Ga naar inhoud

voyager

Members
  • Aantal items

    24
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over voyager

  • Verjaardag 18-09-1961

Profile Information

  • Plaats
    Arnhem

voyager's Achievements

0

Community reputatie

  1. Vrinden, na enig speurwerk en veel hulp en goede tips gevonden. Het bleek simpeler te zijn dan ik dacht! Het stuurhuis zat wel vast, maar niet vast genoeg! Hierdoor schoof hij, vooral bij bochtwerk bij wat hogere snelheden iets op waardoor het vreemde stuurgedrag. Nog wat vaster gezet dus en het probleem is over. Allen nog dank voor het meedenken. _________________
  2. OEI. Daar schrik ik wel even van hoor. Maar daarintegen merk ik totaal geen problemen tijdens ritten in het dorp alwaar je toch behoorlijk veel en redelijk scherp moet sturen. Hier zou je dan toch juist problemen met de stuurbekrachtiging verwachten? Verder zou dat inhouden dat de hydrauliekpomp niet lekker meer is? Of slipt? Voor dat ik hier verder mee ga even graag wat meer info.
  3. Nou mannen, de spoorstangen zijn (gelukkig) ook in orde. Wie heeft er nog meer ideeen?
  4. Kan speling op de spoorstangen van de ene op de andere dag optreden? Ik ga het in ieder geval nazien. Alvast dank voor het meedenken.
  5. Ehhh, nee, eigenlijk niets veranderd. Maar je schrikt je toch wel even wilt hoor. Ga straks eerst even een paar punten nalopen. - Bandenspanning inderdaad. - Wielmoeren. - Eventuele speling. Dat laatste denk ik niet, dan zou je het altijd moeten voelen.
  6. Het probleem is wat vreemd uit te leggen. Welnu, zodra je een bocht begint te nemen (boven de 60kmh) lijkt het wel alsof je meer in moet sturen als voorheen het geval was. Dus je stuurt de bocht in, maar het is dan net alsof je meer in moet sturen (corrigeren) als voorheen. Hij lijkt dus weg te glijden, maar in werkelijkheid is dat niet zo. Verder in de bebouwde kom merk ik het niet. Scherpe bochten gaan ook goed. Mvg. voyager
  7. voyager

    Draag armen

    KNOEK!. En dan enkel als de van een drempel of zo afdraaid. Moeten de veerpootlagers wel zijn. Of zetten de veren zich iedere keer?
  8. voyager

    Stuurhuis

    Reparatie gelukt. Het viel best allemaal wel mee, echter het er onderuit krijgen, door een bout die niet los te krijgen was van het subframe, was wel wat lastig. Uiteindelijk zijwaards uit de auto genomen. Hele reparatie, inclusief het laten uitlijnen, kostte zo'n slordige 120 euries. Later met perslucht de lekkage opgespoord. Deze zat inderdaad in de cylinder.
  9. voyager

    Stuurhuis

    Daar ben ik inmiddels achter. Maar nu moet het verder, echter op bokken gaat het ook wel. Enkel werk je wat lager bij de grond. Lastig is wel dat je je subframe moet laten zakken.
  10. voyager

    Stuurhuis

    Allen, Ben helaas toe aan een nieuw -2de hands- stuurhuis voor mijn passat uit '92. De vraag is dan of iemand daar ervaring mee heeft gehad. Ben inmiddels wel zo ver dat het een pittig klusje is. Maar heeft iemand misschien nog tips of ik ergens in het bijzonder op moet letten, of tips inzake het uit/in bouwen? Mvg. voyager
  11. Staat ook wel bekend als het Golf III blok, dacht ik. Type ABS 1.8l. Zit in een VW Passat 1.8. Mvg. voyager
  12. Van de ABS1800 motor is de dikke slang (middenvoor, met de temperatuurmeting erin) spontaan afgebroken. Hierna, nadat het opgemerkt werd niet meer te startten. Temp. blijkt hangen op 110graden en de moetor maakt een wel erg fluitend geluid. Iemand een idee of revisie nog nut heeft? Mvg. voyager
  13. Had ik daar toch nog een vraagje. 's Morgens komt het af en toe voor dat de koppeling (hydraulisch) nietmeteen pakt. Het is dan net of hij slipt, dan pakt hij in een keer en de verdere dag hab je totaal geen last meer? Mvg. voyager
  14. Hallo, Achteraf kan ik het mooi vergelijken. -Allereerst viel op, dat het hele koppelen wat zwaarder ging als het nu gaat. -Het geluid, als je rijdt, dat ik nu hoor is een stuk minder "rauw" te noemen. -Bij koude start pakte de koppeling niet meer meteen. Dit gebeurde eenmalig en was verder tijdens het rijden in orde. -Als de motor op temperatuur kwam ging het schakelen ook steeds vervelender. Eigenlijk in alle versnellingen wel, ook na afstelling. Zodra je moest stoppen ergens voor kwam het vaak voor dat hij niet zomaar meer in de 1e of 2e versnelling wilde. Door wat heen en weer schakelen en/of de koppeling te laten opkomen kreeg je hem uiteindelijk wel in de versnelling. Dit laatste viel dus vooral op in de 1e en 2e versnelling. Hopelijk heb je er zo wat aan, anders lees ik het wel. Mvg. voyager
  15. Dat had ik inderdaad niet geschreven. Ja, beide zijn vervangen. Het blijkt wederom echt een goed adres te zijn! Mvg. voyager
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden