Ga naar inhoud
  • 0

Foutmelding "STOP Bremsen fehler betriebs anleitung"


p.g.w.verweij

Vraag

Beste forumleden,

 

Vanochtend in de vroege morgen (was lekker koud -5) kreeg ik ineens de foutmelding in mijn Dashboard

 

" STOP Bremsen fehler betriebs anleitung "

 

 

Weet iemand ff snel wat dit toevallig kan zijn? Iets met de remmen. Heb geen sensors in mijn blokken zitten en hij is net APK gekeurd en de blokken zijn nog goed, Heb zelf nagekeken van te voren.

 

Ik remde en reed toen over een hobbel in een bocht heel zachtjes...

 

Foutmelding ging wel weer uit nar 3x piepen..:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dacht ik ook al aan... Maar in de rembokken zitten geen indicators, dus dat is al uit te sluiten .. Ze zijn ook nog helemaal goed. Althans.. goed genoeg. En de Schijfen ook.

 

Denkt dat me remolie bijgevuld moet worden, omdat het een bocht naar rechts was en een helling omhoog, dat deze net onder het minimum kwam, kijk er vanmiddag wel even naar.:) Thanks iig

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey, wij hebben ook regelmatig die boodschap gekregen op onze Passat 3B. Maar alleen bij het starten, 3x piepen en dan weg zoals je beschrijft. Nooit problemen mee gekregen, ook nooit duidelijk geworden wat de oorzaak hiervan was. Is vanzelf gekomen en verdwenen... Soortgelijke melding krijg je ook als de handrem niet goed omlaag is, maar dan blijft deze staan. Ik zou er niet teveel aandacht aan schenken, zeker niet als het maar 1 keer voorkwam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even reageren........

 

Remolie bijvullen: Dat zou eigelijk NOOIT nodig moeten zijn.

Een laag remolie niveau kan 2 dingen betekenen: Lekage of versleten remblokken.

Remolie hoef je dus nooit bij te vullen, als het vesleten remblokken betreft gaat de boel overstromen als de remcilinders terug geduwd worden om de nieuwe blokken te plaatsen!

Bij het verversen moet je altijd het reservoir aanvullen tot het niveau waar het op stond, nooit tot max! (tenzij ook al je blokken/schijven vernieuwd zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja ik weet dat het nooit nodig zou moeten zijn. Heb wel 5 weken geleden blokken vervangen aan de voorkant en toen ook gelijk ontlucht, (veel spuit er dan uit) Er was op dat moment geen probleem, maar door die hobbel en naar rechts sturen zal er wel net een sensor boven het niveau zijn gekomen.

 

Heb er wat bijgedaan en verder geen een keer probleem meet gehad...

 

Hope good for now:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deze fout melding is nu weg, maar niet door het bijvullen van mij reservoire! Die zit namelijk BOM VOL! Heb de foutmelding vooralsnog nog maar 1 keer gehad! Maar stuit nu weer op een ander probleem wat hier kennelijk ook mee te maken kan hebben

 

 

Gister kwam mijn koppeling ineens niet meer omhoog en uit ander schrijven heb ik ontdekt dat je koppeling dezelfde vloeistof/reservoire gebruikt! Er is nergens een lek/plas onder de auto te vinden! Weet iemand hier nog wat op?

 

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oke klinkt bekent.

Wij kregen ook de melding STOP!! heb remolie bijgevuld en dan is de melding weer weg voor een half jaar ongeveer.

Maar overlaats was idd het koppelingspedaal diep gezonken. Na deze terug te halen met de voet, wederom geen problemen

meer gehad. Maar ik ga deze topic eens volgen. Kijken wat daar uitkomt. :(

Ik dacht het op te lossen met remolie bij te vullen maar er zit dus meer achter.

 

Ik wacht met smacht af.......

 

gr Ad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja precies hetzelfde probleem, ook teruggehaald met voet en verder niks aan de hand, nu wel 2 keer gebeurd in afgelopen maand, dus te overzien! hoor vaak dat wanneer je lang stuk rijd zonder te koppelen dan de druk wegvalt, heb dat nog niet gedaan, ga wel over 3 weken nog ff naar France om de afsluitweek te vieren:P Maar hou jullie op de hoogte, ga vanavond de cilinders nalopen

 

hoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo! Gister even de auto omhoog gegooid, maar nergens een grote lekkage gevonden, wel onder de hoofdkopplings cilinder paar druppeltjes, wat niet schrikken is. Volgens me broertje is het het slangetje naar de cilinder zelf die versleten kan zijn en niet heel erg is. Helaas kan je dat niet los kopen en moet de hele cilinder vervangen worden.

 

Nu laat ik het dus lekker zo en wanneer het erger wordt haal ik het er wel onderuit en gooit een nieuwe cilinder eronder... Wel kut werk!!! maarja...

 

Hoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja... met het nippeltjes aan de uiteinde ofzo... Moet je ff kjiken of onder je koppeling.. een drupje vloeistof hangt... geen motorolie..:P maar dat andere..hehehe!

 

Maar denk dat als het probleem zich 1x in de paar maanden voordoet het niet echt erg is... Gelukkig is het een ander afgesloten circuit van de remmen, dus remmen kan je altijd..:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hier ook mee te maken gehad. STOP in het display omdat het niveau van de remolie reservoir was gedaald.

Het lekte bij de hulpkoppeling cylinder... aandraaien mocht niet baten er moest een nieuwe flensje op. In de oude zat een minuscuul klein haarscheurtje.

 

viewtopic.php?f=106&t=20020

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden