Ga naar inhoud
  • 0

boordcomp niet juist


derpassat

Vraag

Hoi

 

Ik heb de laatste tijd dat de wagen een zeer hoog verbuik blijft aangeven, krijg het gewoon niet meer onder de 7l/km. ?

Zat regelmatig tegen de 6.2liter....

Nu heb ik gehoord dat het iets kan te maken hebben met de vacuumslang van de boordcomp, zou dit kunnen?

Aan het aantal km's wat ik maak lijkt me vebruik nog normaaL, met 50liter +/- 720 km. Komt op +/ 6.9 liter per 100km.

Iemand iddee ivm die vacuumslang?

 

Mvg Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou een paar keer de dagteller op 0 zetten als je tankt.

dan het aantal kilometers delen door het aantal liters dat je tankt.

dit vergelijken met geheugen 2 van het gemiddelde verbruik. (Geheugen 2 is het gemiddelde verbruik van de laatste 100 uur)

Dan weet je iig of je boordcomputer juist is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het verbruik volgens mijn boardcomputer wijkt af (heeft dat altijd al gedaan), auto loopt in werkelijkheid zo'n 10

uurder. Auto staat gewoon op originele banden/velgen.

 

Mijn gemiddelde verbruik is 1:18 - 1:19 in de zomer en rond de 1:17 in de winter (1.9 TDI 130pk)

 

Op mijn Palm gebruik ik een shareware programma om mijn verbruik bij te houden. het heet automobile en is te downloaden via http://www.linkesoft.com Werkt echt perfect, geeft ook grafiekjes zodat je tendensen en afwijkingen kunt zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je verder geen motorische klachten zoals het niet goed trekken enz...?

 

Je zou je auto eens uit kunnen (laten) lezen.

Ik heb ook problemen gehad m.b.t het verbruik. Na nieuwe (pomp)verstuivers was het probleem opgelost.

Het bleek uit een check met de VAG-COM dat er een probleem was met één van de verstuivers die ik eigenlijk niet direct kon opmerken uit het rijgedrag.

 

Frans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zolang het alleen je boardcomputer is die een hoger verbruik aangeeft lijkt het me niet ernstig.. Die dingen kloppen vaak toch niet..

Gereden KM/ aantal L is toch het meest betrouwbaar.

 

Voor verbruik het van anderen kan je hier misschien nog wat vinden: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t=15550

 

Over die vacuumslang heb ik ook wel is gelezen.. maar ik weet niet hoe dat bij de Passat zit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden