Ga naar inhoud
  • 0

Trilling (1500 - 2500 toerental)


phearell

Vraag

Ben ik weer:

 

Ik heb (nog) steeds een trilling in mijn auto zitten.

Het volgende heb ik al laten checken:

 

Homokineten (binnen en buitenste) laten checken

2 massa vliegwiel laten vervangen

Aandrijfas laten checken

Andere banden (met andere velgen)

Kabelboom vervangen ( 2 jaar terug )

Lmm laten vervangen (garantie)

 

Hij trilt nog steeds maar het meeste in toerentalgebied 1800-2500

(heeft mijn auto een nokkenas daar las ik ook iets over)

 

WAT VOOR OPTIES ZIJN ER MEER 1111

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De trilling is zo minimaal aanwezig dat iemand die erin rijdt en het niet weet, het ook niet zal vernemen.. als je er op let wanneer je het weet blijft het minimaal, sommigen gaan zich er wel op concentreren het op te roepen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat het ook een pompverstuiver kan zijn die defect is, of de afstelling er van, dan bedoel ik mechanich dus of ze recht in de cilinderkop zitten, dit komt heel nauwkeurig en moet met een digitale schuifmaat gebeuren.

met de testkast kun je in je motormanagement uitlezen via meetwaardenblok 13. hiermee kun je de inspuiting contrtoleren. dit getal ligt meestal rond de nul als er een verstuiver meer dan drie afwijkt van de hoogste of de laagste is er iets niet goed, het regelaparaat gaat dan bijregelen, de gene die het meeste afwijkt hoeft dus niet de defecte verstuiver te zijn. een lastig puntje dus. eerst maar eens laten uitlezen dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook een trilling eigenlijk een beetje inhouden tussen de 70 en de 80Km/u als je aan een constante snelheid rijdt. Als je optrekt door dit gebied voel je het niet. He is zoal vdub beschrijft: De trilling is zo minimaal aanwezig dat iemand die erin rijdt en het niet weet, het ook niet zal vernemen.. als je er op let wanneer je het weet blijft het minimaal, sommigen gaan zich er wel op concentreren het op te roepen..

 

Is van dit probleem al een uitslag bekend of een oorzaak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja dank U, Ik heb hem laten uitlezen, geen foutmeldingen. De banden zijn vervangen. Ik voel nu geen trillingen meer, dus afwachten maar als het wat kouder wordt. Het leek erop dat hij er dan meer last van had. Als het niet meer voorkomt des te beter. Cat heb ik niet dus dat kan het zeker niet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden