Ga naar inhoud
  • 0

bremsen fehler met alleen handremlampje


Roliestone

Vraag

Goedendag mede passat rijders,

 

Ik sta al geruime tijd ingeschreven op deze site en lees en bekijk met veel plezier wat er allemaal op staat.

Nu is het dan zover dat ik zelf ook maar gebruik wil maken van jullie kennis en kunde op de site.

Er staat in het forum al wel het een en ander geschreven over dit onderwerp, maar ben dit euvel eigenlijk nog niet tegen gekomen en hoop op jullie advies.

 

Tijdens het rijden en dan met name bij bochten naar rechts krijg ik soms de melding "Bremsen Fehler", betriebsanleitung met drie piepjes en daarbij knippert alleen het handremlampje (dus niet samen met het abs lampje).

 

Ik dacht zelf dat het misschien te maken had met mijn remvloeistofniveau en heb dat ook gecheckt, maar deze staat nog net boven minimaal.

Normaal dacht ik altijd, wanneer je remvloeistofniveau onder minimaal komt (zonder lekkage) dat je remblokken versleten zijn, maar als het goed is krijg je vanzelf een melding als de remblokken aan vervanging toe zijn of heb ik het mis?

 

wie kan mij hier wat meer duidelijkheid over verschaffen?

Alvast bedankt voor de moeite!

 

Roland

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Uit je verhaal maak ik op dat het lampje niet altijd brand maar af en toe.

Ik denk dat één van de draadjes van je remblokken tydens het bochten maken af en toe contakt maken.

Dit zijn de draadjes van de remblokverslijt indicators.

Je kunt even onder de auto aan de voorzijde kijken of de draadjes die aan de remblokken zitten ergens doorgesleten zijn en contakt maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden