
vlkswgnpsst
Members+-
Aantal items
248 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
Over vlkswgnpsst

- Verjaardag 01-01-1979
Profile Information
-
Geslacht
Not Telling
-
Plaats
Limburg
-
Naam
Harry
Overige
-
Vagcom
VCDS kabel
-
Auto
B8
Recente bezoekers van dit profiel
De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.
vlkswgnpsst's Achievements
20
Community reputatie
-
Nee doet het niet zonder VW account . "Meld u aan of registreer om uw Volkswagen te beheren." Maar heb de map updates al gevonden via de url die ik eerder postte .
-
vlkswgnpsst startte met het volgen van Olieservice melding en Discover Pro kaartupdate 2019
-
De kaarten zijn niet meer zomaar te downloaden blijkbaar ? ik krijg een melding “Meld u aan of registreer om uw Volkswagen te beheren” dit is via https://www.volkswagen.nl/service/infotainment/navigatie-update en dan kies ik “discover systemen” . Of kijk ik op de verkeerde plaats ? Edit : na wat zoeken ben ik op een niet officiele volkswagen website gekomen , dewelke een mooi overzicht geeft van de laatste firmware en maps die mogelijk zijn om te updaten (en te downloaden) --> https://mib-helper.com/
-
Niveaus van remvloeistof , koelvloeistof en olie nagekeken en allen waren nog OK . Heb dan maar via de 0-knop + startknop zowel de olie als inspectie gereset . (had laptop niet bij de hand)
-
Exact 3 maand geleden is mijn auto op jaarlijks onderhoud geweest bij VW (38000km) . Nu krijg ik vandaag melding : olieservice binnen 30 dagen . Vraag : Ga ik de auto nu weer moeten binnendoen of kan ik gewoon zelf olie bijvullen (5W30LL) en de melding resetten via mijn VCDS kabel ?
-
Had er al eens eerder gekeken , maar de grijze bracket die rond de pook zit staat nergens op de fotos . Of kijk ik er nu toch over 🤪
-
Dat ABS moeilijk te lijmen is met secondenlijm wist ik zelfs niet . Weeral wat bijgeleerd . Ik heb het in elk geval eens geprobeerd met wat secondenlijm van de Action . Eens zien hoe lang het houdt . Ik kan maar proberen . Wanneer het kouder wordt zal de kans wel groter zijn dat het breekt , dat lijkt me niet onlogisch . Dat is vrijwel exact wat ik zoek inderdaad , en ook nog aan een goede prijs . Wanneer de secondenlijm lost (kan morgen al zijn ;)) , dan ga ik die verkoper asap contacteren . Bedankt voor alle hulp !
-
Ja dat begrijp ik zeker wel . Maar wat ben ik met 2 hooglans schakelindicatoren en 2 schakelpoken vraag ik mij af . Heb namelijk maar 1 auto Misschien moet ik een alternatieve piste bewandelen :
-
Niet apart te verkrijgen ? ... ajjjj 😕 70-90 euro voor zo'n plastiek frame ? Zelfs dat vind ik al absurd veel eerlijk gezegd . Is niet eens ijzer/chroom maar gewoon grijs gespoten plastiek , vandaar ook dat het zo makkelijk brak .
-
Ben daarstraks wat wild geweest bij het demonteren en nu is mijn grijs gear frame rondom de DSG pook (zie foto als voorbeeld) op 1 plaats gebroken . Valt niet super hard op , maar zou het toch graag vervangen . Mag zelfs een andere kleur zijn , zwart/grijs of carbon of zo . Heeft zoiets een typenummer ? En waar kan ik zoiets het goedkoopst vinden volgens jullie ? Het betreft hier een DSG uitvoering van Passat B8 , met chauffeursstoel links (dus gewoon NL/BE auto) .
-
Super ! Bedankt voor de hulp jaap . ik heb het inderdaad open gekregen . Moest veel harder trekken dan ik had verwacht . Hopelijk krijg ik het ook weer terug dicht nadien
-
Hoi Jaap , bedankt . Dus gewoon schroefje voor aan het paneel los draaien en dan naar beneden trekken ? Achterste paneel hoeft er toch niet eerst afgehaald te worden of zo ?
-
-
Ik moet toegeven dat mijn reactie ook aan de late kant is Bij mij zeiden ze ooit dat er een software update in de maak was . Case was lopende bij Dieteren . Ondertussen een aantal onderhoudsbeurten verder , maar men heeft nooit melding gemaakt dat ze een update gedaan zouden hebben , of dat mijn gemeld probleem zou verholpen zijn . Dus ik heb mij ook al die tijd niet meer bezig gehouden met al die mankementen in hun software . Maar nu vraag ik mij af of de versie die ik momenteel er op heb staan het probleem ZOU MOETEN verholpen hebben . Indien ja wil ik er nog wel eens wat op beginnen letten . Wat ik nog wel steeds zie is die melding van "vergeet uw telefoon niet" , ondanks dat ik dat ooit meerdere keren heb uitgeschakeld in de opties . Ondertussen zoveel jaar later nog steeds niet opgelost .. . Heb net in mijn console gekeken en die zegt : hardwareversie h51 softwareversie 1187 De software die er bij mij op stond in 2017 was versie 0814 . Ik heb een VCDS kabel voor mijn auto . Is het mogelijk om die softwareversie daar zelf mee te updaten eigenlijk ? En haalt vcds zelf de laatste versie binnen of hoe gaat zoiets .
-
Nu heb ik ooit een laadkabel laten installeren in mijn B8 om mijn telefoon mee op te kunnen laden . Deze platte micro usb kabel is mooi weggewerkt en gaat rechts van de knop voor stuurverwarming naar beneden de middenconsole in . Vermoedelijk aangesloten ergens achteraan de sigarettenaansteker . Nu zou ik graag die kabel zelf willen vervangen door een usb c model (ipv de huidige micro usb) . Het het gedeelte rond de DSG pook los , maar daarmee kom ik niet aan het uiteinde van de laadkabel . Zou dus graag het zijpaneel van de middenconsole eens los maken om te kijken hoe het juist aangesloten is . Mijn vragen : - Hoe krijg ik het rechtse zijpaneel van de middenconsole los (dus dat paneel aan de voeten van de bijrijder) . Heb de 2 torx schroeven die ik gevonden heb achter 2 kapjes losgevezen (1 aan voeten bijrijder en 1 net achter de bijrijderstoel) . Ook al eens geprobeerd dat zachtjes naar beneden te trekken maar lukt niet echt . - Momenteel heb ik dus het gedeelte rond de DSG pook los gehaald , maar het volgende is wel vervelend : ik moet de pook in D zetten , maar daarvoor moet ik dus mijn contact inschakelen . Is het dan nog wel veilig om te startknop en alle knoppen rondom de DSG te ontkoppelen ? Auto gaat nu ook telkens piepen als ik de deur open doe uiteraard omdat hij niet in P staat . - Ik heb op het forum ergens gelezen dat het mogelijk zijn zou om de interne stroomvoorziening van de auto uit te schakelen met een switch die 2 dikke draden (rode en zwarte) onderbreekt . Dus niet het ganse loskoppelen van de batterij voor heel de auto . Is dit misschien een oplossing voor bovenstaand probleem ? En hoe doe ik dat juist ?
-
Doen ze op 60k KM OFWEL op 4 jaar . En mijn auto is net 4 jaar geworden dus ja ..