Ga naar inhoud

Typhke22

Members
  • Aantal items

    37
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Typhke22

Profile Information

  • Plaats
    België

Typhke22's Achievements

0

Community reputatie

  1. Nog een vervolg hieraan gekomen? Wij zitten namelijk met hetzelfde probleem als VW-Nick & Sander. Krakend geluid bij stilstaan draaien en oneffenheden in de weg. Bij hogere snelheden merk je het echter wel bij oneffenheden in de weg in tegenstelling tot het probleem bij Sander. Wij verdenken de schokdemper. Zou fijn zijn als jullie even een update geven Groeten!
  2. Wow, wat een leuke topic! Kon niet stoppen met lezen Veel leuke mods voor een 3B! Ook heel fijn dat je elke keer een 'voor' en een 'na'-foto maakt! Ik vind je velgen SUPER (y) en ook mooi dat je een setje hebt (geen standaard) voor in de winter! Daarnaast is het chrome vanbinnen iets wat je auto net dat beetje netter maakt! Zeer mooi om te zien! De combinatie van die deurpennen, de sierlijsten & de kleine details zoals de ring rond je lichtschakelaar maken het gwn af! Hij ziet er ook sportief uit vanbuiten, al zou ik zelf niet zo ver gaan met de mods, by de jouwe staat het echt mooi! Ik ga zeker blijven volgen! Ff edit: ook je werk onder de motorkap is netjes! Het afdekken & de lifters en dergelijke, maakt het onder de motorkap een stuk mooier & netter!
  3. Echt zonde! Maar goed dat het al bij al bij 'blikschade' is gebleven. Spijtig van je mooie wagen, maar dan volgt er weer een nieuwe met een hoop gelegenheden voor hem te doen uitblinken zoals je vorige Passat eh! En de andere in fout, dat is altijd nog erger! Maar is die dan frontaal op je ingereden? Want het is er toch niet zachtjes tegenaan gegaan precies..
  4. Ik vind hem er wel leuk uitzien zo. Lijkt iets agressiever vooraan en de achterlichten op dit moment, ben ik niet zo'n fan van. Maar die handvatten van de deuren lijken toch zo laag te zitten.. Blijft me steeds een raar gevoel geven als ik een CC tegenkom.
  5. Heel mooie wagen! Als je hem beu bent, mag je hem altijd hier afzetten
  6. De klep geraakt steeds vast, dus wel degelijk meer aan de hand. Eens kijken welke stappen ik kan ondernemen aangezien hij nu nog op mijn moeders naam staat (en zij denkt: zolang ik er niet echt last van heb, is er geen probleem).
  7. Passat 3B uit 2000 Diesel 1.9 TDI 115pk (maar wel 310 Nm) Sedan Handgeschakeld Gem. verbruik 1:17 of 1:18 (ligt aan het aantal passagiers) Van thuis naar universiteit met 2-4 passagiers. Geen cruise control en geen snelweg, wel veel stoplichten . Ook een vlotte rijstijl. Op snelweg daalt verbruik nog verder tot 1:19 of 1:20. Geen chip of dergelijke, standaard motor.
  8. De klep zit weer vast. Ik ga nog eens een diagnose doen vervolgens de stappen om hem terug los te krijgen wanneer ik tijd heb. Zien hoelang het deze keer effect heeft.
  9. Hier seh, nog ene van de omgeving toch eens beter opletten wie ik dan allemaal tegenkom op de baan! Mooie geluidsinstallatie trouwens Ik heb het gevoel dat er verbetering is in de airco. Volgens mij is er al temperatuurverandering. Kan het natuurlijk niet zeker zeggen, een beetje het placebo-effect, maar ga de komende dagen het in de gaten houden en met een beetje geluk komt het misschien nog goed. Ook nog eens een diagnose uitvoeren deze week. Alvast heel erg bedankt voor jullie raad en wijze woorden! Vandaag overigens een krasje bijgekregen een idioot op de parking van de universiteit heeft zijn deur tegen de auto opengedaan volgens mij.. Ik had de auto al speciaal zo ver mogelijk omgezet, ik kon er nauwelijks uit zodat hij/zij meer ruimte had voor in te stappen. Tevergeefs blijkbaar. Gelukkig is het geen grote schade maar toch altijd even pijnlijk.
  10. Bedankt, ik probeer dat vanavond als ik terug naar huis ga! Guyke, van Bree maar zit nu op UHasselt dus heel dicht in de buurt
  11. Ok, er is dus slechte massa voorzien? Naar mijn weten zou dit nooit aangepast mogen zijn dus gewoon op de standaard manier gebeurd moeten zijn. De temperatuurklep zit vast/is kapot. Dat kan wel veel verklaren natuurlijk. Maar er is nog verschil tussen koud en warm dus dan moet de klep toch omspringen nee? (Of is dit het aangaan van de kachel) Is het mogelijk dat die alleen nog de extreme waarden kan aanpakken? Of is dit fout wat ik zeg? Wat erop zou wijzen dat de motor nog niet helemaal dood is.. Ik heb op verschillende fora gelezen dat de kleppen wel eens vaker vastzitten, dus eens alle modes en temperaturen uitproberen op de hoop dat de klep loskomt. Ik zal dat ook eens proberen maar daarvoor bestaat het probleem al te lang vrees ik. Door gebrek aan materiaal (m'n vader heeft alles meegenomen nu m'n ouders aan het scheiden zijn ) kan ik de 2 eerste mogelijke oplossingen niet doen op dit moment. Een Output Test misschien wel? (Is via VAG-com lees ik net.) En een Basic Setting m.a.w. volledig resetten? Dit moet waarschijnlijk ook via VAG-com gebeuren?
  12. Ok, een update. Ik heb het ventilatortje bekeken wat bij de knoppen zit. Links draait het, was wel een beetje vuil maar draaide zonder problemen. Rechts zit er helemaal niets. Gewoon dichtgemaakt met een plaatje. Ik heb toen een een zelfdiagnose laten uitvoeren (knoppen inhouden en dan contact op) en kreeg 444 02 te zien. (444 = alles ok maar waarvoor staat die 02?) Ik heb ook een gewone controle gedaan. Wanneer het contact al opstaat. Toen kreeg ik geen foutcodes. Ik ben van plan dit nog eens te proberen maandag, dan heb ik een rit van 35 km en zal het bij aankomen eens controleren of er dan een foutcode is. Ik heb daarna nog eens de volledige zelfdiagnose nog eens uitgevoerd, toen kreeg ik 4F7 te zien wat staat voor 04F7 Temperature Flap Servo Motor. (Op basis van http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=159&t=33726) Wat concreet betekent..? Verder geen foutcodes maar rechts ook die 02 staan. Weet niet of het iets betekent. Raar dat deze melding de 2e keer wel kwam en de 1e keer niet . Kan dus veel of niets betekenen. Resultaten van de volgende controle afwachten dus. Misschien een grove fout van mij maar ik heb de airco niet echt getest op AUTO voor dit topic te maken . Dus dat doe ik morgen of maandag nog eens voor de zekerheid. Maar zover ik weet is het dan ook koud of warme lucht. Het is namelijk al een lange tijd dat de airco niet echt correct werkt. Dus vandaar het topic maar niet echt meer concreet getest. Maar als de airco op ECON staat, is het dan normaal dat er enkel warm en koude lucht is? Geen verschil? Daarbij, als de airco op OFF staat, blijft deze blazen.. Heel vervelend omdat je op een lange rit regelmatig de temperatuur eens moet omzetten omdat het anders te warm of te koud wordt . Hoop dat dit al iets meer vertelt over mijn probleem? Maandag ga ik op AUTO nog eens testen en laat ik de resultaten ook nog weten.
  13. Ik heb geen kabel om de VAG-com uit te lezen en de auto gaat jaarlijks naar de garage voor onderhoud dus veronderstel dat zij het hebben gecontroleerd toen we dit gemeld hebben. Hoop ik tenminste maar ik ga me toch maar eens een kabel aankopen denk ik. Ok bedankt, dat zal ik eens controleren. Het ventilatortje is idd wel vuil en ik zie niet direct een verschil wanneer de auto aan en uit staat dus zou wel kunnen dat deze vastzit. Iemand een slimme manier om dit zuiver te maken? Zat trouwens wel een beetje een 'wit goedje' aan het roostertje voor de ventilator. Uitlezen op fouten gebeurt via ECON + RECIRC? Gewoon wanneer de auto aanstaat? De airco staat trouwens vaak op ECON (uit?), zou dit een effect kunnen hebben? Heb trouwens gelezen dat de rechterventilator draait wanneer de airco aanstaat (dus niet wanneer hij op ECON staat) en links de temperatuursensor (zoals Theostek zegt) is dus altijd draait? Dit ga ik nog eens goed controleren vandaag of morgen en dan laat ik het resultaat weten. Spijtig dat de Airco-meeting zo ver is voor mij, anders kwam ik zeker en vast langs!
  14. Dag Passat-fans. In onze Passat 1.9 TDI bj 2000 3B zit een airco ingebouwd. Je hebt er de keuze om een temperatuur in te stellen voor de auto. Maar bij ons werkt dit niet correct volgens mij. Onder de 18 graden is het stand Low en boven de 28 High geloof ik. Bij ons heeft hij echter maar 2 standen, ofwel koude lucht, als je hem onder de 20 zet, ofwel warme lucht, als hij boven de 20 graden staat. Hij blijft dan steeds lucht blazen en na een tijdje wordt dit echt wel te warm of koud . Zet ik de airco af, dan blijft hij nog steeds zachtjes (koude/warme) lucht blazen. Dit is ondertussen al een tijdje zo en bij de garage zeggen ze dat er niets mis is met de airco, maar dit is toch niet normaal ofwel? Alvast bedank! Heb geen foto op het moment dus even een link naar een webfoto indien dit kan helpen.
  15. Hey, wij hebben ook regelmatig die boodschap gekregen op onze Passat 3B. Maar alleen bij het starten, 3x piepen en dan weg zoals je beschrijft. Nooit problemen mee gekregen, ook nooit duidelijk geworden wat de oorzaak hiervan was. Is vanzelf gekomen en verdwenen... Soortgelijke melding krijg je ook als de handrem niet goed omlaag is, maar dan blijft deze staan. Ik zou er niet teveel aandacht aan schenken, zeker niet als het maar 1 keer voorkwam.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden