Ga naar inhoud

John de Jonge

Members+
  • Aantal items

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over John de Jonge

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Oost Grunning
  • Naam
    John

Recente bezoekers van dit profiel

343 profielweergaven

John de Jonge's Achievements

3

Community reputatie

  1. Hé, goede tip. Ik dacht dat het wiel er af moest om er bij te kunnen in de wielkast en dan vervolgens met een 2e krik inveren om de nieuwe demper erin te krijgen maar dat lijkt idd niet nodig.
  2. Goedemiddag, Is er een mede forumlid die mij zou willen helpen om de schokdempers (achter) en de steekassen van mijn 1.9tdi 3b6 variant te vervangen? Het volgende is namelijk het geval: Toen ik voor de sneeuwbuien van vorige week de winterbanden er weer onder ging plaatsen, zag ik dat beide schokdempers achter, en de steekashoezen lek waren. Ik had vorig jr een artikel gelezen over deelbare ashoezen en dacht nu dus; dat is net wat voor mij. Hij hoeft nog maar een jaartje mee dus daar zal het prima voor zijn, wil er niet al te veel geld meer aan uurloon in steken en dat kan ik zelf makkelijk monteren. Vanmiddag bleken ze echter niet lekker te passen, ze waren te lang en het zou een gepruts worden. Ik heb ze dus teruggestuurd. Achteraf wellicht ook maar beter, het was een beetje tegen beter weten in. De kineten op zich zijn ook al op leeftijd, ze knappen wat met scherp sturen. Maar oud beesje, geen afkeur, je kent het wel; ik had er nog niks aan gedaan. Nu las ik op het forum dat de steekassen er bij een 3bg onder weg kunnen zonder dat de draagarmen los hoeven. Dus dacht ik; als ik nieuwe assen bestel dan heb ik de kineet en de rubbers ad bakzijde ook meteen weer goed (want dat geluk zal je net hebben; de wielzijde gedaan en dan gaat de bakzijde van de zomer lek). Ik zou er echter graag wat hulp bij hebben, en dat hoeft echt niet gratis natuurlijk. Maar ik kan mij voorstellen dat er hier mensen zijn die dit zelf vaker gedaan hebben, wat bijklussen en zeggen kom maar langs. Ik kom uit het Noorden, omgeving Delfzijl dus iemand uit een Noordelijke provincie is wel zo prettig 😬. Alvast bedankt voor de reacties.
  3. Goedenavond Twan, dank dat je kan en wilt helpen. Wat kan ik aan kosten verwachten voor revisie (en aangezien het rijdend is gebeurd zal er wel een inlaat gereinigd moeten worden) en waar ben je gelokaliseerd? Alvast bedankt
  4. Goedemiddag, Vandaag ben ik gestrand met de 3bg met een defecte turbo (vlgs de anwb) Ik zag op de snelweg een beetje een witte walm achter de auto en wilde dus stoppen op de vluchtstrook. Bij ontkoppelen ging de motor spontaan naar maximaal toerental. Ik ben gestopt door in de versnelling te remmen tot afslaan. Er ging geen lampje branden en de temperatuur was keurig. Na even peinzen nogmaals gestart. Direct een, nu stevige witte walm. Direct maar afgezet. Zat geen olie meer aan de stok hoewel ik voor vertrek gepeild had. Anwb zei dat turbo het Carter had leeg vetrokken. Auto is afgesleept en maandag vroeg gaat hij op transport naar mijn huis. Dat is in Woldendorp, ligt vlakbij Winschoten. Nu kan ik nog tot morgen een alternatief adres opgeven. Waar kan ik het beste naar toe. Het is een oude auto met bijna 400k. Ik kan me eigenlijk geen nieuwe turbo veroorloven dus een gereviseerde zal het alternatief zijn lijkt me. Ik las op het forum over een turbo specialist in Zwolle. Maar er zitten ook genoeg op het forum die een bedrijf hebben die dit kunnen. Helaas valt dit precies in het weekend en moet ik vandaag en morgen werken waarbij ik helaas geen tijd heb om tussendoor dit te regelen of uit te zoeken. Ik hoop dus op concrete voorstellen waar ik voor welke prijs terecht kan. Of iemand die zegt: ik heb daar mijn turbo laten reviseren en was dat bedrag kwijt. Het is echt niet de bedoeling om een beunhaas brokkelwerk te laten doen voor de laagst mogelijke prijs, maar een nieuwe bij Vaktechniek, kan ik hoe graag ik ook zou willen niet betalen. Alvast ontzettend bedankt voor het meedenken! John
  5. Ik heb het ooit eens eerder gezien bij de Datsun 120Y ( ja, dat was een mooi poosje terug ) van mijn vader dat deze vast zat, en die trok toen de complete handel uit de leuning. Dus incl de "glijbussen" waar die pennen zo mooi soepel in zouden moeten kunnen bewegen. Kwam niet meer goed,.. Dat wil voorkomen dus écht brute kracht durf ik nog niet te gebruiken, tenzij iemand me kan verzekeren dat de bussen waar die pennen in bewegen goed vast in een frame zitten en het geen plastic "pluggen" zijn in een schuimvulling.
  6. Goedemiddag, Mijn hoofdsteun staat momenteel op de laagste stand. Sinds ik de auto heb, een paar wk nu, heb ik hem nog niet hoger kunnen krijgen. Hij is nog wel kantelbaar, maar omhoog is er geen beweging in te krijgen. Die clip op de rechter pen is helaas ook niet fris meer. Maar deze is vlgs mij alleen nodig om de steun van de leuning los te halen en niet van belang bij het verstellen. (?) Iemand nog tips/ervaring hoe dit op te lossen zonder al te grof er aan te moeten trekken? Alvast bedankt! John
  7. Hoi Roel, Als er met de electra niets mis is, (bougies, kabels, verdeler en bobine is idd 1e waar ik naar zou kijken) klinkt het mij alsof hij een te rijk mengsel krijgt op dat moment. Je zou het dus in een sensor kunnen zoeken. ( breed begrip helaas tegenwoordig.. )
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden