Ga naar inhoud

officiele RGB kleurcode van het VW blauw m.b.t. verlichting?


Moehaha

Aanbevolen berichten

Daar is volgens mij geen officiële standaard kleur voor, omdat ze met kleurverloop werken. Ik heb even op http://www.volkswagen.nl gekeken en een testje gedaan. Dit is een sterk vergrote selectie van hun startpagina:

post-3807-1423822981,3144_thumb.jpg

Zoals je ziet varieert alleen in de letters de blauwtoon al van RGB 9,116,186 tot 32,142,221 ...

(Leuk programma hé, dat Paint Shop Pro :mrgreen: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, mijn vraag was niet helder gesteld denk ik; het gaat mij om de blauwe dashboard verlichting ..

Kan natuurlijk een trial en error doen met mijn notebook en Photoshop ... maar dacht, misschien weet iemand dat wel gewoon. Online kan ik nix vinden. Tis meer voor achtergrond telefoon of zo, of om je TomTom 's avonds in dezelfde kleur als de rest vh dashboard de weg te laten wijzen ..

 

Logo hierboven zit ook nog eens vol met artifacts .. maar je zit inderdaad wel in de hoek die jij noemt. Moet je een beetje middelen denk ik ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je bedoelt snap ik wel, en zul je idd tig miljards hits vinden via google.

 

RGB staat voor Red, Green, en Blue.

En dat zijn de kleuren die de monitor kan weergeven.

RGB wordt gedefineerd met cijfers van 0-255.

CMYK staat voor: Cyan, Magenta, Yellow en Kara (Black).

De CMYK draait in procenten en komt veel voor bij printers.

 

Je krijgt dus bij een print van RGB een totaal andere kleur te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, mijn vraag was niet helder gesteld denk ik; het gaat mij om de blauwe dashboard verlichting ..

Kan natuurlijk een trial en error doen met mijn notebook en Photoshop ... maar dacht, misschien weet iemand dat wel gewoon. Online kan ik nix vinden. Tis meer voor achtergrond telefoon of zo, of om je TomTom 's avonds in dezelfde kleur als de rest vh dashboard de weg te laten wijzen ..

Haha, kan gebeuren :mrgreen: Ik heb de topictitel maar even aangepast :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden