Ga naar inhoud
  • 0

Zweedse Verlichting


FredRaket

Vraag

Beste mede forumleden,

 

Ik heb de eerste 10 pagina's met onderwerpen doorgebladerd maar geen topic kunnen vinden over zweedse verlichting, vandaar dat ik hem maar start.

 

Bij mijn huidige (nog wel :mrgreen: )auto Peugeot 407SW is de verlichting ingesteld op Zweedse Verlichting. D.w.z. dat de (xenon 8-) )koplampen (en achterlichten uiteraard) direct aangaan als ik de motor start. Instrumentenverlichting, koplamsproeiers e.d. schakelen nog gewoon op de lichtsensor en doen het dus overdag niet. Tenzij de ruitenwissers een bepaalde tijd werken. Ik rij dus altijd met het licht aan. Dit is door de garage zo geprogrammeerd.

Jullie voelen hem vast al aankomen: kent VW dat truukje ook?

Zo ja, dan hoor ik dat graag zodat ik het tzt bij mijn CC kan laten instellen. Bedankt alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ook wel eens gedacht aan Noord-Amerikaanse instelling?

Dan branden alleen de koplampen overdag. Dan kun je ze ook nog instellen op bijv. 80% voor overdag.

Als het donker wordt (met lichtsensor), branden de koplampen 100% en gaat natuurlijk alle verlichting aan.

 

Deze instelling bevalt mij uitstekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Beste mede forumleden,

 

Ik heb de eerste 10 pagina's met onderwerpen doorgebladerd maar geen topic kunnen vinden over zweedse verlichting, vandaar dat ik hem maar start.

 

Bij mijn huidige (nog wel :mrgreen: )auto Peugeot 407SW is de verlichting ingesteld op Zweedse Verlichting. D.w.z. dat de (xenon 8-) )koplampen (en achterlichten uiteraard) direct aangaan als ik de motor start. Instrumentenverlichting, koplamsproeiers e.d. schakelen nog gewoon op de lichtsensor en doen het dus overdag niet. Tenzij de ruitenwissers een bepaalde tijd werken. Ik rij dus altijd met het licht aan. Dit is door de garage zo geprogrammeerd.

Jullie voelen hem vast al aankomen: kent VW dat truukje ook?

Zo ja, dan hoor ik dat graag zodat ik het tzt bij mijn CC kan laten instellen. Bedankt alvast.

 

Ik heb mijn licht schakelaar helemaal naar rechts gezet, dit houdt in dat de xenon lampen altijd aan gaan zodra de auto gestart wordt, binnenverlichting etc is wel gewoon aan (niet dat je dat goed ziet met die witte wijzer platen).

 

Het werkt ook zo dat als het donker wordt de "leaving home" automatisch geactiveerd worden en de lampen dus al aan springen, "comming home" werk alleen als je het handmatig schakelt met de grootlichtschakelaar.

 

Je kunt ook de schakelaar op "automatisch" zetten, dan is overdag alleen je dagrijverlichting aan, achterlampen en binnenverlichting zijn dan niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ik gedaan met m'n mistlampen... dan hoeven m'n xenons niet de hele tijd te branden. Overdag mistlampen op 60%, gaan aan als je de motor start én de handrem afzet, achterlichten gaan niet aan (USA day running lights). Als het donker wordt - of wanneer de ruitenswissers 5x geveegd hebben in continue beweging, schakelen de mistlampen uit en xenons + achterlichten aan; en voor de show gaan de pinkers vooraan nog eens 12% meebranden... Alles is te programmeren met VAG COM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden