Ga naar inhoud

VW dakantenne sharkfin


Marcel van Es

Aanbevolen berichten

Zo ik heb er ook eentje besteld.

 

Onvoorstelbaar he voor dat geld.

idd niet te geloven, als hij het dan ook maar doet, anders moet de spriet weer terug geplaats worden.

Alain beweerd dat het vormidabel werkt, een zeer goede ontvangst ermee hebt.

Net zo goed als de spriet, of zelf beter. :D

 

Moet zeggen dat de ontvangst best goed is, natuurlijk zijn er plekken in nederland waar je niet de optimale ontvangst hebt, en met de radio blijft er altijd een storings factor aanwezig , het gaat immers door de lucht :mrgreen:

Ik heb zelf die sharkvin met het printplaatje erin waardoor het signaal versterkt, ik weet niet welke julie hebben besteld..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 65
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Zo ik heb er ook eentje besteld.

 

Onvoorstelbaar he voor dat geld.

idd niet te geloven, als hij het dan ook maar doet, anders moet de spriet weer terug geplaats worden.

Alain beweerd dat het vormidabel werkt, een zeer goede ontvangst ermee hebt.

Net zo goed als de spriet, of zelf beter. :D

 

Moet zeggen dat de ontvangst best goed is, natuurlijk zijn er plekken in nederland waar je niet de optimale ontvangst hebt, en met de radio blijft er altijd een storings factor aanwezig , het gaat immers door de lucht :mrgreen:

Ik heb zelf die sharkvin met het printplaatje erin waardoor het signaal versterkt, ik weet niet welke julie hebben besteld..

 

Ik denk het zelfde als de jouwe, het komt van de site die jij in een tyopic naar voren bracht.

Laat ik het zo zeggen ik hoop dat ik een goed ontvangst heb, heb nu ook storing als ik in zoetermeer ben of in de buurt daar van, kan ik geen slam Fm & Radio fresh ontvangen.

Hoop dat het straks anders is. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan het prutsen geweest vandaag, helaas valt erg tegen, de schoefdraad is te kort als ik ook het rubber afdichtvoetje op het dak zet, de schroef past dan niet meer erop aan de binnenkant. Het schroefdraad is erg fragiel, na 2 x draaien al wat eraf.

Als ik hem laat bungelen heb ik perfecte ontvangst, zet ik hem op het dak, weg ontvangst....

Zat te denken, kan ik op een af andere manier een verbinding maken met de hoofdkabel in de auto naar een massapunt en de vin als dummie gebruiken en dan zonder rubber afdichtvoetje ,maar met kit eronder, is hij ook dicht. Kan ik de stekker doorknippen en met kroonsteentje verbinen met een massapunt of werkt dat niet?

 

update, radio werkt, heb de kabel van de auto doorgeknipt, mantel van koper eraf en het zeeeeer dunne kabeltje aan de bout van de dakrail onder de dakbekleding vastgemaakt als massapunt, nog nooit zo mooi ontvangst gehad!!!

 

Je hebt dus helemaal geen antenne nodig op het dak!!!

Nu nog de sharkvin als dummie op het dak waterdicht krijgen met kit ofzo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer van de antenne.

 

Maar wel super dat jij het al uitgeprobeerd heb en met een goeie oplossing komt.

 

Ik zal van de week het snoertje ook doorhalen en vast maken aan de dakreling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand hem al op zijn auto zitten?

 

En hoe is de ontvangst?

 

Alvast bedankt :D

 

Hallo,

 

Ik heb er een besteld en gemonteerd, niet doen!!!!!!!!! ontvangst is heel slecht. Zelfs een zender als radio3 is niet meer te ontvangen. Ik had er een besteld met versterker, werkt dus niet. Ziet er overigens wel heel mooi uit, maar ja radio ontvangst is wel zo prettig.

 

Groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch nog problemen, had plaatselijk prima ontvangst, vandaag stuk gereden, erg wisselend ontvangst, moet dus nog even zoeken naar een goede oplossing.

Misschien dat de techneuten hier een idee hebben? Ik heb hem nu als massapunt zoals hierboven beschreven aab de dakrailbout vast gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan het prutsen geweest vandaag, helaas valt erg tegen, de schoefdraad is te kort als ik ook het rubber afdichtvoetje op het dak zet, de schroef past dan niet meer erop aan de binnenkant. Het schroefdraad is erg fragiel, na 2 x draaien al wat eraf.

Als ik hem laat bungelen heb ik perfecte ontvangst, zet ik hem op het dak, weg ontvangst....

Zat te denken, kan ik op een af andere manier een verbinding maken met de hoofdkabel in de auto naar een massapunt en de vin als dummie gebruiken en dan zonder rubber afdichtvoetje ,maar met kit eronder, is hij ook dicht. Kan ik de stekker doorknippen en met kroonsteentje verbinen met een massapunt of werkt dat niet?

 

update, radio werkt, heb de kabel van de auto doorgeknipt, mantel van koper eraf en het zeeeeer dunne kabeltje aan de bout van de dakrail onder de dakbekleding vastgemaakt als massapunt, nog nooit zo mooi ontvangst gehad!!!

 

Je hebt dus helemaal geen antenne nodig op het dak!!!

Nu nog de sharkvin als dummie op het dak waterdicht krijgen met kit ofzo...

 

Hoi, De spuiterij zou hem er op zetten en kreeg dat ook niet voor mekaar, maar als je met zijn tweeen ben kan de 1 flink drukken op de vin en de ander aandraaien, zo hebben we dat ook bij mij gedaan en hij zit nu muur vast.

Ik gaat hem ook als dummy gebruiken, die van mij is ook op kleur gespoten, en het valt me erg tegen het ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze heb ik vannacht gekocht ik hoop dat hij past?

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... otohosting

 

Nu ben ik ook dringend op zoek naar een chroom achterklep strip voor variant wie weet waar liefs van edelstaal chroom,

Bij de daeler kost een plastic strip transparand met een laagje plastic chroom er achter € 44.95 maar ik vind het er niet uit zien, 2½ hoog 3 mm dik wel mooi af gerond.

 

 

Heb je inmiddels al een bumperbeschermstrip. Zo niet, ik heb er ook 1 gekocht bij Brink http://www.totalcarparts.com/online-sho ... c-838.html Deze strip is van aluminium. Gemonteerd ziet het er strak uit vind ikzelf.

 

Groeten Bastiaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch nog problemen, had plaatselijk prima ontvangst, vandaag stuk gereden, erg wisselend ontvangst, moet dus nog even zoeken naar een goede oplossing.

Misschien dat de techneuten hier een idee hebben? Ik heb hem nu als massapunt zoals hierboven beschreven aab de dakrailbout vast gemaakt.

Hoi,

Ik zet de orginale antenne weer terug, ik bedoel niet op het dak, maar ik plaats hem tussen het dak en het hemeldak kijk wat je dan hebt, is idd heel gek zodra je hem aan het dak vast maakt is de verbinding klote, laat hem bungelen is het goed,

Nu maar hopen dat ie ook goed is als de spriet antenne tussen hemel en dak geplaats?

Laat het wel even weten als het goed is. 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze heb ik vannacht gekocht ik hoop dat hij past?

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... otohosting

 

Nu ben ik ook dringend op zoek naar een chroom achterklep strip voor variant wie weet waar liefs van edelstaal chroom,

Bij de daeler kost een plastic strip transparand met een laagje plastic chroom er achter € 44.95 maar ik vind het er niet uit zien, 2½ hoog 3 mm dik wel mooi af gerond.

 

 

Heb je inmiddels al een bumperbeschermstrip. Zo niet, ik heb er ook 1 gekocht bij Brink http://www.totalcarparts.com/online-sho ... c-838.html Deze strip is van aluminium. Gemonteerd ziet het er strak uit vind ikzelf.

 

Groeten Bastiaan

Hoi Bastiaan,,

Ik heb deze strip destijds om een tokspeed te maken en dat ging goed. heb er zeker 4½ jaar op gezeten.

Nu de voor bumper vernieuwd en gespoten is, zit die er niet meer op maar gaat nog wel gebeuren.

De achter strip heb ik op ebay.de gekocht helemaal op maat met afgeronde hoeken en ook in kleur, niet dat je het zelf moet afknippen en dat je kale rondingen hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan het prutsen geweest vandaag, helaas valt erg tegen, de schoefdraad is te kort als ik ook het rubber afdichtvoetje op het dak zet, de schroef past dan niet meer erop aan de binnenkant. Het schroefdraad is erg fragiel, na 2 x draaien al wat eraf.

Als ik hem laat bungelen heb ik perfecte ontvangst, zet ik hem op het dak, weg ontvangst....

Zat te denken, kan ik op een af andere manier een verbinding maken met de hoofdkabel in de auto naar een massapunt en de vin als dummie gebruiken en dan zonder rubber afdichtvoetje ,maar met kit eronder, is hij ook dicht. Kan ik de stekker doorknippen en met kroonsteentje verbinen met een massapunt of werkt dat niet?

 

update, radio werkt, heb de kabel van de auto doorgeknipt, mantel van koper eraf en het zeeeeer dunne kabeltje aan de bout van de dakrail onder de dakbekleding vastgemaakt als massapunt, nog nooit zo mooi ontvangst gehad!!!

 

Je hebt dus helemaal geen antenne nodig op het dak!!!

Nu nog de sharkvin als dummie op het dak waterdicht krijgen met kit ofzo...

 

Hoi, De spuiterij zou hem er op zetten en kreeg dat ook niet voor mekaar, maar als je met zijn tweeen ben kan de 1 flink drukken op de vin en de ander aandraaien, zo hebben we dat ook bij mij gedaan en hij zit nu muur vast.

Ik gaat hem ook als dummy gebruiken, die van mij is ook op kleur gespoten, en het valt me erg tegen het ontvangst.

 

Hoi Allemaal

Ik heb de haaien vin als dummy er op zitten,

Ik heb de orginale antenne nu tussen het dak en de hemel zitten, en had een aantal zenders waar ik geen ontvangst met de vin mee had, nu de orginale er tussen in zit is het echt super mooi geluidje goede ontvangst.

en mijn achterspoiler wordt nu niet meer aangeraakt door de antenne. :thumb:

Jongens echt waar dit is de goede oplossing, voor een goed ontvangst en een mooi uiterlijk. :P

Althans dat vind ik, en smakken verschillen gelukkig wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kun je me zeggen hoe je dat hebt gedaan, waar heb je hem aan vast gemaakt of ligt hij echt helemaal los op de dakbekleding? Als ik hem daar neerleg en de bekleding enzo terugplaats heb ik nog steeds kl...ontvangst. Heb je alleen de spriet met de voet daar liggen of heb je ook de moer eraan vast gedraaid?Als ik met iets het binnenkabeltje vastpak heb ik super ontvangst. ( heb de connector eraf geknipt) Het probleem is, waar haal ik de massa vandaan, heb er nu een kabeltje aanvast gemaakt, waar ik hem ook neerleg in de auto, slechte ontvangst, leg ik hem uit de auto, prima ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kun je me zeggen hoe je dat hebt gedaan, waar heb je hem aan vast gemaakt of ligt hij echt helemaal los op de dakbekleding? Als ik hem daar neerleg en de bekleding enzo terugplaats heb ik nog steeds kl...ontvangst. Heb je alleen de spriet met de voet daar liggen of heb je ook de moer eraan vast gedraaid?Als ik met iets het binnenkabeltje vastpak heb ik super ontvangst. ( heb de connector eraf geknipt) Het probleem is, waar haal ik de massa vandaan, heb er nu een kabeltje aanvast gemaakt, waar ik hem ook neerleg in de auto, slechte ontvangst, leg ik hem uit de auto, prima ontvangst.

 

Hoi,

Ik heb de spriet op de voet vast gedraait, ik heb het toppie van de spriet naar het achterraam gericht neergelegt aan de kant bestuurderskant, ik heb de de haaievin samen met de werkplaats spuiterij er opgezet, ik aandrukken en hij hem vast gedraait met steeksleutel 22mm.

Ik heb gewoon goed ontvangst, met de haaievin was het gewoon kut nuweer met de orginale maar tussen dak en hemel is het echt super beter dan ooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je die sharkfin van VAGTEAM los tussen je hemel legt, heb je dan hetzelfde effect?

 

Anders moet ik namelijk mijn in kleur gespoten sharkfin verwijderen en deze zit geplakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hem er tussen gelegd wel meer ontvangst als die andere maar niet top. zal zo even een massa draadje leggen kijken of het dan beter word

 

Maar toch als je hem omhoog houd en dan tegen een kale bout van de koffer klep doet ie het wel redelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem nu al meer dan een maand, en het is gewoon dikke troep.

Gelukkig luister ik niet zoveel radio, maar hij gaat er absoluut weer af, ik heb al een sloopvoetje liggen met verse rubbertje van een 2008 polo.

Een antenne is niet alleen voor de looks, maar je moet toch ook een beetje ontvangst hebben.

Dus wat mij betreft, niet kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nu alles geprobeerd, geen effect, ontvangst blijft waardeloos, ook de spriet tussen onder het dak leggen helpt niet. Op moment dak ik zelf de kabel vast hou heb ik prima ontvangst, maarja rijden en kabel vasthouden lukt niet echt......heb de kabel maar even vastgemaakt aan de dakrailbout en wacht tot ik iemand tref die er goed verstand van heeft.....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden