Ga naar inhoud
  • 0

verbruik?


Dannydude1.8t

Vraag

Mensen ik snap er niks van :? Na het chippen van mijn passat door ABT reed hij in de stad 1op10 en op de snelweg haalde ik 1op13,5 (bij gewoon rijden) Ongeveer een week na het vervangen van mijn oliefilter door een Big Kahuna werd hij steeds minder zuinig, waar ik nu echt moeite moet doen om ook maar 1op10 te halen op de snelweg. Ik verwacht niet dat het iets met de filter te maken heeft toch? maar eerder met het verslijten van andere materialen op de auto. Zou iemand weten waar ik als eerste zou kunnen gaan zoeken? de LMM mischien of de DV :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Vaak heeft een verhoogd benzineverbruik te maken met de temperatuursensor die defect is. Maar of dat in jouw geval ook zo is?

 

Zelfde klacht en zelfde probleem hier. Van 1 op 13 naar 1 op 9 :roll:

 

Volgende probleem is dat ik zelf bijna geen tijd heb om een nieuwe te halen en die ouwe van mij vergeet om bij de VW bij zijn werk om de hoek een nieuwe te halen :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hé Danny,

 

Hoe heb jij het verbruik gemeten; via de boardcomputer of gewoon aan de pomp.

 

Als het dat eerste is kan het ook liggen aan je boardcomputer. Als je het echt hebt geconstateerd aan de pomp moet je ergens meer benzine zijn gaan verbuiken :roll: . Mogelijk Is er iets lek of gescheurd, want kan mij niet voorstellen dat de motor ineens meer is gaan verbruiken.

 

Succes.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hé Danny,

 

Hoe heb jij het verbruik gemeten; via de boardcomputer of gewoon aan de pomp.

 

Als het dat eerste is kan het ook liggen aan je boardcomputer. Als je het echt hebt geconstateerd aan de pomp moet je ergens meer benzine zijn gaan verbuiken :roll: . Mogelijk Is er iets lek of gescheurd, want kan mij niet voorstellen dat de motor ineens meer is gaan verbruiken.

 

Succes.

 

 

Ik heb het op de boordcomputer gemeten, maar het aantal km's dat ik met een volle tank rij zijn ook minder geworden, zo haalde ik eerst met moeite 650km nu haal ik met moeite 550 km. Ik zal eens laten kijken of ergens een lek zit...

Bedankt voor de tip iig :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hé Danny,

 

Hoe heb jij het verbruik gemeten; via de boardcomputer of gewoon aan de pomp.

 

Als het dat eerste is kan het ook liggen aan je boardcomputer. Als je het echt hebt geconstateerd aan de pomp moet je ergens meer benzine zijn gaan verbuiken :roll: . Mogelijk Is er iets lek of gescheurd, want kan mij niet voorstellen dat de motor ineens meer is gaan verbruiken.

 

Succes.

 

 

Ik heb het op de boordcomputer gemeten, maar het aantal km's dat ik met een volle tank rij zijn ook minder geworden, zo haalde ik eerst met moeite 650km nu haal ik met moeite 550 km. Ik zal eens laten kijken of ergens een lek zit...

Bedankt voor de tip iig :mrgreen:

 

dit verbruik is bij mij heel normaal 550 km met een volle tank maar rij wel veel korte afstanden binnendoor...

ik heb toen bij mij die sensor ook vervangen, zo duur zijn ze niet dus zou dat gewoon maar even proberen.

het is wel ff een lastig klusje dat ding vervangen :wink:

mocht het dan nog niet beter zijn kan het daar iig niet aan liggen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
zo 650km op 1 tank :shock: zit meest rond de 500km. rij veel binnendoor en zo'n 30km per dag. hij word nie echt warm.

Ik nu dus ook terwijl ik toch doordeweeks iedere dag op en neer naar van tilburg naar eindhoven rijd. (cruise control op 125km/u en warm)

Maar eigenlijk zeg je dat 500 km op een volle tank euro 98 niet zo gek is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dat doe je netjes. ik kom onderweg veel drempels en bochten tegen. dus veel afremmen en optrekken. als ie koud is kom ik nie boven 3000rpm uit.

 

ik woon maar 1,5 km van me werk af en die afstand leg ik 4 x per dag af dus... en mn vriendin woont hier 5 km vandaan dus dan word ie ok niet echt warm en veel meer rijd ik eigelijk niet..

probeer de laatste tijd wel tot maximaal 2500 toeren te rijden scheelt veel bezine want die 98 is niet bepaald goedkoop..

heel af en toe wel eens een uitschieter tot de 6000 als die warm is natuurlijk, blijft mooi :twisted::mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rij gemiddeld 11l/100km dus rond de 1 op 9. Ik rijd wel alleen korte stukjes. Toevallig vorige week op en neer geweest naar A'dam (+/- 375 km) en daarnaast korte stukjes gereden. Gisteren getankt en heb ongeveer 580 km gereden met een volle tank (euro95).

 

Wat is eigenlijk de tank inhoud van een 1.8T?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik rij gemiddeld 11l/100km dus rond de 1 op 9. Ik rijd wel alleen korte stukjes. Toevallig vorige week op en neer geweest naar A'dam (+/- 375 km) en daarnaast korte stukjes gereden. Gisteren getankt en heb ongeveer 580 km gereden met een volle tank (euro95).

 

Wat is eigenlijk de tank inhoud van een 1.8T?

 

ik geloof met reserve tank 65 liter...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

volgens mij 65L. dan rijden wij aardig gelijk.

 

dat doe je netjes. ik kom onderweg veel drempels en bochten tegen. dus veel afremmen en optrekken. als ie koud is kom ik nie boven 3000rpm uit.

 

ik woon maar 1,5 km van me werk af en die afstand leg ik 4 x per dag af dus... en mn vriendin woont hier 5 km vandaan dus dan word ie ok niet echt warm en veel meer rijd ik eigelijk niet..

probeer de laatste tijd wel tot maximaal 2500 toeren te rijden scheelt veel bezine want die 98 is niet bepaald goedkoop..

heel af en toe wel eens een uitschieter tot de 6000 als die warm is natuurlijk, blijft mooi :twisted::mrgreen:

 

dan rij je niet veel nee. tank je wel lekker weinig zo. ik tank gewoon 95. kan geen verschil merken met 98 jij wel? ja, het blijft mooi om alle paardjes af en toe van stal te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Momenteel 1:20 gemiddeld. (1400 km op tank)...

 

Niet verkeerd voor een Passat toch?

 

zeer netjes maja jij rijd een diesel blue motion en ik neem aan dat hij niet gechipt is??

 

 

ik heb na het chippen (1,5 week geleden) nog niet op 95 gereden dus weet het nog niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Momenteel 1:20 gemiddeld. (1400 km op tank)...

 

Niet verkeerd voor een Passat toch?

 

zeer netjes maja jij rijd een diesel blue motion en ik neem aan dat hij niet gechipt is??

 

 

ik heb na het chippen (1,5 week geleden) nog niet op 95 gereden dus weet het nog niet..

 

 

Klopt 1 week oud en inmiddels 1500km op de teller. Gemiddels verbruik nu in totaal 1:20,3

Chippen is wel mogelijk. Ik begreep dat JD hem op 150 pk kan zetten? Op zich niet vreemd aangezien het blok precies dezelfde is als de 140 pk versie. ( Die overigens wel tot 170 pk is te chippen)....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Momenteel 1:20 gemiddeld. (1400 km op tank)...

 

Niet verkeerd voor een Passat toch?

 

zeer netjes maja jij rijd een diesel blue motion en ik neem aan dat hij niet gechipt is??

 

 

ik heb na het chippen (1,5 week geleden) nog niet op 95 gereden dus weet het nog niet..

 

 

Klopt 1 week oud en inmiddels 1500km op de teller. Gemiddels verbruik nu in totaal 1:20,3

Chippen is wel mogelijk. Ik begreep dat JD hem op 150 pk kan zetten? Op zich niet vreemd aangezien het blok precies dezelfde is als de 140 pk versie. ( Die overigens wel tot 170 pk is te chippen)....

 

ik heb de mijne bij hartog tuning laten chippen, daar kun je precies aangeven hoe je hem wilt hebben, zuinig, veel vermogen, het vermogen onderin of wat later..

denk dat dat bij jd ook gewoon kan maar dat weet ik niet.

 

maar hij bevalt wel de passat zeker :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hey danny. ik heb nog een monteur gevraagd maar die wist het ook zo gauw niet waar het aanlag. hij vond het wel raar.

 

:thanks: Ik vind het ook nog steeds echt een raar verhaal. maar als jullie na het chippen hetzelfde aantal km uit een tank halen met zowel 95 als 98 dan zal het wel gewoon aan mijn ogen liggen :embarassed: of de boordcomputer neemt een loopje met me :lol: hoe dan ook 550 haal ik wel uit een tank dus ik vebruik dus nog niet super veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hey danny. ik heb nog een monteur gevraagd maar die wist het ook zo gauw niet waar het aanlag. hij vond het wel raar.

 

:thanks: Ik vind het ook nog steeds echt een raar verhaal. maar als jullie na het chippen hetzelfde aantal km uit een tank halen met zowel 95 als 98 dan zal het wel gewoon aan mijn ogen liggen :embarassed: of de boordcomputer neemt een loopje met me :lol: hoe dan ook 550 haal ik wel uit een tank dus ik vebruik dus nog niet super veel.

 

nou als je veel op de snelweg zit dan is het verbruik wel hoog maar anders als je net als ons veel korte afstanden hebt is het normaal..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden