Ga naar inhoud

Onderzoek: brandstofbesparing tot 20% mogelijk


mw

Aanbevolen berichten

link naar artikel

 

 

"Onderzoekers van de Amerikaanse Temple University hebben een technologie ontwikkeld die een brandstofbesparing van bijna twintig procent mogelijk maakt. De komende maanden zal de technologie verder ontwikkeld worden.

 

Apparaat dat brandstofbesparing van 20 procent realiseert (kleiner)De onderzoekers van de universiteit uit Philadelphia hebben recent een deelproject van een half jaar afgerond waarin ze vele uren hebben doorgebracht in een op diesel rijdende Mercedes-Benz 300D uit 2002 die was uitgerust met de nieuwe technologie. Tijdens de tests bleek dat er op snelwegen in plaats van gemiddeld 32 nu 38 mijl op een gallon (ongeveer 3,785 liter) diesel gereden kon worden; dit is een verbetering van bijna twintig procent. In stadsverkeer bleef de besparing beperkt tot ten hoogste vijftien procent.

 

Voor het behalen van deze brandstofbesparingen wordt gebruikgemaakt van een apparaat dat de leiding, die gebruikt wordt voor brandstofinjectie, van een sterk elektrisch veld voorziet. Hierdoor neemt de viscositeit, oftewel de stroperigheid, van de brandstof af en kunnen er kleinere druppeltjes brandstof in de motor geïnjecteerd worden. Het resultaat hiervan is een schonere en efficiëntere verbranding.

 

Volgens de onderzoekers is de technologie, die nu alleen nog getest is in een dieselauto, ook bruikbaar in combinatie met benzine-, biodiesel- en kerosinemotoren. De technologie en de bijbehorende apparatuur worden verder ontwikkeld en – in een later stadium – op de markt gebracht door het in Californië gevestigde Save The World Air."

 

Bron Tweakers.net

Link naar reactie
Delen op andere sites

bekende broodje aap verhalen weer.

 

Dan had ik het echt niet gepost hier.

 

Ik ben wel benieuwd naar je argumenten waarom dit een broodje aap verhaal zou zijn. Alleen maar zoiets roepen wekt de indruk dat jet het artikel niet (goed) hebt gelezen.

 

Volgens mij is het namelijk een serieus en goed onderbouwd wetenschappelijk artikel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden