Ga naar inhoud
  • 0

raammechanisme


Gast Anonymous

Vraag

Gast Anonymous

Beste passat vrienden ik heb een probleem met mijn passat tDI van 2001.

Mijn rechter portierraam ging niet meer dicht en was naar beneden gezakt. Na gedeeltelijke demontage van de deurpanelen zag ik dat de stalen kabel gebroken was. Waarschijnlijk was er water tussen de binnen en buitenkabel gekomen. De kabel zag er redelijk roestig uit. En dat voor een volkswagen van 2001!!!

Heeft iemand anders hier ervaring mee? Kun je de kabel los vervangen? en hoe doe je dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit is een veelvoorkomend probleem(niet alleen bij de Passat), je moet naar mijn weten het hele raammechanisme vervangen, ik denk dat het bij jouw nog wel met coulance kan bij VW..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb het zelfde gehad ook bij passat 2001.

heb geprobeerd de kabel te vervangen. was niet makkelijk want je moet hem op spanning brengen.

heeft het eventjes gedaan tot dat het kabeltje door het mechanisme heen sleet.

Dan maar een nieuw binnenscherm halen.

Dus bespaar je de moeite :wink:

 

ong 90 euries bij de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heeft iemand anders hier ervaring mee? Kun je de kabel los vervangen? en hoe doe je dat?

 

Yep, vorig jaar in Spanje wou het rechter raam niet meer omhoog. Door garantie laten maken bij Spaanse dealer. Dus van fysiek reparatie-ervaring kan ik niet spreken. Bovendien was er een steun kapot en geen kabel. Het schijnt vaker voor te komen, ook de kabel en ik heb mij laten vertellen dat die los te vervangen is.

Groetjes Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden