Ga naar inhoud
  • 0

Vrijloop poelie stuk, een paar vraagjes


Roads

Vraag

Vrijloop poelie stuk, tenminste dat is mijn conclusie als ik een aantal topics goed begrijp.

testje gedaan, poelie gedraaid en plots de andere kant op gedraaid en het binnenwerk van de dynamo doet hetzelfde mee.

nu een aantal vraagjes;

 

- Las ergens hier dat je speciaal gereedschap nodig hebt, hoe speciaal is dat en kun je dat niet omzeilen?

- Wilde de dynamo demonteren maar de onderste bout stuikt tegen de ventilator aan waardoor deze er niet uit wil, wat is hier de truuk? neem aan dat service stand wat te ver gezocht is..

- Is het een klusje dat te doen is of zeggen jullie "ga naar de dealer en bespaar de moeite"..ik klus best graag maar als het echt lastig is laat ik het wel aan de vakman over. (voor info, distributie riem doe ik zelf)

 

Grt Roads

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Geen reacties?? verbaasd me, is dat omdat men geen ervaring heeft of omdat hij echt in service stand moet?? (Of omdat jullie me zo dom vinden...motto zo vanne... pfff wie krijgt nou niet eens die dynamo eruit...)

 

deze link inmiddels gevonden: (alleen heb ik hem niet)

http://www.midlock.nl/Adobe_catalogus_N ... epD_03.pdf

 

wel al even met torx geprobeerd los te draaien maar dat is tot nu toe mislukt, misschien met een luchttol erop maar dan moet ik hem eerst in service zetten..of die dynamo eruit krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo gezegd zo gedaan, toch maar weer in service stand gezet. Was wel heel blij dat ik het speciaal tooltje gehaald heb (voor nog geen tientje), wat zat dat weer lekker vast zeg, heb mijn momentsleutel weer eens misbruikt omdat die zo lekker lang is. (vraag 1: mischien kan het zonder special tooltje maar lijkt me toch wel lastig)

Weer een passat ervaring rijker! (en een probleempje armer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden