Ga naar inhoud
  • 0

binnenverlichting 3b doet het niet


dafighternl

Vraag

heej, ik heb een probleem met mijn 3b en zoals de titel al zegt, de binnenverlichting werkt niet.

ik heb al een beetje rond zitten zoeken op het forum maar bij mij doet hij het ook niet als ik de schakelaar gebruik.

de verlichting in het dashboard kastje werkt af en toe, voor de rest geen problemen met centrale deurvergrendeling of electrische ramen dus ik neem aan dat het niet de comfortmodule kan zijn, zekeringen zijn al nagekeken, doorgemeten en vervangen maar het werkt nog steeds niet.... waar moet ik dan gaan zoeken??

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er staat geen stroom op de stekker van de verlichting, de comfortmodule is helemaal doorgemeten en gelukkig nog helemaal in orde. Heb gisteren de zekering van de verlichting eruit gehaald en de verbinding tussen de zekeringkast en de stekker van de verlichting is dood, dus mischien dimmer kapot? en de verlichting achterin en de kofferbak doet het ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee het werkt bij alle deuren niet, dashboard kastje doet het af en toe.

Maar ik ben er achter gekomen dat het passat boekje niet klopt

hier staat in dat bijvoorbeeld zekering nummer 9 van de binnenverlichting is maar dat blijkt dan van de elektrische ramen

te zijn, ik heb dus 2 weken zonder remlicht gereden omdat in het boekje stond dat die zekering van de spiegelverwarming was :? en ik me eigen maar afvragen waarom al die mensen achter mij kwaad werden en met hun lichten gingen gooien :P

 

maar ff ontopic, ik heb dus alle zekeringen doorgemeten en ze zijn allemaal nog heel zou alleen niet weten welke van de binnenverlichting is anders kon ik doormeten tussen de schakelaar van de verlichting en de zekeringenkast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ ReneR

 

Zou je mij die bedradingsschema's kunnen mailen ?

 

Mijn rechterachterlicht is defect alles werkt behalve de "normale verlichting" heb al gemeten met universeel meter maar er staat geen spanning op

Dus ik vermoedt dat er ergens een draadbreuk zit , maar de vraag is waar

Misschien dat ik uit de schema's iets kan halen waar het eventueel kan zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij heb ik de bedradings schema's van de verlichting al eens gepost.

 

Zoek eens op: Wiring Diagrams of stroomkringschema's

 

Ik heb ze ook al eens aan Matthijs gemaild voor in de KB

Want ik kan geen PDF-files groter dan 400KiB posten :(

 

Mocht je ze niet kunnen vinden kun je me je mail adres PM-en en vermeld ff welk bouwjaar (ik heb 1998 / 1999 / 2000) zo bij de hand.

Andere bouw jaren zou ik even moeten zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nee, die schema's kom ik niet uit :P maar ik probeer het draadje te volgen maar kom er maar niet uit waar hij naartoe gaat als ik hem vanaf de binnenverlichting voorin volg. Hij loopt langs de a-stijl weg maar daarna ben ik hem kwijt :( nog steeds geen binnenverlichting dus, knap vervelend als de winter er ook aankomt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden