Ga naar inhoud
  • 0

zoemende conti's tussen 120 en 140 in 3c


lemmer

Vraag

Beste experts,

 

Ik heb een hardnekkig probleem met mijn passat TDI 170 pk 3c, banden maat origineel 235 breed 17 inch 97W (fabrieksmontage).

De wagen heeft 123.000 km gelopen en nu is er een (gonzend) bijgeluid in gekomen wat optreed na c.a 15 to 20 minuten rijden tussen de 120 en 140 km/uur. Het geluid lijkt op een "kapot lagergeluid"dus alle wiellagers zijn al vervangen, hetgeen geen verbetering gaf. Tevens is de versnellingsbak, vliegwiel en koppeling vervangen omdat er chroom on de olie van de bak zat.

Als laatste zijn de banden vervangen, hetgeen geen verbetering gaf.

Dit geluid heeft nooit in de wagen gezeten, en heb met volle teveredenheid met dezelfde conti's gereden.

 

Iemand nog een tip?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

De story continues,

 

Als je de banden oppompt naar 3,4 Bar, is het geluid nauwelijks waarneembaar, laat je de spanning naar beneden komt het geluid weer opzetten????

Heb dit nu naar de dealer/ Conti gecommuniceerd, en nu krijgen we opeens "bredere banden maken meer lawaai". Ik rijd dus al 125000 km met dit type band zonder dit bijgeluid.

Aan de kammen van de band is niets te zien, aan de buitenkant van de band ook niet, erg vreemd verhaal. Ben eigenlijk niet van plan zelf voor de kosten op te draaien, en nog 30000 km doorrijden met dat gezoem zie ik ook niet zo zitten.

 

Vraagje;

 

Welke band raden jullie aan, met deze maat onder een 3C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren, "verschillende nieuwe setjes banden" lees ik. Appart. Ik ben nu bij km stand 170000 km en nu zijn mijn zomerbanden aan vervanging toe, Winterbanden zijn nog 6 mm. Maw met 2 ton gaat hij weg, 2 setjes banden 235/45r17 verbruikt.

Passat 3C 140pk TDI Comford bj 2005. Hij wordt stevig gebruikt maar door de electronica wil hij niet piepen dat scheelt.

Bij elke 30000 km beurt netjes wisselen voor achter, spanning op minimaal 2,5 bar. Achter meestal 3 bar.

 

Is dit zo vreemd? :?:

 

Oja, bijna vergeten, Michelin PrimacyHP. Weinig geluid.

Groetjes Siebo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb op mijn Passat 2.0 TFSI 235/45/17 van Bridgestone liggen maar die maken ook een kabaal. Ik lees dat velen adviseren de banden voor/achter om te wisselen maar volgens mij kun je ze beter op dezelfde as oprijden. De vooras heeft met de aandrijving al voldoende koersstabiliteit i.t.t. de achteras, die daarom met een toespoor wordt afgesteld (banden wijzen naar binnen) Dat is ook meteen de oorzaak van het cuppen! Bij het switchen krijgen de banden m.i. een ander slijtagepatroon. Ik wisselde mijn banden nooit, tot laatst mijn dealer dit had gedaan. Sindsdien heb ik eigenlijk voor het eerst last. De beste ervaringen heb ik toch met Conti Sportcontact 2, zowel qua kilometrage (60.000) alsmede geluidsbeasting.

 

Ik ben het inmiddels wel beu, vraag me af of de nieuwste Sportcontact 3 al in deze maat leverbaar is en wie daar ervaring mee heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden