Ga naar inhoud
  • 0

Inhouden 1.9tdi 130pk avf


brandari

Vraag

Hallo heb volgende probleem met mijn passat hij houd in en weet niet wat de oorzaak kan zijn .

Reeds vervangen lMM ,Kabelboom ,Brandstoffilter.

Hij is ook uitgelezen maar geen fout kunnen vinden .

Auto trekt best nog goed alleen als die koud is dan stoter hij soms het is net of hij lucht binnenkrijg dat gebuurd een keer met koude motor en daarna dot hij het niet meer ,wat wel merkbaar is als ik vol gas intrap reageert hij veel later en de soepele gevoel weg is .Hij is iets stroef zal ik zeggen ,volgens mijn is een of andere sensor stuk maar welke . Misschien iemand idee .Of weet iemand een goeie garage rond Nijmegen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

De turbodruk bepaalt niet de mate van tuning, dat zijn de inspuitwaarden van kanaal 8. De laagste waarde is de hoeveelheid ingespoten diesel per omwenteling. In dit geval wordt de maximale inspuiting bepaalt door de lmm en daardoor bepaalt de conditie van de lmm de mate van tuning. Aangezien de waarden van de lmm goed zijn, is de maximale tuning de inspuiting van 65mg/R en zakt dan snel in. De auto trekt dus niet lekker door in de hogere toeren, omdat de hoeveelheid diesel verminderd vanaf 3500 toeren. Zodra de conditie van de lmm minder wordt is de hoeveelheid inspuiting ook lager en wordt dus ook het vermogen lager.

 

De turbodruk dient een afgeleide te zijn van de hoeveelheid inspuiting, zodat de turbo niet achter de feiten aanloopt (continu bijregelen) en de auto rookt.

 

De koppelbegrenzing is "uitgezet" en staat continue op 70mg/R.

 

Kanttekening is dat er tuners zijn die de waarden die uit te lezen zijn met vagcom niet overeen kunnen laten komen met de werkelijkheid. Jeroen Dik van JDengineering is zo'n tuner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
weet niet meer hoe heet die bedrijf waar ik hem toen gechipt heb weet alleen dat het een duitche chip is ,kan zijn dat de turbo beetje vast zit .

 

het verstelmechanisme van de turbo is niet echt vervuild, de gevraagde turbodruk wordt mooi gevolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

oke begint beetje duidelijk te worden ,kan niet zijn dat er ergens een slang niet goed aansluit dat de druk wegvalt of de brandsoffilter die niet goed is of zo moet zeggen dat ik niet zo lang geleden mijn filter heb vervangen en sinds dien is erger ,is wel een nieuwe filter ,heb die die niet goed opgezet of zo ik snap er helemaal niets van ga morgen oude filter op zetten en dan kijken ook ga ik alle slangen goed nalopen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De probleem is er nog steeds,het is wel minder geworden heb nu egr afgedopt en schoongemaakt ,van de week gaat er een katvervanger er op.Ik denk dat probleem zit in katalysator of in de turbo maar dat word duidelijk als de kat is vervangen,die is niet leeg gemaakt misschien zit die een beetje verstopt.Bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden