Ga naar inhoud
  • 0

All in one/ Nav/DVD/mp3


ThaMystery

Vraag

Ik ben opzoek naar een 1 of 2 dins Multimediasysteem met navigatie e.d. voor mijn passat 3b

Ik ben een aantal merken tegen gekomen waaronder bullit en pioneer, maar ik weet niet hoe goed deze is. Wel is een vereiste voor mij dat het frontje afneembaar moet zijn i.v.m. diefstalgevoeligheid.

 

hebben jullie ervaringen met zulke multimediasystemen, zo ja, welke raden jullie mij aan? Budget ligt rond 800,- euro

 

hieronder een aantal linkjes naar een paar modellen

http://www.mbcaraudio.nl/?menu=article&categoryID=361728&articleID=7128081

http://www.mbcaraudio.nl/?menu=article&categoryID=361728&articleID=7251936

http://www.mbcaraudio.nl/?menu=article&categoryID=361730&articleID=7116902

 

Alvast bedankt voor jullie reacties :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo,

 

Ik heb zelf een dubbeldin radio/dvd/navigatie vn Pioneer de avic D3. Dit model is al wat langer op de markt. Hierover kan ik melden dat alles zeer degelijk is (mag je ook wel verwachten van een merk als Pioneer). Geluidskwaliteit is super en heel goed instelbaar.

 

Mijn Pioneer heeft een ingbouwde navigatie module, als ik de Bullit zie zit die er los bij. Lijkt me onhandig, waar laat je die nu weer?

 

Afneembaar front lijkt mij ook een wijze keuze, ik heb dit zelf niet en heb hier wel spijt van. Telkens als we terugkomen bij de auto van een dag op pad ben ik blij als ie er nog in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Weet niet hoe goed die bullits zijn qua navi en geluid. Pioneer heb ik alleen maar hele goede ervaringen mee...

 

Bullit is mij onbekend. Als merk niet zo belangrijk is, is dit wel leuke site : http://www.chinavasion.com/index.php/cN ... d-players/

 

Bjorn

Wat een prijzen joh!!! zit hier niet een luchtje aan???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ Bastiaan47

dat gevoel van 'hopen dat ie er nog is' wil ik liever niet, vandaar de keuze inderdaad voor een afneembaar frontje.

 

@ Maat

Ik zit stiekem zelf ook te neigen naar pioneer, dit vanwege de garantie/naam e.d.

 

@ bjorn

leuke site inderdaad, maar zoals Dennis zegt: zit daar geen luchtje aan? zo niet, moet ik wel de overweging maken tussen kwaliteit/ evt dichtbijhuiservice zeg maar

 

Ik wil binnenkort even bij een winkel lang, kijken wat precies het verschil is tussen de Bullit en Pioneer. Alsnog gaat mijn voorkeur uit naar pioneer :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat ik het volgende ga doen

 

Carpc kopen en installeren,

IN-dash touchscreen installeren,

GPS reciever

 

kosten: 700,-

 

Mogelijkheden= bijna alles!

 

Ik denk dat dit de juiste middenweg is. Heb je een uitgebreide multimedia systeem, misschien een Wireless kaartje erin en je zet je auto op de oprit en zet je muziekcollectie over. Misschien ook iets voor jou Dennis?

http://mountainscompuserve.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mmm 700 euro...

 

Car pc van MSI 250 euro http://tweakers.net/pricewatch/223985/m ... p-120.html

7'' tft met kabel en frame 200 euro.

Omvormer nog wat extra's 50-100 euro

 

En dat moet je nog een versterker hebben voor je speakers!

En uitzoeken hoe je onder windows xp/vista tomtom aan de praat krijgt!

Voor GPS kun je ook een bleutooth muis nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ bjorn

leuke site inderdaad, maar zoals Dennis zegt: zit daar geen luchtje aan? zo niet, moet ik wel de overweging maken tussen kwaliteit/ evt dichtbijhuiservice zeg maar

 

Spul komt gewoon uit China net als waar alle merken hun spul laten maken. Volgende radio ga ik proberen daar te halen en kijken wat het is. Kameraad heeft er wel spullen gekocht, vlot in huis en geen gezeur met garantie ofzo. Bekijk het als een webshop, alleen deze zit in China.

 

Bjorn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Marco456

De carPC die jij hebt gelinkt is niet specifiek gemaakt voor een auto, je hebt kant en klare systemen waar je alleen nog een monitor moet kopen en die zijn ongeveer 300,- met bekabeling en al. Dat lijkt mij persoonlijk wat makkelijker. Een touchscreen tft van lilliput van 1 din in dash is ongeveer 380 euro, met kabel en al, misschien dat het wat goedkoper kan en dan zit je al in de buurt van 700,- euro. USB GPS module erbij en dan moet het wel lukken denk ik. Eventueel een WIFI kaart voor het overzetten van data en dan ben je wel compleet denk ik :P

 

@Bastiaan47

Kwaliteit is volgens users op Tweakers.net wel goed. Ik vind dat je mogelijkheden groter zijn, zelf je navi software kiezen, zelf je mediaplayer kiezen. Grootste verschil is de prijs, je bent wel wat ruimte kwijt voor zo'n pc en een 2-din all in one systemen zijn wat compacter maar daar zijn de prijzen ook naar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb begin deze week een Chinavision besteld en deze zal a.s. week arriveren

 

Chinavasion-CVSET-A5401-1-sss.jpg

Dat is bijna dezelfde als ik heb,

werkt goed :!: alleen kan het zijn dat het frontje niet in 1 keer helemaal soepel op en dicht gaat.

Bij mij is dat zo maar voor dat geld help ik hem wel een beetje en geef ik er niks om :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zijn dit niet van die systemen waar WindowsCE op de achtergrond draait?

 

Zie ze vaker inclusief navi van Igo of Tomtom of iets dergelijks...........Mijn ervaring is dat het wel redelijk werkt maar verwacht

niet veel van het geluid, helemaal niet als je het gaat vergelijken met een pioneer of bijvoorbeeld alpine!

 

De werking van bijvoorbeeld de menu's werkt vaak niet zo lekker vlot en soepel als de bekendere merken. Maar wat je krijgt voor het geld is zeker wel leuk!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja, volgens info draait er idd CE 5.0 op ofzo..

 

Die laatste regel van je kan best zo zijn.. maar een vergelijkbaar MERK-apparaat is meteen 6x zo duur.. en hoe vaak ga je nu door al die menu's..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De algemene werking van de toestellen is over het algemeen wat minder, niet alleen de menu's.

De merk apparatuur ziet er vaak wat gelikter uit, waar ik persoonlijk ook wel wat waarde aan hecht!

 

Deze chinavision wordt geleverd inclusief navigatie software?

 

De MERK-apparatuur is vaak een veelfout duurder inderdaad, een alpine dubbeldin kost gauw €700,- maar dan heb je wel superieur geluid en een apparaat wat in alle opzichten super werkt, enige nadeel als je daar navi op wilt is dat deze modules vaak net zo duur als de HU zijn :|

 

Ben zelf laatst met een RNS-510 look imitatie aan het freubelen geweest... maar om daar navigatie goed op te laten werken valt ook nog niet mee... Bij tomtom werkte de mute functie niet goed, bij Igo kraakte het geluid af en toe, bij een ander software pakket werkte de GPS niet lekker, allemaal erg vaag.

 

Maar als je dan tomtom aan de praat hebt lijkt wel erg stoer op zo'n dubbel din unit :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ook zo'n "china" spul gehad... 1 week en terug buiten. Als je windows in de soep draait start dan maar eens opnieuw op als je zo'n blad chinese tekens op het scherm ziet verschijnen...

Wat me verder tegenviel : Tijdens het navigeren kon je niet van volume voor audio (radio - cd - enz) veranderen! eerst even uit navigatie menu gaan, volume aanpassen, terug naar navigatie...

USB functie : speelde ongeveer tien nummers af, daarna was het gedaan. usb stick eruit en terug erin, en weer weg voor tien nummers.

CD MP3 : zelfde euvel dan USB.

daarbij kwam nog dat het scherm slecht leesbaar was in USB en MP3 mode.

Klapscherm : werkte soms - soms ook niet...

Het spul ZAG er wel mooi uit, beloofde heel veel in de beschrijving... had heel veel uitbreidingsmogelijkeden.

Ik heb me daarna een Pioneer aangeschaft voor het driedubbele van de prijs, maar nooit een moment spijt van gehad.

 

En voor wie nog geinteresseerd de Pioneer is nog steeds te koop( wegens RNS510). Dubbeldin met navigatie, superieur geluid, bluetooth, dvd, dualzone, aansluitpoort voorzien voor ipod, achteruitrijcamera,... en nog veel meer.

 

Grtz,

 

Dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb begin deze week een Chinavision besteld en deze zal a.s. week arriveren

 

Hoop voor jou dat het betere kwaliteit is dan die ik had.

Mooie dingen, werken toch redelijk aardig/makkelijk alleen na 1,5 maand DVD speler kapot. :angry:

Tja en zie dan je garantie maar eens te halen... :(

 

Maar was een andere toko dan deze dus hoop voor jou dat het niet zo uitpakt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb de Navi ontvangen, 3dgn nadat ik besteld had..

 

Alles ziet er goed uit en lijkt ook goed te werken, wel heb ik de navi software al vervangen door een modernere versie van R66 mét NL gesproken en taal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden