Ga naar inhoud

Draag armen


zwaan

Aanbevolen berichten

Hoe merk je of hoor je als de draagarmen niet meer goeed zijn?

Want sinds ik hem verlaagt heb hoor ik een geknoek als ik in de auto rij met b.v. als ik een drempel over rij of door een kuil ga of mmerdere kuiltjes.

 

Wie weet er raad??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik af en toe ook. Ben er al een hele tijd naar aan het zoeken, maar kan niks vinden. Soms is het weken goed, dan ineens is het er weer.......

Ik heb Jos er ook al naar laten kijken. Ik ga de auto voor ietsje hoger zetten, kijken wat er dan gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met verschillende jongens gepraat over dit euvel en ook laten na kijken, maar niemand weet wat het is. Zij garanderen dat het geen kwaad kan. Nu geloof ik hun wel, Maar het geluid is afentoe best irritand.

 

@Marcel: Ik ben benieuwt wat er gebeurt bij jouw als jehem hoger legt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk zelf zoals Matthijs ook al aangeeft, dat het geheel iets te laag ligt. Maar aan de andere kant, de schokbrekers zijn er wel voor gemaakt......

De auto doet het ook alleen aan de bestuurderskant en daar staat ie wel ietsiepietsie lager dan de bijrijderskant. Dus wie weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem met de draagarmen is idd een schurend geluid.

 

Het knoekend geluid kan ook komen door het verlagen, het kan zijn dat het geheel te ver inveert.

 

Maar bij mij hoor je het al als je voor de auto staat en dan hem een beetje omlaag duwt. En dan duw ik hem echt niet door de dempers heen of wel??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ver ik me kan herineren heb ik geen speciale sleutel gebruikt.

Dop 16 voor de 3 bouten onder de motor kap.

Dop 18 en ring/steek 18 voor onder bij de veerpoot.

dop 13 voor de 2 bovenste stangen.

dop 10 voor de schotel eraf tehalen.

Dan weer dop 18 om de veerschotel los tedraaien.

 

En thats it, dacht ik zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lager is de 'rubberen bovenkant' van de veerpoot... deze zit met een moer 13 of 16 vast, meestal moet je de veerstang vasthouden met een waterpomptang, anders krijg je de moer niet goed vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al iets gevonden nu denk ik. Ik heb de veerpoot nu eronder uit gehaalt en uit elkaar gehaalt. Als ik de demper in duw(als ik erop ga hangen met mijn gewicht) dan lijkt het net alsof de demper eerst vast zit en daarna pas gaat. dus je voelt een kleine schok met omlaag duwen. blijf ik effe op de helft wachten en duw daarna weer heb ik dat zelfde gevoel. Is dat normaal bij nieuwe gasdempers??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm.....

 

Sinds een poosje heb ik ook dit "knoek" geluid als ik schuin over een drempel rij (1 wiel eerst).

Ik was al bang dat het een draagarm zou zijn, maar dit gelezen moet de dealer er bij de volgende beurt maar eens naar kijken.

In de tussentijd zal ik de accu eens bekijken, misschien dat die wel losstaat en daarom bonkt (thanks Antonio!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Mee eens: veerpootlagers. Heb hetzelfde gehad bij de 35i passat. Begon eerst met een heel licht trillen van het stuur. Daarna "knoek" geluiden bij drempels, hobbels, putten ed.

Het veerpootlager links was kapot gegaan doordat de moer op het lager losgegaan was (waarschijnlijk door kapot wiellager), waardoor het veerpootlager te zware klappen kreeg.

BTW: kreeg op dat moment berichten dat ze per kant te vervangen zijn. Hierover zijn de meningen verdeeld. Ik zou dus altijd beide kanten tegelijk vervangen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden