Ga naar inhoud

  • 0

Vervanging voor RNS 510


DJ41

Vraag

Omdat mijn RNS-510 is gestolen, wil ik mij verdiepen in de alternatieven. Ik wil een iets goedkoper systeem nemen en dan een alarm klasse 3 installeren.

 

Nu is mijn oog gevallen op twee modellen:

 

Pioneer AVIC HD-3BTII (1599,- ex inbouw)

 

avichd3bt_main_detailpage.jpg

 

Gelijktijdige navigatie en AV entertainment

Touch screen bediening

TFT kleurenscherm

Bluetooth voor handsfree

Exclusieve 3D Gyro

TMC verkeersinfo-ontvanger

DVD video

Dual zone achterschermconnectiviteit

Radio

MP3 CD weergave

Muziekbibliotheek (10GB HDD)

Handsfree bellen (Hands Free Profile)

Overdracht telefoonboek (Object Push Profile)

Telefoonboek aanpassen

List Display (Phonebook/ Call Log/Preset Dial)

10-Key Direct Number Dialing

Uitbreidingsmogelijkheden AVIC-HD3BT

RCA AV-ingang

RCA AV-uitgang achter

video-ingang

RCA Pre-uitgangen

Multi-CD-bediening

TV Tuner-bediening

Externe DVD-bediening

I-Pod bediening met Pioneer CD-IB100

AUX-in met Pioneer CD-RB20

MOSFET 50 W x 4 versterker

Equaliser

Geluidsonderdrukking voor telefoon

 

Hier zit, net zoals bij de RNS 510, TMC en Bluetooth op. Dit is ook een dubbel DIN systeem en Pioneer heeft een goede reputatie. Het leuke is dat er ook weer een (weliswaar kleinere) harde schijf in zit. Het alternatief:

 

Kenwood NV-D89G4TB2 (1949,- INCL montage)

 

KVT-829DVD_GLA.jpg

 

 

Kenwood navigatieset van KVT-829DVD compleet met KNA-G421 navigatie unit en KCA-BT200 bluetooth module en GT10M TMC module

7.0 inch Interactief touch-screen beeldscherm met volledige grafische interface

2x USB Interface

iPod USB Direct Connection met optionele kabel (KCA-iP200 or KCA-iP300V (iPod-Video))

Volledige bediening iPod / iPod Video/ iPod Album Art

Maximaal Uitgangsvermogen: 50W x 4 (MOSFET Power IC)

2 RCA AV In, 1 RCA AV Uit, 1 RCA Video Ingang voor achteruitrijcamera

System E's+ (Ingebouwde HPF/LPF), System Q-sp

Weergave van DVD Video/-VR/±R/RW, DivX, MPEG 1/2-videobestanden(.mpg) & JPEG-bestanden(.jpg), AAC, WMA, MP3

Bluetooth Handsfree via optionele unit (KCA-BT200)

 

Dit is een 1 DIN module, zonder harde schijf. Met zo'n uitklapbaar scherm. Misschien wat minder diefstalgevoelig dan een opzichtig dubbelDIN scherm. Als je bij de Pioneer nog inbouwkosten rekent, kom je ongeveer op hetzelfde uit.

 

Ik neig een beetje naar de Pioneer, omdat deze een harde schijf heeft. Waar ik heel erg benieuwd naar ben is gebruikerservaringen. Blijven alle functies van het stuur op mijn Passat Variant (2009) met beide systemen behouden? Ik heb ook eens opgevangen dat je bij sommige merken moet betalen voor de TMC service. Is dat bij een van deze merken ook zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 61
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij mij net voor de tweede keer in een half jaar de RNS-510 eruit gestolen. Auto is niet van mijzelf maar van de leasemaatschappij. Echter ik ben benieuwd of de leasemaatschappij hem weer opnieuw laat inbouwen, de vorige keer deden ze al vrij moeilijk. Bovendien vraag ik me af of ik het zelf nog wel wil..

 

Die Zenec NC2010 ziet er strak uit. De Pioneer AVIC-F9110BT ook. Maarr.. hoe zit het met de diefstalgevoeligheid van deze systemen? Als er geen afneembaar frontje op zit (en die zit er niet op als ik de specificaties zo lees) dan ben ik benieuwd hoe lang het duurt voordat deze er ook uitgehaald worden.

 

Oftewel - het liefst zou ik er een systeem voor terug willen laten zetten met vergelijkbare functionaliteit (inclusief de integratie met de auto, dus met de knoppen op stuurwiel en met het display tussen de klokken, en ook nog met parkeersensoren op het scherm, maar dit laatste lijkt me onwaarschijnlijk), en dan (veel) minder inbraakgevoelig. Welk systeem zou hiervoor in aanmerking komen..??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Die Zenec NC2010 ziet er strak uit. De Pioneer AVIC-F9110BT ook. Maarr.. hoe zit het met de diefstalgevoeligheid van deze systemen? Als er geen afneembaar frontje op zit (en die zit er niet op als ik de specificaties zo lees) dan ben ik benieuwd hoe lang het duurt voordat deze er ook uitgehaald worden.

 

Oftewel - het liefst zou ik er een systeem voor terug willen laten zetten met vergelijkbare functionaliteit (inclusief de integratie met de auto, dus met de knoppen op stuurwiel en met het display tussen de klokken, en ook nog met parkeersensoren op het scherm, maar dit laatste lijkt me onwaarschijnlijk), en dan (veel) minder inbraakgevoelig. Welk systeem zou hiervoor in aanmerking komen..??

 

Over de Pioneer kan ik niet oordelen, anders dan dat ik de unit persoonlijk lelijk vind, de optische integratie is :(, maar smaken verschillen :)

 

Ik heb zelf sinds een kleine maand de Zenec NC-2010 in mijn CC. Integratie is goed, het nadeel van de CC (en de Golf VI) is dat de integratie met de MFA (nog) niet werkt. Voor een 3C zou dat wel moeten werken, voor mij is het nog ff wachten op de volgende update. Dan zouden ook de airco en de parkeersensoren zichtbaar moeten zijn op het display (nu alleen de audio van de parkeersensoren). Stuurbediening werkt wel, de previous en next zitten alleen verkeerd om :? .

 

Diefstalgevoeligheid durf ik nog weinig over te zeggen, na nog geen maand. Ik heb redelijk bewust gekozen om niet voor de RNS510 te gaan, juist vanwege diefstal (naast de prijs icm bijtelling). Voordeel voor mij is dat er geen haaievin op het dak zit (uitnodiging voor potentiele dieven) en dat de unit redelijk groot Zenec er op heeft staan is in dit geval misschien een voordeel..

 

Overigens werkt de unit verder prima, navigatie is prima. De carkit kan misschien beter, maar ik heb weinig ervaring met de audio van carkits, dus dat kan aan mij liggen. Aangezien het een recente Parrot unit is (die ook in de Pioneer zit), zal het elkaar weinig ontlopen en zal de kwaliteit van de microfoon waarschijnlijk het verschil maken. Qua audio/video is het natuurlijk top, audio en video (incl Divx) van DVD, SD, iPod/iPhone en USB. De radio is zo slecht niet als dat ik overal lees, vermoedelijk doordat mijn unit van de laatste firmware en een diversity adapter voor de antenne's voorzien is. Die laatste wordt volgens mij door Zenec meegeleverd.

 

En zo ziet de Zenec er uit in een CC:

image.php?mode=medium&album_id=1057&image_id=6430

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo maarteno,

 

Heb je ervaring met de nc 2010 van zenec? De dealer wijst het af om het te plaatsen, vanwege storing. weet je er wat van? graag je antwoord, want ik het ook laten plaatsen in mijn passat.

 

Lloyd

 

de NC2010 zit er bij mij bijna een half jaar in en heb niks van storingen ondervonden (in passat 3C)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Oke Wulfke,

 

Heb je hem zelf ingebouwd en waar heb je hem gekocht?

 

Lloyd.

 

heb hem niet zelf ingebouwd maar is heus niet moeilijk om het zelf te doen indien je over wat handigheid beschikt. zit een duidelijke handleiding bij hoe alles moet in duidelijke stappen.

maar waar ik hem heb gekocht (ACR Lommel ) hebben ze hem voor me geïnstalleerd. wel heb ik de achteruitrijcamera zelf ingebouwd en aangekoppeld met de unit. ook zou de stuurwielbediening (indien je dat hebt) ook feilloos moeten functioneren dit allemaal via can-bus alsook het overschakelen van beeldscherm wanneer de achteruit wordt bediend tbv camera.

heb nog steeds geen spijt van de aankoop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Oke dan, ik ga hem zeker halen. zijn de nav pijlen en radiozenders op de display te zien? is 1099 normaal voor het app. Ik wil mijn lcd schermen en versterker op aansluiten dit is toch mogelijk?

 

Lloyd

 

externe schermen zijn mogelijk, is zelf mogelijk in dual mode te spelen. zowel navigeren vooraan en tegelijkertijd op ander scherm dvd bekijken. versterker zou ook geen probleem mogen zijn, is mogelijk in 5.1 configuratie aan te sluiten.

je kan navigeren met de route op je scherm met de straten enz en je kan ook navigeren in het radioscherm. dan zie je de zenderlijst en tegelijk ook de pijlen van de navigatie + spraakondersteuning.

ZE-NC2010_Spiltscreen_Radio.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wil je genieten van je radio, neem dan niet de RNS 510, je bent hem kwijt voordat je het weet.

De mijne mocht ik een jaar gebruiken, maar er zijn mensen die hem al voor de derde keer vervangen vanwege diefstal die Zenec is minder in trek

Kijk maar wat ze op Markplaats aanbieden RNS 510 van Ali of Mohamed (nee dit zijn feiten geen discriminatie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden