Ga naar inhoud
  • 0

Wie heeft er ervaring met Einbach Pro-System op variant?


arlo

Vraag

Hallo beste lezers van dit forum,

 

Ik ben op zoek naar nieuwe demper/veer combinaties met een kleine verlaging.

 

Ik had dit in gedachten:

 

Eibach Pro-System

Verlaging 30 mm

 

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen hierover.

 

Vooral v.w.b. :

 

Deining

Overhellen in bochten.

In en uitgaande beweging van de veer/demper combi

Wegligging bij hoge snelheden va. 180km/uur

 

en in welke combinatie ze zijn gebruikt met velgen en banden

 

Ik heb er nu een paar 205 55 16 onder zitten.

Is het raadzaam om over te gaan op iets anders..

 

B.v.d.

 

Groeten,

 

Arlo van Geest

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Arlo,

 

Welkom! Ik heb de Eibach Pro set met orginele dempers en ik vind het goed rijden. Ik kan nu harder over drempels door het stuggere veren. Ik heb er (nog) niet harder mee gereden dan 200km/uur.

 

Dus:

Deining is minder

Uitgaande beweging ook minder door kortere stuggere veren.

Wel een aanrader.

 

Ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie op het forum. Misschien kun je wat meer vertellen over jezelf en de auto in "Ik ben en ik rij" .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stel je je nog even voor? Je kunt hier massa's goede tips krijgen, maar het is voor iedereen wel leuk dat ze weten met wie ze kletsen :wink:

 

Hier ook Eibach pro op een Variant 1.9 TDI 130. Dit in combinatie met sportline dempers, ik heb 225-40-18 gemonteerd.

Wegligging is uitstekend, maar nog steeds comfortabel. Hij zet zich lekker in lange bochten zonder te deinen en kort stuurwerk vangt hij ook goed op.

 

Hogere snelheden zijn geen probleem, al moet je dan natuurlijk wel goed op blijven letten :mrgreen: Van het weekend net een stukje Deutschland gedaan en 218 op de GPS gemaxt op vlakke weg met zijwind (gechipt)

 

Ben nog wel van plan om er eens Bonrath veerschotels op te zetten, zodat ie van voren nog één cm naar beneden zakt (staat mooier).

 

@ReflexSilver: Had je wellicht al een Sportline onderstel? (1BE in je boekje) Dan klopt de verkregen verlaging als een bus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

beetje late reactie,maar zag het nu pas.

 

ik heb er ook een eibach-pro street set onder mijn passat 3c variant laten zetten.

ik ging voor de stoere look van een verlaging en hoopte op een comfortabele vering.

 

qua verlaging is het goed te doen met drempels,maar in een parkeergarage raakt

ie vaak iets de bodem plaat.

qua comfort heb ik wel iets in moeten leveren over klinker-straten.

 

maar nu na een half jaartje is mij opgevallen dat ie nog iets gezakt is en de vering

ook iets versoepeld is. of ik ben er aan gewend geraakt :-)

 

over de snelweg inde bocht is het strakker, maar op snelheid is het toch minder comfortabel.

jammer dat er geen soepele verlaging sets verkrijgbaar zijn.

 

maar al met al krijgt ie wel een dikke voldoende van mij:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook onlangs Eibach - 3 cm laten steken op mijn 3c variant. Is misschien een gedacht van mij, maar staat precies achteraan lager dan vooraan. Verder super verenset. Sportief maar toch heel comfortabel. Vroeger heb ik nog H&R gehad, reed keihard. Geef mij maar Eibach, een aanrader.

 

Ik las verder op dit forum dat je met Bonrath veerschotels de voorkant nog 1 cm kan laten zakken. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

post-9023-1423823734,7241_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
... Is misschien een gedacht van mij, maar staat precies achteraan lager dan vooraan. Verder super verenset. Sportief maar toch heel comfortabel....

 

Zelfde hiero, maar dan onder een Sedan.

Ook bij mij lijkt het wel of hij voor net iets hoger staat dan achter. Buiten dat een super setje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden