phearell Geplaatst 15 april, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 15 april, 2009 Ben ik weer: Ik heb (nog) steeds een trilling in mijn auto zitten. Het volgende heb ik al laten checken: Homokineten (binnen en buitenste) laten checken 2 massa vliegwiel laten vervangen Aandrijfas laten checken Andere banden (met andere velgen) Kabelboom vervangen ( 2 jaar terug ) Lmm laten vervangen (garantie) Hij trilt nog steeds maar het meeste in toerentalgebied 1800-2500 (heeft mijn auto een nokkenas daar las ik ook iets over) WAT VOOR OPTIES ZIJN ER MEER 1111 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mr_hansaplast Geplaatst 15 april, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 15 april, 2009 Ik neem aan dat je met kabelboom die in de cilinderkop bedoeld voor de pompverstuivers, Het zou ook nog een pompverstuiver zelf kunnen zijn. Is soms te kontrtoleren in meetwaardeblok 13, mag niet meer dan 3 verschil in zitten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 phearell Geplaatst 15 april, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 april, 2009 Kun je dit even wat uitgebreider uitleggen aub Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 15 april, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 15 april, 2009 De trilling is zo minimaal aanwezig dat iemand die erin rijdt en het niet weet, het ook niet zal vernemen.. als je er op let wanneer je het weet blijft het minimaal, sommigen gaan zich er wel op concentreren het op te roepen.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mr_hansaplast Geplaatst 15 april, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 15 april, 2009 Dat het ook een pompverstuiver kan zijn die defect is, of de afstelling er van, dan bedoel ik mechanich dus of ze recht in de cilinderkop zitten, dit komt heel nauwkeurig en moet met een digitale schuifmaat gebeuren. met de testkast kun je in je motormanagement uitlezen via meetwaardenblok 13. hiermee kun je de inspuiting contrtoleren. dit getal ligt meestal rond de nul als er een verstuiver meer dan drie afwijkt van de hoogste of de laagste is er iets niet goed, het regelaparaat gaat dan bijregelen, de gene die het meeste afwijkt hoeft dus niet de defecte verstuiver te zijn. een lastig puntje dus. eerst maar eens laten uitlezen dus. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 15 april, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 15 april, 2009 ik heb em rijdend uitgelezen en nmw zitten ze allemaal bij elkaar in de buurt die waarden er zat nmw niet eens een half tussen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 phearell Geplaatst 16 april, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 april, 2009 Het kan ook niet gewoon zo zijn dat mijn kabelboo (weer) kapot is ?? dit valt niet uit te lezen !! ?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 evertt Geplaatst 15 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 15 juli, 2009 Ik heb ook een trilling eigenlijk een beetje inhouden tussen de 70 en de 80Km/u als je aan een constante snelheid rijdt. Als je optrekt door dit gebied voel je het niet. He is zoal vdub beschrijft: De trilling is zo minimaal aanwezig dat iemand die erin rijdt en het niet weet, het ook niet zal vernemen.. als je er op let wanneer je het weet blijft het minimaal, sommigen gaan zich er wel op concentreren het op te roepen.. Is van dit probleem al een uitslag bekend of een oorzaak? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 15 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 15 juli, 2009 Nee, hij is nu opgenomen in een inrichting voor mensen die het tussen de oren hebben zitten ;) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 evertt Geplaatst 17 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 17 juli, 2009 Ja dank U, Ik heb hem laten uitlezen, geen foutmeldingen. De banden zijn vervangen. Ik voel nu geen trillingen meer, dus afwachten maar als het wat kouder wordt. Het leek erop dat hij er dan meer last van had. Als het niet meer voorkomt des te beter. Cat heb ik niet dus dat kan het zeker niet zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 17 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 17 juli, 2009 Een diesel heeft ook een kat hoor.. of heb je em ertussenuit gehaald Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
phearell
Ben ik weer:
Ik heb (nog) steeds een trilling in mijn auto zitten.
Het volgende heb ik al laten checken:
Homokineten (binnen en buitenste) laten checken
2 massa vliegwiel laten vervangen
Aandrijfas laten checken
Andere banden (met andere velgen)
Kabelboom vervangen ( 2 jaar terug )
Lmm laten vervangen (garantie)
Hij trilt nog steeds maar het meeste in toerentalgebied 1800-2500
(heeft mijn auto een nokkenas daar las ik ook iets over)
WAT VOOR OPTIES ZIJN ER MEER 1111
Link naar reactie
Delen op andere sites
10 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten