesel verbruik. (de chauffeur was niet op de hoogte van het inbrengen, pas na 20.000km ingelicht om reactie te ontlokken.. Dit gedaan om 'extra zuinig rijden' te voorkomen door chauffeurs handelingen).

 

Het zou effect kunnen hebben, maar dan ligt de nadruk op het 'wervellen' van de lucht door je inlaat etc.

Dit wervellen van de lucht zou moeten zorgen voor minder roet aanslag en dergelijke, helaas heb ik hier niet naar gekeken toen bij de controle van de vrachtwagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden