Ga naar inhoud
  • 0

Trilling auto


Ed

Vraag

Gisteren een ritje van 350 km gehad.Bijna thuis begint de voel ik een soort trilling door de auto gaan.Dacht dat ik een lekke band had achter.Het deed zich voor bij ongeveer 120 kmh.Thuis gekeken maar geen lekke band.MIjn vrouw had onlangs hetzelfde probleem .Nou heb ik onlangs mijn remblokken voor vervangen en moet zeggen dat linksvoor de remschijf veel heter is dan rechtsvoor na een lange rit.Bij het vervangen van de blokken zag ik wel dat er linksvoor nog maar 3mm opzat en rechts ongeveer 8mm.Maar de auto remt prima en de trilling was niet waar te nemen in het stuur.Dus naar mijn idee is dit niet de oorzaak van het trillen.

Nou hoor ik ook wel eens over problemen met het 2 massa wiel,dat die een soort trilling kan veroorzaken.Moet wel zeggen dat de auto bij wegrijden (vooruit en achteruit)ik ook een kloppend geluid waarneem.Merk dit weer niet in het pedaal .Wanneer je problemen hebt met dit wiel geeft dit dan altijd een trilling of kan dat ook af en toe optreden ?.Weet iemand de symptomen van een slecht 2 massavliegwiel ?.Ik probeer wat dingen uit te sluiten . Het is ook een vage klacht en vindt het ook vreemd dat het af en toe op treed.Heeft iemand een idee wat het kan zijn.Het betrefd een 1.9 tdi awx van 2003.Alvast bedankt.

 

Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik zou iig voelen of die remmen nog zon warmteverschil hebben, misschien zit je zuiger vast of is er iets met je hoofdremcylinder/remkrachtverdeler.

 

Kloppend geluid kan ook een homokineet zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat kloppend geluid komt volgens mij uit de koppeling .Het treed op wanneer ik de koppelling op laat komen bij stationair toerental .wanner ik iets meer gas geef is het weg.Wat betrefd mijn rem. Ik zal hem eens laten testen op een remmen testbank .Ik weet niet of de trlling daar weg komt omdat ik de schijf gecontroleerd heb in de draaibank .Gaf geen slingering .Anders zou ik hetcontinu merken .Vind het vreemd dat de trlling af en toe op komt zetten .Daarom dacht ik aan het massa wiel .

 

ED

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden